Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Je bent inderdaad goed bezig daglichtlamp 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

29-02-2024 om 12:45 Topicstarter

Russische troepen zijn al sinds de jaren 90 van de vorige eeuw aanwezig in de Moldavische regio Transnistrië. In feite is het Rusland die het voor het zeggen heeft in Transnistrië.
Ik kan me op dit moment niet goed  voorstellen dat ze capaciteit hebben om nog een oorlog te beginnen tegen de rest van Moldavië. Maar praktisch heb ik ook geen idee hoe sterk de Moldavische defensie is. .

Daglichtlamp schreef op 29-02-2024 om 12:45:

Russische troepen zijn al sinds de jaren 90 van de vorige eeuw aanwezig in de Moldavische regio Transnistrië. In feite is het Rusland die het voor het zeggen heeft in Transnistrië.
Ik kan me op dit moment niet goed voorstellen dat ze capaciteit hebben om nog een oorlog te beginnen tegen de rest van Moldavië. Maar praktisch heb ik ook geen idee hoe sterk de Moldavische defensie is. .

Ik denk niet dat dat het doel is, eerder dat het de bedoeling is meer onrust aan te zwengelen door vanuit verschillende hoeken de dreiging te verhogen, om te proberen af te schrikken. 

Moirmel schreef op 29-02-2024 om 09:21:

[..]

Eigenlijk is het gewoon De jongen die wolf riep, maar dan in de omgekeerde versie. Poetin heeft de voorbije jaren al zoveel mensen uit de weg geruimd, en nu hij er voor een keer misschien niet tussen zit zijn er nog maar weinigen die hem geloven.

Goed punt. 

Zelfs na zijn dood wordt de man getart door het regime.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5437663/rusland-maatregelen-begrafenis-navalny-bedreigingen

Er staat een uitvaartplechtigheid gepland in een Russisch-orthodoxe kerk in stadsdeel Marjino, waar de politicus vroeger woonde. Daarna wordt hij begraven op een nabijgelegen begraafplaats.

Russische oppositiemedia schrijven dat autoriteiten bezig zijn met het opzetten van politiepatrouilles. Schoolkinderen worden gewaarschuwd om weg te blijven bij betogingen voor Navalny. De extreemste maatregel: studenten zou worden voorgehouden dat ze Rusland worden uitgezet als ze naar het afscheid van Poetins grootste tegenstander gaan.

Drukmiddel

Patrouilles zijn niet zo uitzonderlijk, zegt Koens. "Maar camera's die tijdens de begrafenis worden opgehangen vind ik wel zorgwekkend. Zoiets wordt ingezet als machtsmiddel om mensen af te schrikken en te zeggen: we weten je te vinden. Toch denk ik dat het vooral als drukmiddel wordt gebruikt. Je kunt een begrafenis namelijk niet verbieden. Het is als bedreiging bedoeld."

Wel merkt hij dat er veel tegenwerking is. "Het zou mij niet verbazen als rond het tijdstip van de begrafenis ineens de metro uitvalt. Of dat er een bommelding wordt gedaan. Ook worden begrafenisondernemers onder druk gezet om geen lijkwagens beschikbaar te stellen om het lichaam van Navalny mee te nemen."

het is toch in en intriest. 

Friezinnetje schreef op 01-03-2024 om 10:08:

het is toch in en intriest.

Dat is het ook en ik denk dat veel russen dat ook zo vinden.

Live verbinding maar............

21 minuten geledenHeleen DebeuckelaereTeam Navalny verwacht vertragingen, zijn lichaam is nog niet vrijgegeven Navalny’s woordvoerster, Kira Jarmisj, laat weten op X dat de begrafenis mogelijks nu al vertraging zal oplopen. Het lichaam van Navalny is nog niet vrijgegeven, schrijft ze. Het schema is nog niet veranderd, maar er kunnen vertragingen zijn.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240301_93215901

YT

https://www.youtube.com/live/7ceVtpnK_Uo?feature=shared

Oproerpolitie

w1280dp-h852dp-webp?url=imageservice%3A%2F%2Fmedia%2Forganization%2F64772ad0dafbd90913dfdba9%2Fliveblog%2FgmuCUVQE45TE73M75vbn%2FemuCVKpb6Ds93tsnAhHX%2FmmuCXJn36Ds93tsnAhHq

ja, dat verwachten ze al. Of dat eer bommelding gaat komen, de metro uitvalt. Alles om de boel maar op te houden en zo weinig mogelijk mensen erbij te krijgen. 
Maar Rusland zit er niet achter..... 

Friezinnetje schreef op 01-03-2024 om 10:59:

ja, dat verwachten ze al. Of dat eer bommelding gaat komen, de metro uitvalt. Alles om de boel maar op te houden en zo weinig mogelijk mensen erbij te krijgen.
Maar Rusland zit er niet achter.....

Ze zijn blijkbaar echt bang voor de oppositie. 

Russische politie arresteert preventief oppositiefiguren onderweg naar de begrafenis
De Russische politie zou al vier mensen op weg naar de begrafenis van Aleksej Navalny hebben gearresteerd, dat bericht onafhankelijke nieuwssite ­Meduza op X. Onder de gearresteerden zou zich ook het campagnehoofd van uitgesloten presidentskandidaat Boris Nadezjdin hebben bevonden.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 01-03-2024 om 11:04:

[..]

Ze zijn blijkbaar echt bang voor de oppositie.

Russische politie arresteert preventief oppositiefiguren onderweg naar de begrafenis
De Russische politie zou al vier mensen op weg naar de begrafenis van Aleksej Navalny hebben gearresteerd, dat bericht onafhankelijke nieuwssite ­Meduza op X. Onder de gearresteerden zou zich ook het campagnehoofd van uitgesloten presidentskandidaat Boris Nadezjdin hebben bevonden.

ja, Poetin is er echt bang voor. Hoop dat er binnenkort een op staat die hem opruimt. 

Er kunnen geen live-beelden getoond worden, want die worden verstoord. Politie-agenten op daken, straten afgezet, veel politie en een grote kolonne met arrestatiewagens. Begrafenisondernemers die gechanteerd zijn, om niet te mee te werken, lichaam veel later vrijgeven, dan afgesproken. 
Wat laten ze zich in de kaart kijken zeg. 

Friezinnetje schreef op 01-03-2024 om 12:46:

Er kunnen geen live-beelden getoond worden, want die worden verstoord. Politie-agenten op daken, straten afgezet, veel politie en een grote kolonne met arrestatiewagens. Begrafenisondernemers die gechanteerd zijn, om niet te mee te werken, lichaam veel later vrijgeven, dan afgesproken.
Wat laten ze zich in de kaart kijken zeg.

Ik vind het ook vreselijk. Ik vermoed dat er later wel beelden op YT verschijnen. Eigenlijk vind ik het een laffe daad, van een laffe man met een laf regime. 

Ik zag een foto op X van het opgebaarde lichaam maar daar is niet veel meer van over. Gelukkig liggen er heel veel bloemen op.

Navalny’s team publish a photograph of the memorial service. “A picture that should have never existed,” a tearful Leonid Volkov says live on air

GHlSU6eWMAASXfV?format=jpg&name=large

Daglichtlamp

Daglichtlamp

01-03-2024 om 13:09 Topicstarter

Zelfs nu hij dood is zijn ze nog bang voor hem.

Daglichtlamp schreef op 01-03-2024 om 13:09:

Zelfs nu hij dood is zijn ze nog bang voor hem.

Te idioot gewoon. Maar ik denk dat deze beelden wel troostend kunnen zijn voor de nabestaanden.

https://twitter.com/InsidersHut/status/1763532271921795184

https://twitter.com/i/status/1763532271921795184

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.