Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
14-09-2023 om 08:41
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2
Als vervolg op https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Daarom staat NSC bijna onderaan . Als je wilt stemmen op een lijst die hier niet tussen staat, kies dan "anders".
Wijzigingen:
Nieuw Sociaal Contract toegevoegd
PvdA en GL samengevoegd
Peiling
Wat ga jij stemmen?
Doemijdieglazenbol
21-10-2023 om 15:49
zit me ineens af te vragen of ik daar cookies moest accepteren. Dus geopend in andere browser. Nee, dat hoefde niet. En dat is wel verplicht. Ik heb nu geen apparatuur om te zien welke trackers er gebruikt worden en wat er eventueel op de achtergrond nog draait daar. Maar mijn advies: blijf weg van die site.
Daglichtlamp
21-10-2023 om 16:37
Gezien hun facebook bestonden ze ook al tijdens de provinciale staten verkiezingen. Toen is hij me niet opgevallen. Ik vraag me af, ook omdat er weinig actualiteit in de stellingen zit of hij niet gewoon helemaal gelijk is aan toen.
MidasWolf
21-10-2023 om 16:44
Wel ingevuld, gelukkig met andere gegevens. Verder ook geen linkjes of een e-mail ingevuld.
Daglichtlamp
21-10-2023 om 16:45
Wat ook grappig is dat Groenlinks en PvdA er zowel gezamenlijk en afzonderlijke instaan (en dan blijkbaar andere standpunten hebben).
Doemijdieglazenbol
21-10-2023 om 16:47
Daglichtlamp schreef op 21-10-2023 om 16:37:
Gezien hun facebook bestonden ze ook al tijdens de provinciale staten verkiezingen. Toen is hij me niet opgevallen. Ik vraag me af, ook omdat er weinig actualiteit in de stellingen zit of hij niet gewoon helemaal gelijk is aan toen.
Ik zag het ja. Deel zoveel mogelijk in het landsbelang! Ik moest er een beetje om grinniken, want het leek niet echt reuring te veroorzaken.
Friezinnetje schreef op 21-10-2023 om 16:38:
heb het bericht gerapporteerd, met vraag om linkje weg te halen
Dat lijkt me een goed idee!
mogelijk ook een goedbedoelende prutser hoor. Hoeft niet meteen kwaadwillend te zijn. Maar vreemd is het in ieder geval!
Friezinnetje schreef op 21-10-2023 om 16:38:
heb het bericht gerapporteerd, met vraag om linkje weg te halen
Dank. Ik heb de link voor de zekerheid verwijderd.
Vf_Watervrouw
21-10-2023 om 17:49
Linkje gemist.
Ik wacht wel even op de Stemwijzer van ProDemos en het Kieskompas van de wetenschappers.
https://home.stemwijzer.nl/ vanaf 25 oktober
https://www.kieskompas.nl/nl/tools/ vanaf nog onbekende datum.
Stemwijzer bestond al in de tijd van de diskettes (of zelfs floppydiscs?), Kieskompas sinds 2006
Vf_Watervrouw
21-10-2023 om 18:43
Daglichtlamp schreef op 21-10-2023 om 18:03:
Kieskompas komt op 30 oktober.
Dank! Op de homepage kijken was even te ingewikkeld voor me blijkbaar
De speld maakt vast ook wel weer iets ludieks.
Daglichtlamp
22-10-2023 om 12:08
https://www.trouw.nl/politiek/meerderheid-op-komst-voor-wettelijke-verankering-2-procentsnorm-navo~b7a7434c/
Het standpunt van de Partij voor de dieren met betrekking tot defensie:
‘Het defensiebudget wordt niet verder verhoogd. Er komt geen wettelijke verankering van de Navo-norm voor een defensiebudget van 2 procent van de rijksbegroting. In tijden dat Nederland niet bij oorlogen betrokken is, is zo’n bijdrage verspilling van kostbaar belastinggeld.’
Zou de PvdD daadwerkelijk denken dat het zin heeft om in defensie te investeren als Nederland al betrokken is in een oorlog? Snappen ze wel hoe lang het duurt om een leger op te bouwen?
Het standpunt van FvD
‘Wij willen Nederlands lidmaatschap van de Navo heroverwegen en in een referendum voorleggen aan de Nederlandse bevolking. Een hoger defensiebudget ten behoeve van Nederland; maar pas wanneer we niet langer in een stupide Navo-oorlog tegen Rusland zijn verwikkeld.’
FvD heeft grootheidswaanzin. Denken ze echt dat Nederland zelfstandig veilig is?
Herfstappeltaart
22-10-2023 om 12:35
Daglichtlamp schreef op 22-10-2023 om 12:08:
https://www.trouw.nl/politiek/meerderheid-op-komst-voor-wettelijke-verankering-2-procentsnorm-navo~b7a7434c/
Het standpunt van de Partij voor de dieren met betrekking tot defensie:
‘Het defensiebudget wordt niet verder verhoogd. Er komt geen wettelijke verankering van de Navo-norm voor een defensiebudget van 2 procent van de rijksbegroting. In tijden dat Nederland niet bij oorlogen betrokken is, is zo’n bijdrage verspilling van kostbaar belastinggeld.’
Zou de PvdD daadwerkelijk denken dat het zin heeft om in defensie te investeren als Nederland al betrokken is in een oorlog? Snappen ze wel hoe lang het duurt om een leger op te bouwen?Het standpunt van FvD
‘Wij willen Nederlands lidmaatschap van de Navo heroverwegen en in een referendum voorleggen aan de Nederlandse bevolking. Een hoger defensiebudget ten behoeve van Nederland; maar pas wanneer we niet langer in een stupide Navo-oorlog tegen Rusland zijn verwikkeld.’
FvD heeft grootheidswaanzin. Denken ze echt dat Nederland zelfstandig veilig is?
FvD is gek. Die zijn echt niet aangesloten. (wel gevaarlijk)
kerstbeer
22-10-2023 om 14:05
Ik weet vooral wat ik niet ga stemmen:
-geen geloofspartijen
-geen extreem links of rechts
-geen D66
Ik heb wat rechtse en linkse punten waar ik voor sta:
-meer geld naar defensie
-Minder migratie (ga maar mensen omscholen ipv nieuwe binnenhalen: geldt dus ook voor de topinkomens expats die mensen verdrukken uit de grote steden door hoge huur)
-meer woningbouw
-meer opkomen voor werknemers
-dierenwelzijn en milieu, maar geleidelijker in maatregelen dan sommige mensen willen. Dus niet dingen verbieden maar stimuleren
-Hardere aanpak van criminaliteit. Dus ook van 'zielige' jongetjes die mensen het leven zuur maken door pesterijen en agressief gedrag. Dit geldt oveigens ook voor wangedrag in de klas. Hou de kinderbijslag maar een keer in als jongeren zich niet kunnen gedragen. Misschien kunnen de ouders dan wel opvoeden.
Dus is nogal moeilijk voor mij om te kiezen
Gebruikersnaaminvullen
22-10-2023 om 17:33
Ik zou oproepen om dienstplicht te vervullen wel goed vinden. Niet gelijk duizenden tegelijk, maar tot er weer genoeg personeel is om op te leiden. Als Nederland in een oorlog komt hebben we niet eens genoeg mensen en materieel.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dienstplicht-herinvoeren-of-niet-dit-zijn-de-voor-en-tegenargumenten-volgens-experts/
watertoren
22-10-2023 om 17:52
Ik ben absoluut niet voor verplichte dienstplicht. Was juist blij dat het afgeschaft was. Mijn broers , mijn man en vele vrienden moesten vroeger in dienst. Ze waren totaal niet gemotiveerd en hebben er alleen maar feest gevierd en vooral veel bier gedronken. Sommige zoals mijn man moesten jaren later nog op herhaling en dat was dan weer vooral veel bier drinken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.