Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Ik vroeg me gisteravond wel af waarom Frans Timmermans niet met de VVD verder wil.

Ik heb wel steeds gezegd 'als je het mij vraagt moet Frans Timmermans daar verder waar Mark Rutte niet meer mee verder wou'.

En dit zei Dilan. Ik citeer:

"De kabinetsbreuk over asiel kwam kort ter sprake. Volgens
Yesilgöz kon het niet anders. "We konden niet nog jaren aanmodderen met
migratie."

Belasting betalen en toch nog iets meer inzichtelijkheid in de kosten lijkt me een goede. Hoogte van de uitkering is in de grondwet geregeld blijkbaar..  

Waarom is onderhoud van de Groene draek zo duur? 
Waarom subsidie voor een landgoed waar koning als enige vruchtgebruik heeft? 
NL heeft niet de duurste monarchie maar ook niet de goedkoopste...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten_van_het_Nederlandse_Koninklijk_Huis

Sorry, beetje offtopic.

Vf_Watervrouw schreef op 17-10-2023 om 11:49:

Belasting betalen en toch nog iets meer inzichtelijkheid in de kosten lijkt me een goede. Hoogte van de uitkering is in de grondwet geregeld blijkbaar..

Waarom is onderhoud van de Groene draek zo duur?
Waarom subsidie voor een landgoed waar koning als enige vruchtgebruik heeft?
NL heeft niet de duurste monarchie maar ook niet de goedkoopste...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten_van_het_Nederlandse_Koninklijk_Huis

Sorry, beetje offtopic.

Voor wat betreft dat landgoed, die rechtszaak is gewonnen door de koning. https://www.nrc.nl/nieuws/2023/10/17/rechter-koning-kreeg-terecht-subsidie-voor-kroondomein-a4177512/appview

De rechtszaak ging over de vorige subsidieperiode (2016-2021). Het College van Beroep voor het bedrijfsleven redeneert dat de subsidie toen bestond uit twee delen: één voor natuurbeheer en één voor openstelling. „Die recreatietoeslag is toegekend voor het deel dat het hele jaar open is voor het publiek en niet voor het deel dat (een deel van het jaar) gesloten is”, schrijft het college in zijn uitspraak. „De wet staat de minister alleen toe een openstellingsverplichting te verbinden aan de recreatietoeslag, zodat de minister terecht die verplichting niet oplegt voor het (deels) gesloten terrein.” Tegen de uitspraak is geen beroep mogelijk.

Bedankt voor de aanvulling!

Fleurtje_5 schreef op 17-10-2023 om 07:32:

migratie.
"

Yesilgoz zal als ze de grootste worden waarschijnlijk nog steeds met linkse partijen moeten regeren. De VVD had echt beter de deal kunnen nemen qua migratie die voor de zomer op tafel lag. Het gaat na de verkiezingen niet beter voor hun worden.

Fleurtje_5 schreef op 17-10-2023 om 07:32:

Ik vroeg me gisteravond wel af waarom Frans Timmermans niet met de VVD verder wil.

Ik heb wel steeds gezegd 'als je het mij vraagt moet Frans Timmermans daar verder waar Mark Rutte niet meer mee verder wou'.

migratie."

Ik vind het erg arrogant om op voorhand allerlei samenwerkingen uit te sluiten. Dat bewijst maar weer dat ze vooral bezig zijn met hun eigen belang en eigen ego dan echt een land willen besturen en de kiezers in dit land te respecteren. Ik hoop dat PvdA en GL sowieso niet groot worden. Hetzelfde geldt voor NSC (zij sluiten ook al partijenbij voorbaat uit) en VVD (onbetrouwbaar). Maar helaas vrees ik dat mensen niet wijs zullen gaan stemmen en ons allemaal de afgrond in zullen gaan stemmen.

Facy66 schreef op 17-10-2023 om 12:08:

[..]

Ik vind het erg arrogant om op voorhand allerlei samenwerkingen uit te sluiten. Dat bewijst maar weer dat ze vooral bezig zijn met hun eigen belang en eigen ego dan echt een land willen besturen en de kiezers in dit land te respecteren. Ik hoop dat PvdA en GL sowieso niet groot worden. Hetzelfde geldt voor NSC (zij sluiten ook al partijenbij voorbaat uit) en VVD (onbetrouwbaar). Maar helaas vrees ik dat mensen niet wijs zullen gaan stemmen en ons allemaal de afgrond in zullen gaan stemmen.

Timmermans sloot het niet uit, het had niet zijn voorkeur. Maar regeren over links gaat volgens mij ook niet lukken. Dus ze zullen straks tot elkaar veroordeeld zijn. Timmermans is een prima onderhandelaar, Yesilgoz en Omtzigt moeten zich daarin nog bewijzen.

Daglichtlamp schreef op 17-10-2023 om 12:20:

[..]

Timmermans sloot het niet uit, het had niet zijn voorkeur. Maar regeren over links gaat volgens mij ook niet lukken. Dus ze zullen straks tot elkaar veroordeeld zijn. Timmermans is een prima onderhandelaar, Yesilgoz en Omtzigt moeten zich daarin nog bewijzen.

Maar hij sluit wel al enkele andere partijen definitief uit. Dat vind ik niet correct, arrogant en ondemocratisch. De ene stem telt dus blijkbaar meer dan de andere stem en dat zou niet zo horen te zijn in een democratie.

Facy66 schreef op 17-10-2023 om 12:25:

[..]

Maar hij sluit wel al enkele andere partijen definitief uit. Dat vind ik niet correct, arrogant en ondemocratisch. De ene stem telt dus blijkbaar meer dan de andere stem en dat zou niet zo horen te zijn in een democratie.

Het is wel duidelijk. De VVD sluit de PVV officieel niet uit, maar ik zie ze ook niet met hun in een regering stappen na de verkiezingen.

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/veel-kiezers-willen-een-ander-huurbeleid-ook-als-hun-partij-dat-niet-wil~bcb25eb4/
Net zo opmerkelijk zijn de standpunten over de vrije sector. Nu nog mogen huiseigenaren in dat deel van de huurmarkt vragen wat ze willen, en dat leidt niet zelden tot excessief hoge huren. Minister Hugo de Jonge (volkshuisvesting) werkt aan een wet die een fors deel van die huren aan banden legt. De VVD is daar niet voor – Kamerlid Peter de Groot bepleitte vorige week een mildere aanpak. BBB wil er ook niet aan.
Maar hun kiezers wel: 59 procent van de VVD’ers en 78 procent van de BBB’ers wil dat de maximale huur wettelijk vastgelegd wordt. Net als ruim driekwart van álle ondervraagden. GroenLinks-PvdA, de Partij voor de Dieren, D66, het CDA, de ChristenUnie en de SP hebben er ook een punt van gemaakt in hun verkiezingsprogramma.

Hopelijk houden kiezers straks in het stemhokje ook rekening met de mening van de partij waar ze op stemmen.

Daglichtlamp schreef op 17-10-2023 om 12:30:

[..]

Het is wel duidelijk. De VVD sluit de PVV officieel niet uit, maar ik zie ze ook niet met hun in een regering stappen na de verkiezingen.

Het hangt ervan af hoe de verkiezingsuitslag zal gaan zijn. Dat weten we nu nog niet. Ik ben erg benieuwd naar hoe er straks gestemd gaat worden en wie er een coalitie gaan vormen.

Facy66 schreef op 17-10-2023 om 17:06:

[..]

Het hangt ervan af hoe de verkiezingsuitslag zal gaan zijn. Dat weten we nu nog niet. Ik ben erg benieuwd naar hoe er straks gestemd gaat worden en wie er een coalitie gaan vormen.

Nee, maar aangezien NSC al aangegeven heeft niet met de PVV te willen regeren gaat er geen meerderheid over rechts ontstaan. Dat kun je al wel zeggen.

Daglichtlamp schreef op 17-10-2023 om 17:29:

[..]

Nee, maar aangezien NSC al aangegeven heeft niet met de PVV te willen regeren gaat er geen meerderheid over rechts ontstaan. Dat kun je al wel zeggen.

Hopelijk lezen voldoende mensen zijn programma en verliest hij daardoor veel stemmen. Dat is ook een soort oude CDA en ook die partij gaat niets doen voor de mensen hier. Ook NSC vind ik arrogant en ondemocratisch door nu al partijen uit te sluiten. Dan gaat het er weer heel anders uit zien als genoeg mensen daar op tijd achter komen. Pas als de verkiezingen zijn geweest zullen we het weten. November komt steeds dichterbij.

https://www.ad.nl/politiek/het-is-kantje-boord-of-de-koning-terugkeert-in-de-kabinetsformatie~a758e334/
Ik ben benieuwd. Zonder koning ging het ook niet bepaald soepel, dus met is misschien wel een beter idee. Per slot van rekening betalen we hem al, dan kun je er ook beter goed gebruik van maken.

Daglichtlamp schreef op 18-10-2023 om 21:29:

https://www.ad.nl/politiek/het-is-kantje-boord-of-de-koning-terugkeert-in-de-kabinetsformatie~a758e334/
Ik ben benieuwd. Zonder koning ging het ook niet bepaald soepel, dus met is misschien wel een beter idee. Per slot van rekening betalen we hem al, dan kun je er ook beter goed gebruik van maken.

Merkwaardig deze reactionaire oprisping nu de populariteit van het koningshuis achteruitholt na al die keren dat WimLex de afgelopen jaren heeeft misgekleund.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.