Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

watertoren schreef op 22-10-2023 om 17:52:

Ik ben absoluut niet voor verplichte dienstplicht. Was juist blij dat het afgeschaft was. Mijn broers , mijn man en vele vrienden moesten vroeger in dienst. Ze waren totaal niet gemotiveerd en hebben er alleen maar feest gevierd en vooral veel bier gedronken. Sommige zoals mijn man moesten jaren later nog op herhaling en dat was dan weer vooral veel bier drinken.

Mee eens. Het was vooral rondhangen,  je vervelen en veel bier drinken. Kansloos gedoe. Man had liever verder gegaan met zijn opleiding en carrière,  ipv dit weggegooide jaar. 

Ik ben absoluut niet voor verplichte dienstplicht. Was juist blij dat het afgeschaft was. Mijn broers , mijn man en vele vrienden moesten vroeger in dienst. Ze waren totaal niet gemotiveerd en hebben er alleen maar feest gevierd en vooral veel bier gedronken. Sommige zoals mijn man moesten jaren later nog op herhaling en dat was dan weer vooral veel bier drinken.

En tóch deed het de jonge mannen (familie, vrienden, mensen die ik ken) goed. Pittig maar ook leerzaam, ik geloof wel dat het hen positief heeft 'gevormd'. 

Van liters bier drinken weet ik dan weer niks. Vroeger was het sowieso anders. In die tijd stonden op elke tafel glaasjes met sigaretten en sigaren als er een feest of bruiloft was. Niemand die toen naar buiten ging om te roken. En alcohol word gelukkig nu niet meer aan jongeren onder de 18 verkocht. Absurd dat toendertijd kinderen (want dat zijn pubers) zich laveloos konden zuipen.

_Audrey schreef op 22-10-2023 om 18:05:

[..]

Mee eens. Het was vooral rondhangen, je vervelen en veel bier drinken. Kansloos gedoe. Man had liever verder gegaan met zijn opleiding en carrière, ipv dit weggegooide jaar.

'Verkeerde kazerne' zou ik zeggen. Heel kansloos. 

En ze hadden geen mond om dit aan te geven? Of vonden ze het zelf wel prima zo?

Fleurtje_5 schreef op 22-10-2023 om 18:21:

[..]

Nee Fleurtje , dat ging in elke kazerne zo en ja het was je tijd uitzitten dus dan maar feestend. En ja dat feesten vonden ze prima maar de rest niet. Onzin dingen die ze geleerd kregen zoals je bed kreukloos opmaken en je schoenen moesten glimmend zijn. Of poepen in een gat. Het was totaal zinloos!!!!

watertoren schreef op 22-10-2023 om 18:48:

[..]

Nee Fleurtje , dat ging in elke kazerne zo en ja het was je tijd uitzitten dus dan maar feestend. En ja dat feesten vonden ze prima maar de rest niet. Onzin dingen die ze geleerd kregen zoals je bed kreukloos opmaken en je schoenen moesten glimmend zijn. Of poepen in een gat. Het was totaal zinloos!!!!

Er werd ze echt nog wel meer geleerd waar ze in hun verdere leven ook wat aan hadden. Mijn broer heeft ook in dienst gezeten, en die ervaarde het echt anders dan wat jij hier beschrijft. En tuurlijk zaten er ook loze uren tussen, maar ja, dat heb je altijd. 

Of het nu weer ingevoerd moet worden, weet ik niet. Er is overal personeelstekort, en dat wordt dan nog meer.  Maar voor een aantal zou het ook erg goed zijn. Even wat leren hoe je met anderen omgaat, discipline. Dat ontbreekt ook bij een grote groep

Fleurtje_5 schreef op 22-10-2023 om 18:21:

[..]

Eh, als dienstplichtige ingaan tegen de officieren? Nee, dat was geen goed idee. 

Ach, ze hadden ook wel lol hoor, met tanks rondscheuren en soldaatje spelen was ook wel weer leuk. 

Mijn man vond zijn diensttijd de grootste ellende op de wereld. Hij liep daardoor een leuke baan mis en baalde behoorlijk.

Ze dachten dat hij het naar zijn zin had omdat hij nooit zijn vrije dagen benutte. Wat ze niet wisten was dat hij de dagen afstreepte en op een gegeven moment meldde dat hij naar huis ging en niet weer terug kwam. Alles in één keer opgenomen en ze konden hem verder de kont kussen.

Zuipen deed hij inderdaad én daaraan flink verdienen ook. Hij handelde er in. Stomdronken kom je ook veel gemakkelijker een beijzelde stormbaan over.

Kijkt iemand momenteel College Tour? 

Frans Timmermans denkt blijkbaar dat de hardste schreeuwer het meeste gelijk heeft. 

Dilan Yesilgöz vind ik erg sterk overkomen.
Helaas voor haar ga ik geen VVD stemmen.

Dienstplicht is niet afgeschaft. En ik ken dan weer mannen die er een heel leuke tijd hebben gehad maar ook "gegroeid" zijn tijdens diensttijd.

RaggedGull77

RaggedGull77

22-10-2023 om 21:43

In het leger maken ze een kerel van je, zei men vroeger altijd. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen of dat ook zo was, ik ben zelf ook niet in dienst geweest.

ik zit met wat vertraging te kijken. Timmermans schreeuwt veel meer dan ik had verwacht. Omtzigt liegt meer dan ik had verwacht (40% buitenlandse studenten? Ik zie 20% aanvragen uit het buitenland waarvan 15% niet Nederlands). Daarbij schoof hij heel onkies een paradepaardje naar voren waar het niet gepast was (vraag over GGZ, het begin van zijn antwoord ging over Nederlands op universiteiten) yesligoz maakt slimme kwinkslagen, maar vind haar inhoudelijk niet sterk. Van de plas komt weinig aan het woord. 

Rijksuniversiteit Groningen heeft 27% internationals, stond eerst op hun website. Die is opnieuw ingericht, ik kan niets meer vinden.

Wel meer specifieke info, in dit geval van de Faculty Science and Engineering.

https://www.rug.nl/fse/meet-the-faculty/internationalization?lang=nl

Onze faculteit heeft een groot aantal internationale medewerkers en verwelkomt een toenemend aantal internationale studenten. Van de 1.400 academische personeelsleden komt 68% uit het buitenland. Van de 7.100 studenten zijn ongeveer 30% internationale studenten. Onze studenten komen uit 100 landen.

Poezenmeisje schreef op 22-10-2023 om 21:17:

Kijkt iemand momenteel College Tour?

Frans Timmermans denkt blijkbaar dat de hardste schreeuwer het meeste gelijk heeft.

Dilan Yesilgöz vind ik erg sterk overkomen.
Helaas voor haar ga ik geen VVD stemmen.

Ik ga morgen terugkijken,  F1 staat hier aan. Ik ben wel benieuwd hoe iedereen zich staande houdt. 

de laatste vraag aan Omtzigt vond ik het spannends. Wie staat ideologisch het dichtstbij je. Hij noemde vd plas niet als eerste en denk dat ze dat niet zo kon waarderen. Laatste tijd werd al duidelijk dat zij gekker is op hem dan hij op haar. Dat ze daarna zijn draaierij (was het ook) verbaal bestrafte vond ik ook erg amusant. 
Wel jammer dat het vooral een rechts, redelijk conservatief podium was en geen debat maar meer een vragenronde. Benieuwd naar de volgende “debatten”. 

_Audrey schreef op 22-10-2023 om 21:59:

[..]

Ik ga morgen terugkijken, F1 staat hier aan. Ik ben wel benieuwd hoe iedereen zich staande houdt.

Timmermans werd ingezeept, geknipt, geschoren en geëpileerd toen Yesilgöz hem beloofde dat hij vanavond nog alle wetenschappelijke onderzoeken over kernenergie kon krijgen van haar. 

Van der Plas en Omtzigt vielen haar bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.