Nieuws en actueel
ZanyHeron88
24-11-2022 om 16:39
Recht van demonstratie op plaatsen waar kinderen komen.
Even voor de duidelijkheid. Ik wil geen discussie over waar mensen voor demonstreren, maar alleen over de plaats.
Ik merk dat ik met pijn in mijn buik de artikelen lees over wat er in Staphorst is gebeurd. Hier hadden zomaar kinderen tussen kunnen zitten. Ik citeer even het AD
De politie zette zaterdag in Staphorst 200 man personeel in, waaronder een peloton mobiele eenheid (48 mensen) en agenten in burger. In de lucht vloog een drone van de politie. Ter vergelijking: bij een risicowedstrijd in het betaald voetbal brengt de politie 150 man op de been.
Ik ben ooit eens op de verkeerde plaatst geweest en belande tussen rellende supporters van een voetbalclub en werd klemgezet door politie paarden. Ik vond dit als volwassen vrouw een zeer angstige ervaring. En nu lees ik dat er een demonstratie was in Staphorst en dat ze er al vanuit gingen dat het erger uit de hand zou gaan lopen dan bij een gemiddelde voetbalwedstrijd ( eigen invulling gezien de politie inzet)
En dit op een plaats waar alle kinderen van 1 gemeente op 1 plek aanwezig zouden zijn. Pfff dat had in mijn ogen echt heel fout kunnen aflopen.
Een dag geleden waren er mensen die weliswaar vreedzaam protesteerde in een kindermuseum. Ze trokken hun kleding uit. Ook dit vind ik een kwalijke zaak. Kinderen vragen hier niet om en krijgen zomaar een naakte man of vrouw te zien. Nog even los van kinderen die misschien al een trauma hebben door misbruik. Want die cijfers liegen er niet om helaas.
Wat vinden jullie hiervan? Ik snap zelf niet dat er op deze plaatsen gedemonstreerd mag worden. En in elk geval niet op deze manier. Het recht van protest hoeft ook helemaal niet ontnomen te worden, maar kan zich verplaatsen naar Bijv Den- Haag.
Poezie
25-11-2022 om 13:50
Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 13:46:
[..]
Om een beeld te krijgen van het aantal slachtoffers van seksueel geweld onder kinderen op jongere leeftijd (voor het 12e levensjaar) is in de Prevalentiemonitor aan de bevolking die in 2020 16 jaar of ouder was te vragen of ze hiervan slachtoffer zijn geweest in hun kinderjaren. Fysiek seksueel geweld heeft volgens deze gegevens onder 7,9 procent van de meisjes en 2,8 procent van de jongens in de kinderjaren plaatsgevonden. Daarnaast heeft 7,4 procent van de meisjes en 2,3 procent van de jongens niet-fysieke seksuele intimidatie meegemaakt. 3,1 procent van de meisjes en 1 procent van de jongens geeft aan slachtoffer geweest te zijn van online seksuele intimidatie.
Het is in mijn ogen dus totaal niet oké om je ongevraagd uit te kleden voor een kind als ze dat in een bepaalde setting niet verwachten. Naast dat het oude trauma’s kan oproepen, kan het ook een trauma veroorzaken.
En dan kan je zeggen, ja maar de daders hadden van de kinderen moeten afblijven. Ja natuurlijk, maar het feit is dat dit helaas vaak voorkomt en het lijkt mij onwenselijk om dit in een publieke ruimte te doen op deze manier.
Dit inderdaad. Maan werd in een radioprogramma verrast door een naakte man die ineens door de studio kwam rennen. Zij moest huilen, hadden haar ouders haar dan vroeger maar naar Klokhuis moeten laten kijken?
ZanyHeron88
25-11-2022 om 13:52
Poezie schreef op 25-11-2022 om 13:50:
[..]
Maan werd in een radioprogramma verrast door een naakte man die ineens door de studio kwam rennen. Zij moest huilen, hadden haar ouders haar dan vroeger maar naar Klokhuis moeten laten kijken?
Ja! En dat is een volwassen vrouw! Maar de cijfers van seksueel misbruik zijn overigens sowieso schrikbarend, hoe ouder de kinderen worden, hoe groter het risico is dat ze ermee in aanraking komen.
Ik verwacht dat het voor volwassenen ook een trauma kan oproepen.
felija
25-11-2022 om 13:53
Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 13:50:
[..]
Dit was toch ook een demonstratie? In Naturalis.
en specifiek over Staphorst. Wat is het belang om te protesteren tijdens een kinderfeest? De kinderen kunnen er immers niets aan doen, zij lopen alleen een risico!
Ik antwoordde op jouw post over ME en politie en trauma's bij kinderen. Nogmaals: dat staat of valt ook hoe jij daar zelf als ouder mee om gaat.
ZanyHeron88
25-11-2022 om 13:55
felija schreef op 25-11-2022 om 13:53:
[..]
Ik antwoordde op jouw post over ME en politie en trauma's bij kinderen. Nogmaals: dat staat of valt ook hoe jij daar zelf als ouder mee gaat.
En als een kind ineens wordt klemgezet door politie agenten? Er wordt geschreeuwd en met eieren gegooid?
Alleen politie, Me en een drone aanschouwen is vaak niet angstig, tussen de geweldsexplosie zitten wel. Dan kom je echt niet ver hoor met een klokkenhuis filmpje, dan mag je kind waarschijnlijk door naar EMDR.
felija
25-11-2022 om 14:02
Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 13:55:
[..]
En als een kind ineens word klemgezet door politie agenten? Er wordt geschreeuwd en met eieren gegooid?
Alleen politie, Me en een drone aanschouwen is vaak niet angstig, tussen de geweldsexplosie zitten wel. Dan kom je echt niet ver hoor met een klokkenhuis filmpje, dan mag je kind waarschijnlijk door naar EMDR.
En daarom is het dus zo belangrijk om als ouder richting je kinderen van tevoren onderscheid te maken tussen tuig en politie. Dat de politie zich genoodzaakt ziet in te grijpen, omdat een stelletje aso's het voor de rest verpest.
En waarom het zo mooi is, dat wij als bevolking in onze democratie mogen protesteren en dat dat een groot goed is. Leg de oorzaak daar, waar hij hoort, bij de relschoppers.
En ja, daar kan een Klokhuis filmpje prima bij helpen.
Poezie
25-11-2022 om 14:05
felija schreef op 25-11-2022 om 14:02:
[..]
En daarom is het dus zo belangrijk om als ouder richting je kinderen van tevoren onderscheid te maken tussen tuig en politie. Dat de politie zich genoodzaakt ziet in te grijpen, omdat een stelletje aso's het voor de rest verpest.
En waarom het zo mooi is, dat wij als bevolking in onze democratie mogen protesteren en dat dat een groot goed is. Leg de oorzaak daar, waar hij hoort, bij de relschoppers.
Als jij per ongeluk tussen die aso's terechtkomt pakt de politie jou net zo goed aan hoor. Geen klokhuis filmpje die je dan nog redt.
felija
25-11-2022 om 14:05
Poezie schreef op 25-11-2022 om 14:05:
[..]
Als jij per ongeluk tussen die aso's terechtkomt pakt de politie jou net zo goed aan hoor. Geen klokhuis filmpje die je dan nog redt.
Ik, als volwassene, bedoel je?
Poezie
25-11-2022 om 14:07
felija schreef op 25-11-2022 om 14:05:
[..]
Ik, als volwassene, bedoel je?
Jij en je (jongvolwassen?) kind die naast je staat.
ZanyHeron88
25-11-2022 om 14:07
felija schreef op 25-11-2022 om 14:02:
[..]
Je gaat weer aan het punt voorbij dat dit steeds tot geweldsuitbarstingen zorgt en dat op een plek waar veel kinderen aanwezig zijn. En kinderen kunnen tussen dit geweld inkomen. En geloof me ik heb het zelf meegemaakt en ooit een vriendin van mij ook. Gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaatst, maar ze maakte wel een lelijke val en is op de dag van vandaag bang voor (politie)honden.
Echt daar helpt geen klokkenhuis filmpje tegen.
Maar mijn vraag is niet beantwoord. Wat is de meerwaarde om op een kinderfeest te demonstreren? De kinderen gaan immers niets veranderen. Waarom niet bij de plaatselijke toneelclub, die waarschijnlijk de pieten levert ( dat is hier zo)
Waarom je kleding uittrekken in een museum tussen de kinderen? Ook zij gaan hier niets veranderen.
kinderen kunnen alleen maar de verliezer zijn in dit soort situaties.
ZanyHeron88
25-11-2022 om 14:08
Poezie schreef op 25-11-2022 om 14:05:
[..]
Ja precies! Dat heeft een vriendin dus gehad. Er was ergens een inval ivm drugs en ze fietste net langs. Is toen nog uitgebreid in de krant gekomen, want een groep onschuldige scholieren is hardhandig aangepakt met bijtekenden aan toe.
felija
25-11-2022 om 14:09
Poezie schreef op 25-11-2022 om 14:07:
[..]
Jij en je (jongvolwassen?) kind die naast je staat.
Het ging toch over kleine kinderen? Dan ben ik blij dat ik van tevoren dingen heb duidelijk gemaakt aan mijn kind.
ZanyHeron88
25-11-2022 om 14:10
felija schreef op 25-11-2022 om 14:09:
[..]
Het ging toch over kleine kinderen? Dan ben ik blij dat ik van tevoren dingen heb duidelijk gemaakt aan mijn kind.
Want dat beschermd hem of haar als het uitloopt op rellen. “Lieverd, je hebt het klokhuis gezien hè! Dit kan er gebeuren, vervelend hoor dat je nu ook misschien een klap krijgt of in een rookbom terecht komt”
Poezie
25-11-2022 om 14:10
felija schreef op 25-11-2022 om 14:09:
[..]
Die wil je er toch ook niet tussen hebben staan? Die baksteen die bedoeld is voor de politie kan ook op het hoofdje van jouw kleine kind terecht komen.
felija
25-11-2022 om 14:11
Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 14:07:
[..]
Je gaat weer aan het punt voorbij dat dit steeds tot geweldsuitbarstingen zorgt en dat op een plek waar veel kinderen aanwezig zijn. En kinderen kunnen tussen dit geweld inkomen. En geloof me ik heb het zelf meegemaakt en ooit een vriendin van mij ook. Gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaatst, maar ze maakte wel een lelijke val en is op de dag van vandaag bang voor (politie)honden.
Echt daar helpt geen klokkenhuis filmpje tegen.
Maar mijn vraag is niet beantwoord. Wat is de meerwaarde om op een kinderfeest te demonstreren? De kinderen gaan immers niets veranderen. Waarom niet bij de plaatselijke toneelclub, die waarschijnlijk de pieten levert ( dat is hier zo)
Waarom je kleding uittrekken in een museum tussen de kinderen? Ook zij gaan hier niets veranderen.
kinderen kunnen alleen maar de verliezer zijn in dit soort situaties.
Ik ga niet aan dat punt voorbij, ik heb al herhaaldelijk aangegeven, wat ik zou doen, dat jij het daar niet mee eens bent, kan ik niks aan doen.
ZanyHeron88
25-11-2022 om 14:11
Poezie schreef op 25-11-2022 om 14:10:
[..]
Die wil je er toch ook niet tussen hebben staan? Die baksteen die bedoeld is voor de politie kan ook op het hoofdje van jouw kleine kind terecht komen.
Dus dit!