Nieuws en actueel
Rondstruiner
08-03-2022 om 17:37
Verkiezingen gemeenteraad
Door de oorlog in Oekraïne zou je het bijna vergeten, maar volgende week is het weer tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen. Toch echt belangrijk, vind ik. Misschien nu juist meer dan eerdere jaren.
Leeft dit nog enigszins bij jullie? Ga je stemmen en weet je al waarop? Hoe bepaal je waar je op stemt: verkiezingsprogramma, lokaal nieuws, stemwijzer?Wat zijn voor jou de belangrijkste thema's?
Hobbelster
16-03-2022 om 11:44
Netherfield schreef op 16-03-2022 om 09:10:
Mijn man zei vanmorgen dat hij niet ging stemmen, geen tijd (?) en 1 stem meer of minder maakt toch niet uit. Short story: hij gaat tussen werk en avondafspraak even.
Sorry maar... wat een flapdrol en wat goed dat hij is bijgedraaid en nu toch gewoon gaat stemmen!
Overigens, als hij geen tijd heeft of wil maken kan hij jou toch gewoon machtigen dat is echt 2 sec werk Ik heb vanochtend 2 x gestemd 1x zelf en 1x voor man.
ScarceKudu74
16-03-2022 om 16:33
Gestemd. Op de nummer 1 van een lokale partij. Een man naar mijn hart, hij durft tenminste gewoon te zeggen waar het op staat zonder om de hete brij heen te draaien. Dat wordt hem meestal niet in dank afgenomen
Rondstruiner
16-03-2022 om 17:59
Ook gestemd! Op de PvdD, de lijsttrekker. Niet op een vrouw dit keer, de PvdD heeft meer vrouwen dan mannen als kandidaat, en ook meer als lijsttrekker, dus ik vond dat nu niet nodig.
Wel ruzie gehad met het stemformulier, het weer goed opvouwen is altijd een uitdaging
Ik mocht ook stemmen voor de stadsdeelcommissie, daar deed de PvdD niet mee, heb daar maar voor GroenLinks gekozen.
HAHA!wait..what
16-03-2022 om 18:11
Ik heb ook gestemd, op een lokale partij. Normaal gesproken ook altijd ruzie met het stemformulier maar deze was een stuk kleiner en dus makkelijker op te vouwen vond ik
Tuinfluiter
16-03-2022 om 18:14
Ook gestemd bij ons is het stembiljet niet zo groot slechts 7 partijen doen bij ons mee.
Rondstruiner
16-03-2022 om 18:16
MidasWolf schreef op 16-03-2022 om 18:13:
Met 7 partijen hier, valt er niet veel te vouwen.
Die 26 partijen hier was een flink vel papier
Due-scimmie
16-03-2022 om 19:21
Ik heb ook gestemd en als bonus heeft mijn driejarige voor het eerst een kerk van binnen bewonderd aangezien daar stembureau was
Femke09
16-03-2022 om 19:29
Ook gestemd, op mezelf, hoewel dat van mijn zoon niet mocht. Hij is 10 en dacht: je mag toch niet op jezelf stemmen?? Ik heb hem laten kiezen maar niet laten zien wat ik heb ingekleurd.
Ben expres vanmiddag pas gaan stemmen zodat zoon mee kon, ik vind het belangrijk dat hij het stemlokaal van binnen ziet. Op school hebben ze er vandaag ook les over gehad.
Overigens: vrouw, (niet meer piep)jong, werkend, ik hou niet van boetseren en zwanger word ik ook niet meer
Regendrup.
16-03-2022 om 19:59
Femke09 schreef op 16-03-2022 om 19:29:
Ook gestemd, op mezelf, hoewel dat van mijn zoon niet mocht. Hij is 10 en dacht: je mag toch niet op jezelf stemmen?? Ik heb hem laten kiezen maar niet laten zien wat ik heb ingekleurd.
Ben expres vanmiddag pas gaan stemmen zodat zoon mee kon, ik vind het belangrijk dat hij het stemlokaal van binnen ziet. Op school hebben ze er vandaag ook les over gehad.
Overigens: vrouw, (niet meer piep)jong, werkend, ik hou niet van boetseren en zwanger word ik ook niet meer
Dat vind ik wel echt heel raar. Je gaat toch niet op jezelf stemmen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.