Nieuws en actueel
Lollypopje
17-02-2022 om 20:49
Storm; ben jij er klaar voor?
Er was nog geen topic over en omdat het morgen echt los schijnt te gaan dacht ik, ik open er een.
Zie jij er tegen op?
Krijg jij er last van met werk of school?
Baal je dat de ns om 14.00 uur niet meer rijdt?
Doe je iets ter voorbereiding in je tuin?
Ben je net als ik bang voor storm en zoek je een beetje mentalsupport? Gooit het er hier lekker uit
Ik moet morgenochtend nog wat lichte bloempotten voor de zekerheid binnen halen en misschien het tuintafeltje. Want vandaag door kop in het zand niet door hoe heftig het morgen voorspeld wordt en nu is het donker en ligt mijn balkon vol met naaktslakken
En verder ga ik morgen heel lief voor mijzelf zijn en proberen de storm te vergeten... Voor zover dat lukt met enkel glas. En vreemdgenoeg hoor ik het ook altijd heel hard op de wc in het midden van het huis
Marty1984
20-02-2022 om 23:32
Onze muur op de 2de verdieping heeft het dan weer wél gehouden.
De wind zat daar wél goed .
Onlangs ontdekt dat daar ook iets niet helemaal goed meer zit.
(Op de plaats daar waar de muur samenkomt met het dak. Huis uit 1930, dus sh*t happens.)
Die dakdekker komt er dus ooit wel een keer .
Maar niet op dit moment als ie overspoeld wordt met mensen wiens hele dak is weggewaaid.
Hinoki
20-02-2022 om 23:32
Zilver_gray schreef op 20-02-2022 om 23:30:
[..]
Tja meer dan een teiltje (ik zou echt een teiltje zetten) kun je voor nu niet doen. He bah!!
Dat pas dus niet. Het is breder dan het teiltje. En er staat een bed (dat wel iets opzij is nu, maar niet verder kan door een vaste kast.
SophisticatedCaribou75
20-02-2022 om 23:35
Hinoki schreef op 20-02-2022 om 23:31:
[..]
Niet Noord-Holland. Noord-Nederland. Tegen Duitse grens. Regen en wind is hier nu gelukkig minder. Het is inderdaad een buitenmuur/plafond. Het is de kamer van mijn dochter. Op haar deel van onze verdieping zit geen bovenverdieping, op mijn deel wel. Dus het sijpelt zo via het platte dak naar beneden.
Pfff. Echt vervelend. Een teil eronder en misschien een handdoek eromheen mocht het opspetteren in de teil. En dan morgen maar de verhuurder bellen.
Sterkte daar en weltrusten voor straks.
Zilver_gray
20-02-2022 om 23:39
Hinoki schreef op 20-02-2022 om 23:32:
[..]
Dat pas dus niet. Het is breder dan het teiltje. En er staat een bed (dat wel iets opzij is nu, maar niet verder kan door een vaste kast.
Dan kun je niet meer doen dan een (dikke) handdoek, en hopen dat het bij druppels blijft.. gelukkig is het morgen maandag, en overkomt het je niet op vrijdagavond zodat je nog een heel weekend door moet!
Hinoki
20-02-2022 om 23:43
niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 23:35:
[..]
Pfff. Echt vervelend. Een teil eronder en misschien een handdoek eromheen mocht het opspetteren in de teil. En dan morgen maar de verhuurder bellen.
Sterkte daar en weltrusten voor straks.
Dank je.
Sowieso jullie allemaal voor de feedback.
Pooh-Bear
20-02-2022 om 23:44
pfff ik hoor het nog steeds flink te keer gaan. Maar een uur of 2 geleden ging het helemaal los. Flinke herrie zag er ook heel raar uit je zag de regen alle kanten op waaien. Even later hoorde we de brandweer 1 straat verder. Toen ik op p2000 keek zag ik dat de brandweer op dat tijdstip naar diverse plekken in mijn woonplaats moest.
later vanavond las ik dat er op dat tijdstip in een andere wijk een compleet dak was weggewaaid. Poe deze storm is hier nog heftiger dan die van vrijdag.
Hoop dat het nu klaar is.
SophisticatedCaribou75
20-02-2022 om 23:54
Ik kan mij niet herinneren dat er eerder zoveel daken wegwaaiden bij stormen. Maar misschien lette ik er toen minder op. Dat kan ook.
redbulletje
21-02-2022 om 00:11
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/weer/restaurant-de-wolfshoek-grote-ravage-na-storm-eunice-het-was-verschrikkelijk
Filmpje van ingestort restaurant bij manege in mijn omgeving.
Rondstruiner
21-02-2022 om 07:30
redbulletje schreef op 21-02-2022 om 00:11:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/weer/restaurant-de-wolfshoek-grote-ravage-na-storm-eunice-het-was-verschrikkelijk
Gelukkig zijn de paarden in orde.
Ik vind dat artikeltje eronder over de 90 dode en gewonde kraaien in een omgewaaide boom ook heel sneu .
Rondstruiner
21-02-2022 om 07:32
niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 23:54:
Ik kan mij niet herinneren dat er eerder zoveel daken wegwaaiden bij stormen. Maar misschien lette ik er toen minder op. Dat kan ook.
Of het kwam niet in de media. Toen had ie nog geen liveblogs, facebook enzo. En de kranten berichtten daar toen minder en heel anders over denk ik.
Wieder
21-02-2022 om 07:36
redbulletje schreef op 21-02-2022 om 00:11:
Daar staat een paard van mij op een kwartiertje vandaan in de opfok. Ben er nog niet zo lang geleden geweest, op die locatie. Vreselijk voor die mensen!
Beterlaat2021!
21-02-2022 om 07:53
Peen schreef op 20-02-2022 om 18:01:
😂 the birds van Hitchcock zijn ook weer hier aan het schuilen. Wat maken die kabaal!
Er zijn er in Groningen tientallen omgekomen toen de boom omviel.
irmama
21-02-2022 om 07:56
Rondstruiner schreef op 20-02-2022 om 22:05:
[..]
Januari was heel somber en bewolkt juist?
Nee hier niet hoor. ( zeeland)
irmama
21-02-2022 om 07:58
Peen schreef op 20-02-2022 om 22:09:
[..]
Nee hoor, de meest zonloze januari ooit. Het was vooral veel mist en grijs hier. (ZH)
Nou hier niet, ik heb er fotos van.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.