Nieuws en actueel

Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.

krulliebollie
13-04-2025 om 11:59
iemand had hier een lijst geplaatst van de moties van PVV en de beloofde verandering die de PVV zou brengen en wat daar de uitkomst van is op dat moment. Ik kan de link naar lijst in de berichten niet vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Thora
13-04-2025 om 17:13
Fleurtje_5 schreef op 13-04-2025 om 10:10:
[..]
![]()
Alsof die 'daders' dan in eens een stuk braver zijn als ze in een andere omgeving verblijven.
Wat zou dat heerlijk zijn he? Maar nee. Dit gedag blijven ze vertonen waar ze ook wonen. Legaal of illegaal. En zolang daar niets aan gedaan wordt zal deze relatief kleine groep gewoon de dienst gaan uitmaken op de plek waar zij later eenmaal gevestigd zijn. Ik hou mijn hart vast.

Loeki72
13-04-2025 om 18:54
krulliebollie schreef op 13-04-2025 om 11:59:
iemand had hier een lijst geplaatst van de moties van PVV en de beloofde verandering die de PVV zou brengen en wat daar de uitkomst van is op dat moment. Ik kan de link naar lijst in de berichten niet vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Alsjeblieft, tenminste als je deze bedoelt. Dit zijn verbroken verkiezingsbeloften.

krulliebollie
13-04-2025 om 20:52
Loeki72 schreef op 13-04-2025 om 18:54:
[..]
Alsjeblieft, tenminste als je deze bedoelt. Dit zijn verbroken verkiezingsbeloften.
Ja die bedoel ik. Dank je wel.

Broadway
14-04-2025 om 08:52
Yumi schreef op 10-04-2025 om 18:34:
[..]
Goed plan en als het stikstof probleem is opgelost, gaan we op zoek naar 60.000 bouwvakkers...
De Nederlandse bouwsector staat voor een flinke uitdaging: in de periode van 2025 tot 2028 zullen er naar schatting 60.000 nieuwe arbeidskrachten nodig zijn om aan de productie-eisen te voldoen.
'60.000 nieuwe arbeidskrachten nodig in de bouw - Bouw en Installatie Hub
Tel er daar nog maar een paar bij op. Steeds meer bouwvolk verlaat de bouw.
- Stagnering van werk door stikstofgedoe
- Handhaving ZZP regels waardoor werkgevers bang worden, maar ook mensen niet in dienst nemen omdat alles onzeker is
- steeds minder mogelijkheden om te werken. 2 jaar geleden heeft het bijna een half jaar aan één stuk geregend, superheet in de zomer en dan nog wat vriesdagen ertussen. Het is geen onwil, maar dingen als metselen/voegen kunnen onder veel weersomstandigheden gewoon niet.

Broadway
14-04-2025 om 09:25
Loeki72 schreef op 13-04-2025 om 18:54:
[..]
Jammer dat dit zo stemming-makend opgeschreven is. als het een neutraal stuk zou zijn zonder oordeel zou het veel breder blijven plakken denk ik.

Daglichtlamp
14-04-2025 om 10:05
Goed nieuws voor Ter Apel, gemeenten moeten zich nog tot begin 2026 aan de spreidingswet houden. (en tegen die tijd hebben we hopelijk een andere regering).
https://www.internetconsultatie.nl/contourennotaintrekkingspreidingswet/b1
https://nos.nl/artikel/2563564-kabinet-spreidingswet-waarschijnlijk-pas-volgend-jaar-van-tafel

Fleurtje_5
14-04-2025 om 10:34
Daglichtlamp schreef op 14-04-2025 om 10:05:
Goed nieuws voor Ter Apel, gemeenten moeten zich nog tot eind volgend jaar aan de spreidingswet houden. (en tegen die tijd hebben we hopelijk allang een andere regering).
https://www.internetconsultatie.nl/contourennotaintrekkingspreidingswet/b1https://nos.nl/artikel/2563564-kabinet-spreidingswet-waarschijnlijk-pas-volgend-jaar-van-tafel
Vette pech voor de rest van het land. Tegen de tijd dat er een andere regering komt heeft Nederland overal zulke 'wantoestand-brandhaarden' en zitten politieagenten overspannen thuis. En zijn er nog meer dakloze Nederlanders, en overal burgerwachten die op gaan treden omdat de politiek heeft verzuimd met hun spreidingswet (net zoals ze verzuimd hebben met de toeslagenaffaire).

Broadway
14-04-2025 om 10:52
Fleurtje_5 schreef op 14-04-2025 om 10:34:
[..]
Vette pech voor de rest van het land. Tegen de tijd dat er een andere regering komt heeft Nederland overal zulke 'wantoestand-brandhaarden' en zitten politieagenten overspannen thuis. En zijn er nog meer dakloze Nederlanders, en overal burgerwachten die op gaan treden omdat de politiek heeft verzuimd met hun spreidingswet (net zoals ze verzuimd hebben met de toeslagenaffaire).
jammer dat je zo'n ontwikkeling met alleen maar pessimisme tegemoet kunt treden.
de spreidingswet is geen totaaloplossing, maar wel lucht voor o.a. ter apel en daar gaat dit topic over

Jorni
14-04-2025 om 10:57
Ja er komt even tijdelijk wat lucht in Ter Apel, maar dan loopt het uiteindelijk overal hier vol met alle gevolgen van dien. Dan krijg je meerdere Ter Apels in Nederland, zowel in het groot als in het klein. Geen leuk vooruitzicht, want de echte relschoppers gooien ze er niet meteen weer uit.

Broadway
14-04-2025 om 11:00
Jorni schreef op 14-04-2025 om 10:57:
Ja er komt even tijdelijk wat lucht in Ter Apel, maar dan loopt het uiteindelijk overal hier vol met alle gevolgen van dien. Dan krijg je meerdere Ter Apels in Nederland, zowel in het groot als in het klein. Geen leuk vooruitzicht, want de echte relschoppers gooien ze er niet meteen weer uit.
dat zegt iedereen toch: het is geen eindoplossing, maar wel onderdeel van de oplossing.

Jorni
14-04-2025 om 11:05
Broadway schreef op 14-04-2025 om 11:00:
[..]
dat zegt iedereen toch: het is geen eindoplossing, maar wel onderdeel van de oplossing.
Dat denk ik dus niet. Zolang ze de relschoppers er niet direct uitgooien en de instroom een halt toeroepen levert dit alleen maar een verspreiding op van het probleem uiteindelijk. Zou dat wel gaan gebeuren dan zou ik het inderdaad wel een onderdeel van de oplossing vinden.

Thora
14-04-2025 om 11:17
Even over relschoppers eruit gooien. Dat is dus ook niet zo eenvoudig. Vaak wil het land van herkomst ze niet hebben. Zo worden er nu vliegtuigen vol Colombianen teruggestuurd naar de VS. Het zal mij niet verbazen als met vliegtuigen uit Europa hetzelfde gebeurt.

Nighttripper
14-04-2025 om 11:33
Jorni schreef op 14-04-2025 om 11:05:
[..]
Dat denk ik dus niet. Zolang ze de relschoppers er niet direct uitgooien en de instroom een halt toeroepen levert dit alleen maar een verspreiding op van het probleem uiteindelijk. Zou dat wel gaan gebeuren dan zou ik het inderdaad wel een onderdeel van de oplossing vinden.
Inderdaad.
Burgemeester Mirjam van ’t Veld heeft zeven Syrische jongeren een gebiedsverbod
opgelegd. De groep jongeren was de afgelopen weken betrokken bij meerdere ernstige incidenten in de binnenstad van Groningen.
De jongeren maken deel uit van een grotere groep van twintig tot dertig Syrische jeugdigen uit verschillende delen van Nederland, bevestigt een woordvoerder van Van ’t Veld vrijdagmiddag na berichtgeving door DVHN. Ze zouden onderlinge ruzies uitvechten in verschillende steden, waaronder Groningen.
Quote: "Dit leidde in Stad onder meer tot vechtpartijen en overlast, soms midden op de dag. De jongeren waren op 22 maart betrokken bij een beroving op de Nieuwe Markt, waar mogelijk een vuurwapen bij betrokken was. Agenten trokken daarop hun vuurwapen om hen aan te houden. Een dag eerder was een aantal van de jongeren betrokken bij een massale vechtpartij in de Herestraat, waarbij onder andere stokken en een airsoftwapen bij werden gebruikt.
Een week gelden ontstond er ook vechtpartij op de Nieuwe Markt,waarbij de politie met wapenstokken een groep jongeren uit elkaar moest drijven. Afgelopen dinsdagmiddag zou het opnieuw raak zijn geweest, dit keer op het Martinikerkhof.
Maar gelukkig gaat er gepraat worden met het COA ,het NIDOS,begeleiding etc. 🙄. https://www.oogtv.nl/2025/04/zeven-syrische-jongeren-krijgen-gebiedsverbod-na-geweld-in-binnenstad/

Fleurtje_5
14-04-2025 om 12:53
Jorni schreef op 14-04-2025 om 10:57:
Precies dit. Ik snap niet dat 'die geleerden' dat zelf niet inzien.
In onze buurt is een AZC dat bij lange na niet kan tippen aan de afmetingen van het AZC en Ter Apel en Budel. En toch zijn er al geregeld 'nare toestanden'. Als politieauto's met loeiende sirenen uitrukken weten we al welke kant ze op gaan.
Ik moet er niet aan denken dat er nog meer bijkomen.