Nieuws en actueel
ZanyHeron88
24-11-2022 om 16:39
Recht van demonstratie op plaatsen waar kinderen komen.
Even voor de duidelijkheid. Ik wil geen discussie over waar mensen voor demonstreren, maar alleen over de plaats.
Ik merk dat ik met pijn in mijn buik de artikelen lees over wat er in Staphorst is gebeurd. Hier hadden zomaar kinderen tussen kunnen zitten. Ik citeer even het AD
De politie zette zaterdag in Staphorst 200 man personeel in, waaronder een peloton mobiele eenheid (48 mensen) en agenten in burger. In de lucht vloog een drone van de politie. Ter vergelijking: bij een risicowedstrijd in het betaald voetbal brengt de politie 150 man op de been.
Ik ben ooit eens op de verkeerde plaatst geweest en belande tussen rellende supporters van een voetbalclub en werd klemgezet door politie paarden. Ik vond dit als volwassen vrouw een zeer angstige ervaring. En nu lees ik dat er een demonstratie was in Staphorst en dat ze er al vanuit gingen dat het erger uit de hand zou gaan lopen dan bij een gemiddelde voetbalwedstrijd ( eigen invulling gezien de politie inzet)
En dit op een plaats waar alle kinderen van 1 gemeente op 1 plek aanwezig zouden zijn. Pfff dat had in mijn ogen echt heel fout kunnen aflopen.
Een dag geleden waren er mensen die weliswaar vreedzaam protesteerde in een kindermuseum. Ze trokken hun kleding uit. Ook dit vind ik een kwalijke zaak. Kinderen vragen hier niet om en krijgen zomaar een naakte man of vrouw te zien. Nog even los van kinderen die misschien al een trauma hebben door misbruik. Want die cijfers liegen er niet om helaas.
Wat vinden jullie hiervan? Ik snap zelf niet dat er op deze plaatsen gedemonstreerd mag worden. En in elk geval niet op deze manier. Het recht van protest hoeft ook helemaal niet ontnomen te worden, maar kan zich verplaatsen naar Bijv Den- Haag.
Malibu2
24-11-2022 om 22:34
Biebel schreef op 24-11-2022 om 22:27:
Weet je wat het mooiste is? Dat Staphorst kan voorkomen dat kozp volgend jaar langs komt. En ook het Sinterklaas comité van Schubbekutteveen kan ze buiten de deur houden.
Het enige wat ze daarvoor moeten doen? Meegaan met hun tijd en zich baseren op de ontwikkeling die Sint en Piet hebben doorgemaakt.
Dat zie ik niet snel gebeuren. Ik denk eerder dat dat nu verder weg is dan ooit. Mensen zetten hun hakken in het zand als ze naar hun gevoel verandering opgedrongen krijgen. Als er al een beginnende neiging tot aanpassing was, is dat vermoedelijk nu weer compleet weggevaagd en kun je weer bij 0 beginnen.
Rondstruiner
24-11-2022 om 22:34
Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 22:27:
[..]
Ik ben niet voor verbieden, maar verplaatsen. Ga niet tussen de kinderen staan. Dat is alles. Ik wil mijn kind ook niet tussen de voetbal hooligans hebben, daar hebben ze toch ook speciale bakken voor? Het is vooral jammer dat het nodig is.
Gekke vergelijking. Dus je wilt je kinderen niet in Staphorst hebben, dat snap ik. Het Staphorster tuig moet dus in de aparte bak dan, dat lijkt me een uitstekend plan.
Maar eigenlijk wil jij de vreedzame demonstranten als hooligans in een apart vak stoppen, zodat het tuig met intimidatie en geweld zijn zin krijgt.
Malibu2
24-11-2022 om 22:35
Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 22:30:
[..]
Ja, al vermoed ik dat dit niet helemaal van toepassing is op Staphorst. Zij vieren toch maar vrij recent Sinterklaas? Omdat hij vrij zwaar religieus was/ is. Of heb ik nu iets gelezen wat niet klopt.
de boosheid zal meer zitten in het feit dat iemand vanuit het westen even komt vertellen hoe zij het moeten doen. Ik vermoed dat ze bij andere standpunten ook zo kunnen reageren.
Dat zou kunnen dat ze nog maar kort Sinterklaas vieren, dat weet ik eigenlijk niet.
ZanyHeron88
24-11-2022 om 22:37
Rondstruiner schreef op 24-11-2022 om 22:34:
[..]
Gekke vergelijking. Dus je wilt je kinderen niet in Staphorst hebben, dat snap ik. Het Staphorster tuig moet dus in de aparte bak dan, dat lijkt me een uitstekend plan.
Maar eigenlijk wil jij de vreedzame demonstranten als hooligans in een apart vak stoppen, zodat het tuig met intimidatie en geweld zijn zin krijgt.
Nogmaals, dit loopt jaarlijks uit op rellen, daar wil ik kinderen niet tussen hebben.
jij vindt dat blijkbaar wel de beste optie, ik niet.
Madamecannibale
24-11-2022 om 22:39
Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 22:37:
[..]
Nogmaals, dit loopt jaarlijks uit op rellen, daar wil ik kinderen niet tussen hebben.
jij vindt dat blijkbaar wel de beste optie, ik niet.
Dit inderdaad.
En Kozp weet dat natuurlijk ook dondersgoed. Het is elk jaar hetzelfde gezeik. En ja dan kunnen ze best recht op demonstreren hebben, maar moet dat dan elk jaar op deze manier tijdens de intocht. Die kinderen hebben er niets mee te maken.
Mischa83
24-11-2022 om 22:41
Malibu2 schreef op 24-11-2022 om 22:35:
[..]
Dat zou kunnen dat ze nog maar kort Sinterklaas vieren, dat weet ik eigenlijk niet.
Nou ik zou denken toch dan in ieder geval in de tijd dat Zwarte Piet nog overal was. Want als ze het pas een paar jaar vieren zou roetveegpiet geen probleem moeten zijn lijkt me.
Maar ik heb geen idee, probeerde het te googlen maar kwam niks uit.
Rondstruiner
24-11-2022 om 22:41
Walgelijk hoe hier goedgepraat wordt wat daar in Staphorst gebeurd is
En maar volhouden dat het haar om de kinderen gaat, alsof iemand dat nog gelooft.
ZanyHeron88
24-11-2022 om 22:45
Rondstruiner schreef op 24-11-2022 om 22:41:
Walgelijk hoe hier goedgepraat wordt wat daar in Staphorst gebeurd is
En maar volhouden dat het haar om de kinderen gaat, alsof iemand dat nog gelooft.
Je hebt gewoon iets persoonlijks tegen mij. Je probeerde mij net ook op een smerige manier weg te zetten als racist.
ZanyHeron88
24-11-2022 om 22:46
Mischa83 schreef op 24-11-2022 om 22:41:
[..]
Nou ik zou denken toch dan in ieder geval in de tijd dat Zwarte Piet nog overal was. Want als ze het pas een paar jaar vieren zou roetveegpiet geen probleem moeten zijn lijkt me.
Maar ik heb geen idee, probeerde het te googlen maar kwam niks uit.
Er is geen katholieke kerk in Staphorst. Ook wordt het van oorsprong katholieke feest van Sinterklaasniet publiekelijk gevierd. Dit kwam in 2012 in het nieuws omdat de gemeente geen intocht van de Sint in de gemeente wilde bekostigen vanwege bezuinigingen. Vóór 1994 is er zelfs nooit een publiekelijke Sinterklaasviering gehouden.
Dit zegt Wikipedia.
Doemijdieglazenbol
24-11-2022 om 22:47
voetbalwedstrijden voortaan verboden maken voor publiek onder de 18 dan? Want daar wordt ook structureel veel handhaving in gezet en de kans op rellen is zeker aanwezig.
Of zullen we gewoon de politiek het goede voorbeeld geven en ons wel aan fundamentele democratische rechten vasthouden zoals het recht om te demonstreren? En niet buigen voor intimidatie en geweld? Dat hoort gewoon zo veel mogelijk voorkomen en bestraft te worden.
ZanyHeron88
24-11-2022 om 22:50
Doemijdieglazenbol schreef op 24-11-2022 om 22:47:
voetbalwedstrijden voortaan verboden maken voor publiek onder de 18 dan? Want daar wordt ook structureel veel handhaving in gezet en de kans op rellen is zeker aanwezig.
Of zullen we gewoon de politiek het goede voorbeeld geven en ons wel aan fundamentele democratische rechten vasthouden zoals het recht om te demonstreren? En niet buigen voor intimidatie en geweld? Dat hoort gewoon zo veel mogelijk voorkomen en bestraft te worden.
Kinderen zitten in een apart vak! En terecht.
Cookielover
24-11-2022 om 22:50
Doemijdieglazenbol schreef op 24-11-2022 om 22:47:
jA mAaR dE kInDeReN
Rondstruiner
24-11-2022 om 22:52
Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 22:45:
[..]
Je hebt gewoon iets persoonlijks tegen mij. Je probeerde mij net ook op een smerige manier weg te zetten als racist.
Ik heb jou nergens weg gezet als racist. Jij begon zelf over je kinderen en dat je daarom geen racist zou kunnen zijn. Wat natuurlijk onzin is, zie Martin Simek.
Maar het is duidelijk waarom je dit topic hebt geopend hoor. Om indirect en subtiel in ieder bericht KOZP de schuld te geven van de rellen. Een fatsoenlijk mens zou dat geweld gewoon veroordelen, zonder maar, met gewoon een punt erachter. Victimblamen, dat doe jij.
ZanyHeron88
24-11-2022 om 22:53
Cookielover schreef op 24-11-2022 om 22:50:
[..]
jA mAaR dE kInDeReN
Je hebt gelijk, die zijn maar bijzaak. Lekker boeiend hoor dat ze geconfronteerd worden met de ME en zware politie beveiliging en geweld. Een trauma meer of minder, totaal niet boeiend.
Cookielover
24-11-2022 om 22:54
Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 22:32:
[..]
Ik snap niet waarom je deze mensen niet gewoon in hun waarde kan laten. De evolutie theorie zullen de ook niet aanhangen. Het is vrij onzinnig om ze dat te gaan opdringen. Zij dringen ons toch ook niets op? Ik zou ook pissig worden als staphorsters hier kwamen en met spandoeken gingen vertellen hoe ver ik van God ben afgedwaald en dat ik twee keer op zondag naar de kerk moet.
Misschien kunnen ‘deze mensen’ dan ook de mensen van KOZP in hun waarde laten?
Ik snap niet waarom je zo een richting op redeneert.