Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2023 om 08:41

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling DEEL 2

Peiling

Wat ga jij stemmen?
187 stemmen
11%
3%
32%
10%
1%
4%
11%
2%
3%
0%
1%
0%
3%
6%
1%
0%
11%
1%

Op zich lijken er op dit moment drie partijen kans te maken om de grootste te worden, de VVD, de combinatie GroenLinks/PvdA  en NSC. NSC is nieuw, dus die moet nog maar laten zie dat ze stabiel zijn. De samenwerking tussen GroenLinks en PvdA is ook nog maar heel recent, dus ook daarvan weet je nog niet of dat stabiel blijft. Zeker als de combinatie niet de verkiezingen wint, heb je kans dat er straks kikkers uit de kruiwagen springen.

Ik denk ook wel dat de VVD groot gaat blijven maar ik ben bang dat er veel mensen Groenlinks/PVDA gaan stemmen.

Opvallend hier trouwens dat de BBB nog een klein beetje groter is dan NSC. Ik ben heel benieuwd hoeveel stemmen de NSC uiteindelijk gaat krijgen. Nog maar 2 procent van de kiezers is momenteel zeker over hun keuze voor de NSC volgens de Hond. https://www.maurice.nl/2023/09/23/de-rommelende-vulkaan-onder-een-fragiel-electoraal-evenwicht/ (en ja ik weet dat er veel af te dingen is op de methodes van de Hond, maar hij is nu eenmaal degenen die het vaakst peilt).

Reele-overgangen-23-9-2023.jpg

Ik had hoop bij Dilan, het VVD-gekonkel zou met haar aangepakt worden, zij zou vast alle troep ruimen en met een schone lei beginnen, daar was ik
van overtuigd. Toen las ik vandaag de krant. 

Zij zette Mark Rutte in het zonnetje. Mooi.
Maar haalde ook uit naar 'oude politiek'.

Maar dan, ik citeer een paar kleine stukjes:
...............
Mark, Wat heeft Nederland toch ontzettend veel aan je te danken".

In haar toespraak zette zij zich via een stukje introspectie
stevig af tegen politiek uit het recente verleden. Volgens haar heeft de
politiek het laten afweten tijdens verschillende crises. Waar de
politiek een verbindende rol had kunnen spelen zag je juist dáár de
meeste verdeeldheid.
Politici waren vooral met zich zelf bezig, We stookten het vuurtje zelfs op, voor eigen gewin'.En dat moet nu voorbij zijn.

Onderdeel van die 'oude politiek' was zijzelf, maar ook haar voorganger Mark Rutte, die door Yesilgöz in haar speech gelauwerd werd om zijn jaren als VVD-kopman.
..........etc.etc.etc.............

Ze haalt hier toch ook uit voor eigen gewin? Het lag niet alleen aan Mark, maar aan de anderen die het vuurtje opstookten? Die hadden juist een verbindende rol moeten spelen. Alles onder het tapijt vegen en lachen?

Ik ga voor Mona....of Lilian...of Fleur....of....

Fleurtje_5 schreef op 25-09-2023 om 13:33:

Ik had hoop bij Dilan, het VVD-gekonkel zou met haar aangepakt worden, zij zou vast alle troep ruimen en met een schone lei beginnen, daar was ik
van overtuigd. Toen las ik vandaag de krant.

Zij zette Mark Rutte in het zonnetje. Mooi.
Maar haalde ook uit naar 'oude politiek'.

Maar dan, ik citeer een paar kleine stukjes:
...............
Mark, Wat heeft Nederland toch ontzettend veel aan je te danken".

In haar toespraak zette zij zich via een stukje introspectie
stevig af tegen politiek uit het recente verleden. Volgens haar heeft de
politiek het laten afweten tijdens verschillende crises. Waar de
politiek een verbindende rol had kunnen spelen zag je juist dáár de
meeste verdeeldheid.
Politici waren vooral met zich zelf bezig, We stookten het vuurtje zelfs op, voor eigen gewin'.En dat moet nu voorbij zijn.

Onderdeel van die 'oude politiek' was zijzelf, maar ook haar voorganger Mark Rutte, die door Yesilgöz in haar speech gelauwerd werd om zijn jaren als VVD-kopman.
..........etc.etc.etc.............

Ze haalt hier toch ook uit voor eigen gewin? Het lag niet alleen aan Mark, maar aan de anderen die het vuurtje opstookten? Die hadden juist een verbindende rol moeten spelen. Alles onder het tapijt vegen en lachen?

Volgens mij heeft ze het ook over haar eigen partij als ze spreek over politici die alleen maar met zichzelf bezig zijn. 

Politiek gekonkel zal nooit overgaan,  dat is naief om te denken, bij welke partij dan ook. 

kenfan schreef op 25-09-2023 om 10:56:

[..]

Niet om me nou in deze discussie te storen, maar gewoon even nieuwsgierig,over welke partijen heb je het dan ?

PVV en SP en fvd

watertoren schreef op 25-09-2023 om 13:23:

Ik denk ook wel dat de VVD groot gaat blijven maar ik ben bang dat er veel mensen Groenlinks/PVDA gaan stemmen.

Dat denk ik ook. GL en Pvda zijn een ramp voor Nederland en ook die partij van Omzigt. Ook die stemt gewoon met het kartel mee en wil ook bijna nirts doen voor de mensen hier. Dat zou dus ook geen goed nieuws zijn. Dan mag bijna iedereen naar de voedselbank als die partijen aan de macht komen, zeker ook nog eens met de VVD erbij. Dan verandert er dus niets, behalve dat op een kleine groep na iedereen maar armer en armer wordt en onze cuktuur steeds meer verdwijnt terwijl er niets goeds voor terugkomt. Het slopen van Nederland gaat dan gewoon door. Eigenlijk heeft stemnen geen zin al doe ik het toch. 

_Audrey schreef op 25-09-2023 om 13:46:

[..]

Volgens mij heeft ze het ook over haar eigen partij als ze spreek over politici die alleen maar met zichzelf bezig zijn.

Politiek gekonkel zal nooit overgaan, dat is naief om te denken, bij welke partij dan ook.

Klopt, maar het 'gekonkel en getreiter' sloeg wel erg ver door. Zie bv Arib. Zonde, zo'n goede kamervoorzitter word beschuldigd en aan de kant gezet. En de nieuwe Tweede Kamervoorzitter (Vera) zou er mee te maken hebben gehad.

Maar eerlijkheid staat hoog op de lijst, men moet kunnen vertrouwen wat er word gezegd. Die leugens van Mark waren we kotsbeu. En hij kwam er telkens weer mee weg.

Wat Dilan zegt over migratie vind ik wel logisch én eerlijk. Ik citeer:

"De kabinetsbreuk over asiel kwam kort ter sprake. Volgens Yesilgöz kon het niet anders. "We konden niet nog jaren aanmodderen met migratie."

Fleurtje_5 schreef op 25-09-2023 om 13:37:

Ik ga voor Mona....of Lilian...of Fleur....of....

Fleur is bij mij af ivm haar mening over geslachtsverandering bij minderjarigen.

Martin Bosma is voor mij wel een goede kanshebber. 

De lijst van NSC is bekend.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1071408/annemarie-heite-op-lijst-nsc-van-omtzigt-wil-graag-opkomen-voor-het-noorden-update

Annemarie Heite staat er ook op. Over haar huis is een indrukwekkende documentaire door 2doc gemaakt.

"De stille beving".

https://www.2doc.nl/documentaires/2017/03/stille-beving.html

Ik herken maar 1 naam op zijn lijst. 

Coreopsis schreef op 26-09-2023 om 20:34:

https://nos.nl/artikel/2491936-nsc-van-omtzigt-doet-overal-mee-met-verkiezingen-veel-cda-ers-op-lijst

De lijst van NSC is bekend.

Interessant, hij doet toch overal mee. Goede keus wat mij betreft. Dat geeft ook een goed signaal af.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2023 om 20:44

redbulletje schreef op 26-09-2023 om 20:44:

Ik herken maar 1 naam op zijn lijst.

Alleen Omtzigt zelf?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.