Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Daglichtlamp
28-02-2024 om 19:42
LMEK schreef op 28-02-2024 om 17:32:
[..]
Indirect zeg je dus dat Budanov liegt en Rusland toch verantwoordelijk is voor de dood van Navalny. Maar waarom zegt Budanov dat dan? Ik neem aan dat je niet denkt dat hij dat heeft gezegd zodat ik op Viafora voor afleiding kan zorgen. Twijfel je aan de expertise en geloofwaardigheid van Budanov of over zijn motief om dit te zeggen?
Misschien kun je gewoon reageren op wat ik wèl schrijf?
LMEK
28-02-2024 om 20:41
Daglichtlamp schreef op 28-02-2024 om 19:42:
[..]
Misschien kun je gewoon reageren op wat ik wèl schrijf?
Draai lekker om de hete brij heen als dat je beter uitkomt dan inhoudelijk reageren. Nu moet ik mij gaan verantwoorden aan jou wat de reden is dat ik de woorden van Budanov inclusief bronnen heb gepost. Waarom wil je het weer niet over de inhoud hebben maar weer over mij?
EnglishmaninNewYork
28-02-2024 om 21:19
Stropop redenering. (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan. Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
Wat een kracht heeft Joelia Navalnaja. Ik hoop dat ze serieus genomen wordt, ze spreekt duidelijke taal en heeft een goede basis om op niveau mee te praten.
LMEK
28-02-2024 om 21:38
EnglishmaninNewYork schreef op 28-02-2024 om 21:19:
Stropop redenering. (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan. Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
Wat een kracht heeft Joelia Navalnaja. Ik hoop dat ze serieus genomen wordt, ze spreekt duidelijke taal en heeft een goede basis om op niveau mee te praten.
Je legt het wat beter uit dan ik deed. Maar precies, de woorden van Budanov worden in twijfel getrokken door mijn motief als stropop te gebruiken. Dan hoeven we het niet te hebben over fe boodschap van het hoofd inlichtingen maar gewoon over Idols inclusief Youtube video. Niemand die ook maar een poging waagt inhoudelijk aan te tonen dat Budanov liegt. Ooit gold don’t shoot the messenger maar nu blijkbaar niet meer….
kerstbeer
28-02-2024 om 22:03
EnglishmaninNewYork schreef op 28-02-2024 om 21:19:
Inderdaad. Wie weet gaat ze een politieke rol spelen zoals Sviatlana Tsikhanouskaya in Belarus, wier man in de gevangenis daar zit.
Daglichtlamp
29-02-2024 om 09:13
In dit draadje heb ik maar twee keer iets gezegd over de dood van Navalny.
Op 16 februari: Wie eindverantwoordelijk is, is toch wel duidelijk, dat is Poetin.
op 28 februari: Verdere complottheorieën over de dood van Navalny laat ik graag bij degenen die ze inbrengen. Voor mij maakt alleen al het regime van het strafkamp waar Navalny gevangen gehouden werd, Rusland verantwoordelijk voor zijn dood. De eerste berichten vanuit Rusland waren zo ongeveer dat hij gestorven was na een wandeling. Een vrijwillige wandeling in een strafkamp in de Siberische winter?
Ik herhaal het graag nog een keer, in de hoop op deze keer wel een inhoudelijke reactie. Speculeren hoe precies Navalny is gestorven is zinloos. Dat gaan we nooit met zekerheid weten. Dat Rusland, en dus Poetin verantwoordelijk is, is wel duidelijk.
Moirmel
29-02-2024 om 09:21
Daglichtlamp schreef op 29-02-2024 om 09:13:
Op 16 februari: Wie eindverantwoordelijk is, is toch wel duidelijk, dat is Poetin.
op 28 februari: Verdere complottheorieën over de dood van Navalny laat ik graag bij degenen die ze inbrengen. Voor mij maakt alleen al het regime van het strafkamp waar Navalny gevangen gehouden werd, Rusland verantwoordelijk voor zijn dood. De eerste berichten vanuit Rusland waren zo ongeveer dat hij gestorven was na een wandeling. Een vrijwillige wandeling in een strafkamp in de Siberische winter?
Ik herhaal het graag nog een keer, in de hoop op deze keer wel een inhoudelijke reactie. Speculeren hoe precies Navalny is gestorven is zinloos. Dat gaan we nooit met zekerheid weten. Dat Rusland, en dus Poetin verantwoordelijk is, is wel duidelijk.
Eigenlijk is het gewoon De jongen die wolf riep, maar dan in de omgekeerde versie. Poetin heeft de voorbije jaren al zoveel mensen uit de weg geruimd, en nu hij er voor een keer misschien niet tussen zit zijn er nog maar weinigen die hem geloven.
Zilver_gray
29-02-2024 om 09:23
Moirmel schreef op 29-02-2024 om 09:21:
[..]
Eigenlijk is het gewoon De jongen die wolf riep, maar dan in de omgekeerde versie. Poetin heeft de voorbije jaren al zoveel mensen uit de weg geruimd, en nu hij er voor een keer misschien niet tussen zit zijn er nog maar weinigen die hem geloven.
Nou dit inderdaad!
EnglishmaninNewYork
29-02-2024 om 09:35
De vergiftiging een paar jaar terug zal zijn lichaam ook geen goed hebben gedaan. Zelfs al zou Navalny in het strafkamp niet vermoord zijn, dan hebben de gevolgen van de vergiftiging de nodige uitwerking gehad. Wat voor draai je er ook aan geeft, Poetin is zonder meer mede verantwoordelijk.
EnglishmaninNewYork
29-02-2024 om 09:41
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5437280/instagram-facebook-voor-rusland-storing
Kom ik weer, maar hier moeten toch gewoon mogelijkheden in zitten? Per ongeluk of niet, de digitale poorten van de Russen kunnen open.
LMEK
29-02-2024 om 09:58
Daglichtlamp schreef op 29-02-2024 om 09:13:
Ik heb nog nooit zoveel tegenstrijdigheid in 2 zinnen gelezen dan in jouw laatste 2 zinnen. We gaan nooit met zekerheid weten wie het gedaan heeft maar het is duidelijk dat Rusland verantwoordelijk is. Vanaf het eerste bericht over de dood van Navalny dacht ik daar zit Putin achter. Nu kan het zijn dat Navalny niet is vermoord door Putin maar daar hebben de westerse media geen boodschap aan. De doodsoorzaak van Navalny zou voorpaginanieuws moeten zijn net zoals zijn dood. En als een hooggeplaatste officier en de persoon bij uitstek uit Oekraïne die dit kan weten horende daar iets over zegt blijft het oorverdovend stil. Geen vragen over hoe hij dat weet, hoe zeker hij dat weet, waarom hij die informatie deelt he-le-maal niks. Dan ben je niet op zoek naar de waarheid maar ben je die aan het creëren. Ook in dit topic er nog steeds niemand die inhoudelijk op Budanov heeft gereageerd. Budanov liegt want of Budanov zei dat omdat of Budanov kan gelijk hebben maar
LMEK
29-02-2024 om 10:15
Ik ben erg benieuwd hoe Putin het officiële verzoek van Transnistrië om bescherming tegen Moldavië gaat behandelen.
EnglishmaninNewYork
29-02-2024 om 10:46
CNN — Pro-Russian rebels in a separatist sliver of Moldova have asked President Vladimir Putin to protect their region from what they claim are threats from Moldova’s government.
Ter verduidelijking.
Daglichtlamp
29-02-2024 om 11:44
LMEK schreef op 29-02-2024 om 09:58:
[..]
Ik heb nog nooit zoveel tegenstrijdigheid in 2 zinnen gelezen dan in jouw laatste 2 zinnen. We gaan nooit met zekerheid weten wie het gedaan heeft maar het is duidelijk dat Rusland verantwoordelijk is.
Opnieuw verdraai je mijn woorden. Wat ik wel zei:
Speculeren hoe precies Navalny is gestorven is zinloos. Dat gaan we nooit met zekerheid weten.
LMEK
29-02-2024 om 12:02
Daglichtlamp schreef op 29-02-2024 om 11:44:
[..]
Opnieuw verdraai je mijn woorden. Wat ik wel zei:
Speculeren hoe precies Navalny is gestorven is zinloos. Dat gaan we nooit met zekerheid weten.
Het hoe is cruciaal om te bepalen wie het heeft gedaan. Niet voor jou want jij houdt Rusland sowieso al verantwoordelijk maar voor mensen die wel de waarheid willen weten. Maar goed je blijft om de hete brij draaien dus het is wel goed met je. Geloof lekker wat jij wil.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.