Nieuws en actueel
ZanyHeron88
24-11-2022 om 16:39
Recht van demonstratie op plaatsen waar kinderen komen.
Even voor de duidelijkheid. Ik wil geen discussie over waar mensen voor demonstreren, maar alleen over de plaats.
Ik merk dat ik met pijn in mijn buik de artikelen lees over wat er in Staphorst is gebeurd. Hier hadden zomaar kinderen tussen kunnen zitten. Ik citeer even het AD
De politie zette zaterdag in Staphorst 200 man personeel in, waaronder een peloton mobiele eenheid (48 mensen) en agenten in burger. In de lucht vloog een drone van de politie. Ter vergelijking: bij een risicowedstrijd in het betaald voetbal brengt de politie 150 man op de been.
Ik ben ooit eens op de verkeerde plaatst geweest en belande tussen rellende supporters van een voetbalclub en werd klemgezet door politie paarden. Ik vond dit als volwassen vrouw een zeer angstige ervaring. En nu lees ik dat er een demonstratie was in Staphorst en dat ze er al vanuit gingen dat het erger uit de hand zou gaan lopen dan bij een gemiddelde voetbalwedstrijd ( eigen invulling gezien de politie inzet)
En dit op een plaats waar alle kinderen van 1 gemeente op 1 plek aanwezig zouden zijn. Pfff dat had in mijn ogen echt heel fout kunnen aflopen.
Een dag geleden waren er mensen die weliswaar vreedzaam protesteerde in een kindermuseum. Ze trokken hun kleding uit. Ook dit vind ik een kwalijke zaak. Kinderen vragen hier niet om en krijgen zomaar een naakte man of vrouw te zien. Nog even los van kinderen die misschien al een trauma hebben door misbruik. Want die cijfers liegen er niet om helaas.
Wat vinden jullie hiervan? Ik snap zelf niet dat er op deze plaatsen gedemonstreerd mag worden. En in elk geval niet op deze manier. Het recht van protest hoeft ook helemaal niet ontnomen te worden, maar kan zich verplaatsen naar Bijv Den- Haag.
Poezie
25-11-2022 om 14:26
felija schreef op 25-11-2022 om 14:24:
[..]
Eh nee, het tuig.
Ja, daar zijn we het over eens. Maar ja, het tuig doet dat niet. IEMAND moet weg gaan om het te stoppen: ofwel de ouders met kleine kinderen, ofwel de demonstranten, ofwel het tuig.
Libertine
25-11-2022 om 14:28
Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 14:18:
[..]
Wat is de meerwaarde om te protesteren tijdens een kinderfeest? Nogmaals, de kinderen hebben 0 invloed en zijn alleen maar kwetsbaar als het fout gaat.
Wat is de meerwaarde van het blijven geven van een aanleiding voor de KOZ protesten? Er is één simpele aanpassing nodig en er is helemaal geen reden meer voor protest en kunnen álle (maar dan nu ook echt alle) kinderen een leuk feest vieren.
Je richt je pijlen op de verkeerde.
ZanyHeron88
25-11-2022 om 14:29
Libertine schreef op 25-11-2022 om 14:28:
[..]
Wat is de meerwaarde van het blijven geven van een aanleiding voor de KOZ protesten? Er is één simpele aanpassing nodig en er is helemaal geen reden meer voor protest en kunnen álle (maar dan nu ook echt alle) kinderen een leuk feest vieren.
Je richt je pijlen op de verkeerde.
Nee hoor, dat kunnen die demonstranten dat toch prima afdwingen bij de overheid. Ga daar demonstreren Ipv tussen de kinderen.
Rondstruiner
25-11-2022 om 14:31
Poezie schreef op 25-11-2022 om 14:21:
Als demonstrant heb je ook een verantwoordelijkheid naar kinderen toe. Als je merkt dat jouw demonstratie een dergelijke rel oplevert moet je gewoon stoppen met demonstreren en weg gaan.
Jij hebt veel te klagen over de demonstranten, maar jij hebt het geweld en de intimidatie van de relschoppers geen enkele keer veroordeeld. Daar heb je helemaal niets over gezegd in dit topic, toch opvallend.
Vind jij het ook crimineel tuig? Of vind je het belagen en intimideren van demonstranten die je niet aanstaan eigenlijk wel prima?
felija
25-11-2022 om 14:32
Rondstruiner schreef op 25-11-2022 om 14:25:
[..]
Wat een rare en onlogische conclusies trek jij, net ook al tegen felija.
Het tuig moet weg en aangepakt. Iemand noemde al gebiedsverboden. Er is genoeg gefilmd, ze gaan er wel een hoop pakken. Gewoon allemaal melden op de dag van de intocht volgend jaar, net zoals dat bij hooligans gebeurt tijdens een wedstrijd.
Maar als ik ouder was in Staphorst zou ik volgend jaar naar de intocht in Zwolle of een andere gemeente gaan ipv in Staphorst. Waar niet zulke tokkies wonen.
Precies!
Rondstruiner
Poezie schreef op 25-11-2022 om 14:26:
[..]
Ja, daar zijn we het over eens. Maar ja, het tuig doet dat niet. IEMAND moet weg gaan om het te stoppen: ofwel de ouders met kleine kinderen, ofwel de demonstranten, ofwel het tuig.
Het tuig dus. Duidelijk.
Sophiax
Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 19:54:
[..]
Ja, dat is ook mijn punt. Het wordt uitgevochten over de hoofden van kinderen.
Demonstreren op een plek die er niet toe doet heeft totaal geen impact en dan verandert er dus niks. Ik vind wel dat de politie preventief veel harder op moet treden tegen de idioten die geweld, wapens (al dan niet in de vorm van tractors) of wat dan ook gebruiken. En ja, de demonstraties tegen zwarte Piet zullen doorgaan tot de racistische componenten verdwenen zijn gok ik zomaar. Als je zeker wilt weten dat je kinderen daar geen last van hebben zou ik dus een intocht kiezen waar Piet er net zo uit ziet als bij het Sinterklaasjournaal.
Ik denk niet dat kinderen een trauma oplopen van het zien van bloot of van demonstranten, wel van geweld en racisme.
Moxxie
25-11-2022 om 14:33
Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 14:29:
[..]
Nee hoor, dat kunnen die demonstranten dat toch prima afdwingen bij de overheid. Ga daar demonstreren Ipv tussen de kinderen.
Maar geef jij niet de voorkeur aan een oplossing die demonstreren niet langer nodig maakt?
Poezie
Rondstruiner schreef op 25-11-2022 om 14:31:
[..]
Jij hebt veel te klagen over de demonstranten, maar jij hebt het geweld en de intimidatie van de relschoppers geen enkele keer veroordeeld. Daar heb je helemaal niets over gezegd in dit topic, toch opvallend.
Vind jij het ook crimineel tuig? Of vind je het belagen en intimideren van demonstranten die je niet aanstaan eigenlijk wel prima?
Poezie schreef op 25-11-2022 om 14:26:
[..]
Zie mijn eerdere reactie. (Opvallend dat jij die voor het gemak maar even negeert)
Libertine
Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 14:29:
[..]
Begrijp je wel dat er ook kinderen zijn die zich door deze demonstranten gesteund voelen? Dat er kinderen zijn die heel goed begrijpen dat protest nodig is?
En ik meen dat er nog nooit een kind vertrapt of schade heeft opgelopen tijdens zo’n demonstratie? In tegenstelling tot vreedzame demonstranten, medewerkers van amnesty ….
Poezie
25-11-2022 om 14:35
Libertine schreef op 25-11-2022 om 14:33:
[..]
Begrijp je wel dat er ook kinderen zijn die zich door deze demonstranten gesteund voelen? Dat er kinderen zijn die heel goed begrijpen dat protest nodig is?
En ik meen dat er nog nooit een kind vertrapt of schade heeft opgelopen tijdens zo’n demonstratie? In tegenstelling tot vreedzame demonstranten, medewerkers van amnesty ….
Echt? Kinderen die zich gesteund voelen door volwassenen die zich voor hun ogen uitkleden?
ZanyHeron88
25-11-2022 om 14:36
Sophiax schreef op 25-11-2022 om 14:32:
[..]
Demonstreren op een plek die er niet toe doet heeft totaal geen impact en dan verandert er dus niks. Ik vind wel dat de politie preventief veel harder op moet treden tegen de idioten die geweld, wapens (al dan niet in de vorm van tractors) of wat dan ook gebruiken. En ja, de demonstraties tegen zwarte Piet zullen doorgaan tot de racistische componenten verdwenen zijn gok ik zomaar. Als je zeker wilt weten dat je kinderen daar geen last van hebben zou ik dus een intocht kiezen waar Piet er net zo uit ziet als bij het Sinterklaasjournaal.
Ik denk niet dat kinderen een trauma oplopen van het zien van bloot of van demonstranten, wel van geweld en racisme.
Zeg dat maar eens tegen de grote groep kinderen die te maken heeft gehad met seksueel geweld. En uit ervaring kan ik zeggen dat kinderen op de basisschool van mijn kind echt wel van de leg waren toen iemand zijn broek naar beneden trok. Niet allemaal, maar we zaten echt kinderen tussen die goed van slag waren.
Doemijdieglazenbol
25-11-2022 om 14:37
Kinderen moeten beschermd worden tegen geweld en intimidatie. Net als volwassenen. Daarvoor hoef je het demonstratierecht niet verder in te perken. Eenvoudiger is het voor mij niet.
Het is aan de ouders om persoonlijke risico inschattingen te maken. Dat doen ze élke dag, op heel veel fronten. Dus ook in dit soort situaties.
Er worden allerlei excessen met de haren erbij getrokken, maar gelukkig hoor ik eigenlijk nooit over (onschuldige) kinderslachtoffers. Dus zover uit de hand loopt het ook niet. Dat zou echt wel gemeld worden.
het inperken van het demonstratierecht op deze grond, is in mijn optiek dan ook zoiets als met een bazooka schieten op een mug.
ZanyHeron88
25-11-2022 om 14:37
Libertine schreef op 25-11-2022 om 14:33:
[..]
Vast, maar is dat het trauma waar van ook een andere grote groep kinderen ? Je kan natuurlijk ook op kinderniveau protesteren en lekker je kleding aanhouden.
Rondstruiner
25-11-2022 om 14:39
Poezie schreef op 25-11-2022 om 14:33:
[..]
[..]
Zie mijn eerdere reactie. (Opvallend dat jij die voor het gemak maar even negeert)
Ik negeer het niet, ik was mijn bericht aan het typen toen jij dit plaatste. Maar ik lees er niet echt een sterke veroordeling in eerlijk gezegd. Ook weer zo'n gevalletje "ja, maarrrr", waarbij de maar alles wat je ervoor hebt gezegd teniet doet.