Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Storm; ben jij er klaar voor?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

20-02-2022 om 19:26

redbulletje schreef op 20-02-2022 om 19:17:

Ben allang blij dat 't niet zo lang koud was als vorig jaar.

Ik vind koud met een zonnetje toch beter dan al maandenlang grijs en regen. Echt deprimerend is dit weer. 

Friezinnetje schreef op 20-02-2022 om 19:25:

[..]

dan had je ws niet zo'n storm gehad

Een sneeuwstorm… harde wind  met hele hoge sneeuwduinen en sneeuwjacht.
Niet echt van de laatste jaren maar, toch het kan wel.

Friezinnetje schreef op 20-02-2022 om 19:25:

[..]

dan had je ws niet zo'n storm gehad

Liever storm dan winterkou. In mijn herinnering blijft 't zacht weer als er in februari stormen zijn geweest. 

Peen schreef op 20-02-2022 om 19:26:

[..]

Ik vind koud met een zonnetje toch beter dan al maandenlang grijs en regen. Echt deprimerend is dit weer.

Mee eens, met weinig wind en de zon erbij is het goed te doen.

Op wintersport met weerkaatsing van de vele sneeuw is het zelfs lekker om op terras te zitten. Warme lumumba er bij en genieten maar.

Peen schreef op 20-02-2022 om 19:26:

[..]

Afgelopen week is 't hier juist overwegend zonnig geweest tot vrijdagmiddag. Gisterochtend trouwens ook heerlijk weer. 

MidasWolf schreef op 20-02-2022 om 19:27:

[..]

Een sneeuwstorm… harde wind met hele hoge sneeuwduinen en sneeuwjacht.
Niet echt van de laatste jaren maar, toch het kan wel.

Vorig jaar was er een sneeuwstorm. Op 7 februari om precies te zijn. Ik had de sneeuwduinen in mijn tuin liggen  En de hele week daarna heb ik dochter met de slee naar school gebracht. Ik vond het geweldig!

Ja, klopt inderdaad toen was er wel flink wat Sneeuw gevallen. Voor kinderen al helemaal leuk. Zelf vind ik het ook altijd vooral mooi om te zien.Loop zo naar de uiterwaarden bij een rivier. 

Zoveel sneeuw is(helaas) zeldzaam geworden in Nederland.

Nou, het begint hier nu echt weer te stormen. Wel knap hoe ze dat kunnen voorspellen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-02-2022 om 19:44

Bah. Het waait hier inmiddels bijna net zo hard als vrijdag. Inclusief akelige windstoten. Fingers crossed dat mijn zonnepanelen ook nu blijven liggen...

brrr helemaal klaar met dit weer. Ik wil licht! 

Hier wel de hele dag regen, maar het stormt niet (midden van het land).

MidasWolf schreef op 20-02-2022 om 19:42:

Ja, klopt inderdaad toen was er wel flink wat Sneeuw gevallen. Voor kinderen al helemaal leuk. Zelf vind ik het ook altijd vooral mooi om te zien.Loop zo naar de uiterwaarden bij een rivier.

Zoveel sneeuw is(helaas) zeldzaam geworden in Nederland.

Hier ligt de dijk en de uiterwaarden ook om de hoek. Ik zie de dijk vanuit de slaapkamer. Geweldig om vanaf te sleeën altijd! En ook de sneeuw in de uiterwaarden, prachtig gezicht altijd 

bus vervoer ligt er hier uit en heb het gevoel dat deze storm niet onder doet voor afgelopen vrijdag 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 20:22

Het is hier nu stil -> rukwinden -> rukwinden -> rukwinden -> rukwinden -> rukwinden -> stil. 

Irregular_Choice schreef op 20-02-2022 om 20:12:

[..]

Hier ligt de dijk en de uiterwaarden ook om de hoek. Ik zie de dijk vanuit de slaapkamer. Geweldig om vanaf te sleeën altijd! En ook de sneeuw in de uiterwaarden, prachtig gezicht altijd

Dat is helemaal leuk, nee ik moet dan wel iets verder lopen. Wat ook geen probleem is.Vorig jaar nog fijn geschaatst op de uiterwaarden en de ijsbaan.

En dat in z’n mooi winters plaatje idd 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.