Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-06-2022 om 04:45

Overbevolking, oplossingen.

Kersje schreef op 25-06-2022 om 19:10:

[..]

Je noemt hier nu zelf een naam, weet niet hoor, maar waarom vind je dat zelf nu nodig dan? Nogal flauw in mijn ogen, staf dan gewoon de post ipv er een hele discussie van te maken die ook nogeens erg offtopic is trouwens!

Nee ik staf nooit mensen want dat vind ik kinderachtig en mag wat mij betreft afgeschaft worden. Oke als het offtopic is dan stop ik ermee maar ik wilde het wel even gezegd hebben voor RB.

ik heb geen moeite met het grapje cq sneer, ben zelf ook vaak een olifant in een porseleinkast tenslotte 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-06-2022 om 22:39

Rondstruiner schreef op 25-06-2022 om 18:15:

[..]

...

Het probleem is niet alleen teveel mensen, maar ook overconsumptie en op te grote voet leven. Dat laatste is veel sneller aan te pakken en daar kan iedereen een bijdrage leveren, maar het is veel makkelijker onbekende oudjes of zieken zorg te ontzeggen of onbekende jongemannen verplicht te laten steriliseren.

De krimp van de bevolking (vooral buiten Nederland trouwens) moet langzaam gaan, anders gaat zich over een paar decennia een ramp voltrekken denk ik.

Noami Klein stelt ook dat de bevolkingstoename geen probleem is omdat onze aarde prima in staat zou zijn om pakweg 10 miljard mensen te voeden en dat we ons moeten focussen op ons consumptiepatroon; alleen daar zie ik geen heil in. 
Volgens mij gaat het onmogelijk zijn om het hedonistische wezen dat een mens is te overtuigen om zo sober te gaan leven dat we de draagkracht van de planeet respecteren. En als het al lukt, dan meen ik dat we te laat zullen zijn om de veranderingen nog om te keren.

Overigens maak ik me weinig zorgen, volgens mij zal de natuur het prima zelf regelen, alleen is de natuur meedogenloos en lijkt het mij beter dat we nu ons verstand gebruiken en zelf zoeken naar methoden om onnodig lijden te voorkomen. En dan mag je gerust schrijven dat het radicale, idiote of gestoorde gedachten zijn; dat zeiden mijn leerkrachten economie 25 jaar geleden ook toen ik het concept van economische groei in vraag stelde of opperde dat de pensioenleeftijd gekoppeld moest worden aan de levensverwachting. Liever dat je mij nu gestoord noemt dan dat ik later te boek zal staan als deel uitmakend van de generatie die alle info had om te handelen maar weinig tot niets deed. Want die tijd zal komen. We spreken immers niet over de gevolgen voor onze achterkleinkinderen of kleinkinderen, maar wel over het lot van de mensen die nu geboren worden. 

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 18:30:

O, dus als Wilders of Derksen zoiets tegen Simons zegt vind je dat niet oké? Goed om te weten dat je niet aan selectieve verontwaardiging doet!

Jij weet werkelijk waar in elkj topic Wilders of racisme erbij te halen. Vermoeiend.

Wij kunnen als Nederlanders wel heel erg aan geboortebeperking willen doen, maar in arme landen zijn veel kinderen juist een oudedagsvoorziening. Condooms of de pil? Niet te betalen. In China zijn ze er op teruggekomen om aan geboortebeperking te doen. Stelletjes wilden alleen een zoon als enig kind. Tja nu is er een enorm tekort aan vrouwen. Er is geen panklare oplossing.

Joanjett schreef op 25-06-2022 om 23:37:

[..]

Jij weet werkelijk waar in elkj topic Wilders of racisme erbij te halen. Vermoeiend.

O, wat grappig dat jij beter dan ik weet wat ik post.

Ik hoor graag in welke topics ik allemaal iets over Wilders gezegd heb.

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 23:49:

[..]

O, wat grappig dat jij beter dan ik weet wat ik post.

Ik hoor graag in welke topics ik allemaal iets over Wilders gezegd heb.

Op het andere forum precies hetzelfde. Het heeft soms niks met topics te maken ...laat het los.

Joanjett schreef op 25-06-2022 om 23:52:

[..]

Op het andere forum precies hetzelfde. Het heeft soms niks met topics te maken ...laat het los.

Waarom zou ik het moeten loslaten als jij erover begint?  

Nogmaals: wanneer heb ik het dan allemaal over Wilders gehad?

op andere planeten gaan wonen

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

26-06-2022 om 03:57

Malibu2 schreef op 25-06-2022 om 16:20:

[..]

Wat zou jouw plan dan zijn? Gewoon zo doorgaan tot het knapt?

Dat zeg ik toch helemaal niet. Het valt me gewoon op (en ik erger me eraan) hoeveel mensen het normaal vinden om over het lichaam/leven van een ander te beslissen. En ook dat ze het normaal vinden om dat normaal te vinden.

Laat mensen zelf bepalen wanneer ze uitbehandeld en/of uitgeleefd zijn. Maak euthanasie makkelijker voor de mensen die dat willen. Maar hou gewoon je smoel over het leven/lichaam van een ander. Het is aan hem/haar om te bepalen wanneer het klaar is. Niet aan een samenleving die daar iets over meent te moeten vinden.

Het was alweer even geleden dat ik het van misandrie bolstaande idee van jongens steriliseren las. Wat mij betreft dient eenieder die dat een goed idee vindt psychische bijstand te gaan zoeken.

In Nederland maatregelen nemen tegen overbevolking is een beetje raar, aangezien het geboortecijfer hier juist zorgwekkend laag is. 

China is ermee gestopt, in de meeste landen denken ze sowieso heel anders over kinderen. En het zou wel erg arrogant zijn van ons om hen te vertellen hoe het moet.

Blijft over: zorgen dat overal ter wereld gratis anticonceptie beschikbaar is. Dat kun je aanbieden.

Helena71 schreef op 26-06-2022 om 03:57:

[..]

Dat zeg ik toch helemaal niet. Het valt me gewoon op (en ik erger me eraan) hoeveel mensen het normaal vinden om over het lichaam/leven van een ander te beslissen. En ook dat ze het normaal vinden om dat normaal te vinden.

Laat mensen zelf bepalen wanneer ze uitbehandeld en/of uitgeleefd zijn. Maak euthanasie makkelijker voor de mensen die dat willen. Maar hou gewoon je smoel over het leven/lichaam van een ander. Het is aan hem/haar om te bepalen wanneer het klaar is. Niet aan een samenleving die daar iets over meent te moeten vinden.

Nou inderdaad! Helemaal mee eens! 

[..]

Maar moet dat dan ten koste van alles? Ben jij bereid 500 euro per maand aan zorgpremies te gaan betalen omdat de zorg zo duur wordt? Of vind je het een goed idee dat jonge mensen niet (op tijd) behandeld kunnen worden omdat de wachtlijsten zo ver oplopen? Ergens wordt het op een gegeven moment kiezen of delen toch? 

[..]

Joszy schreef op 26-06-2022 om 07:56:

[..]

Maar moet dat dan ten koste van alles? Ben jij bereid 500 euro per maand aan zorgpremies te gaan betalen omdat de zorg zo duur wordt? Of vind je het een goed idee dat jonge mensen niet (op tijd) behandeld kunnen worden omdat de wachtlijsten zo ver oplopen? Ergens wordt het op een gegeven moment kiezen of delen toch?

Als mensen willen dat er steeds maar wordt doorbehandeld, dan wordt de zorg (en daarmee de verzorgingsstaat) onbetaalbaar. Waarom mag de samenleving daar dan niks vinden over? De samenleving draait namelijk wel voor de kosten op.

Mlah! schreef op 26-06-2022 om 09:38:

[..]

[..]

Als mensen willen dat er steeds maar wordt doorbehandeld, dan wordt de zorg (en daarmee de verzorgingsstaat) onbetaalbaar. Waarom mag de samenleving daar dan niks vinden over? De samenleving draait namelijk wel voor de kosten op.

Ethici en gezondheidswetenschappers dringen al heel lang aan op een open discussie over dit onderwerp. Door de vergrijzing en steeds meer mogelijkheden voor dure, levensrekkende  behandelingen, wordt de zorg onbetaalbaar en zijn er simpelweg onvoldoende handen om de zorg te leveren. Dus zullen er steeds vaker keuzes gemaakt moeten worden. Dus niet: ik bepaal het zelf wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.