Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

absor schreef op 29-03-2025 om 11:03:

[..]

Mensen horen ook gewoon een ethisch kompas te hebben. Maar helaas die lijkt te ontbreken dus alles moet weer in regeltjes gevangen. Zo treurig

Helaas ontbreekt die bij veel mensen! Hoeveel mensen wonen al jaren in een sociale huurwoning, en hebben in de loop van de tijd een (te) hoog inkomen gekregen? Die blijven ook zitten. 

Yumi schreef op 29-03-2025 om 10:47:

[..])

(inkomen en vermogen telt wel mee voor huurtoeslag!)

Bedankt voor dit stukje toelichting.

https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/scheefwonen-in-een-sociale-huurwoning
Ik denk dat de discussie hierover wel een eigen draadje verdiend.

Acch hoe ontroerend zo lief 💓
Kleindochter vind een logboek waarin opa, 57 jaar elk moment met haar oma heeft beschreven.

Man houdt ruim vijftig jaar lijst bij van elk moment met zijn vrouw: ‘Straalt zijn liefde voor oma uit’
De kleindochter van een man uit Saint Louis in de Amerikaanse staat Missouri heeft en wel heel opmerkelijke ontdekking gedaan tijdens het opruimen van het huis van haar grootouders. In een archiefkast lag een ‘logboek’ waarin opa Jim 57 jaar lang nauwgezet de momenten met zijn vrouw had geregistreerd. Kayla Stipsits deelde haar ontdekking op Tiktok en het filmpje werd inmiddels al bijna elf miljoen keer bekeken.
Man houdt ruim vijftig jaar lijst bij van elk moment met zijn vrouw: ‘Straalt zijn liefde voor oma uit’ | Buitenland | AD.nl

https://nos.nl/artikel/2562109-man-koopt-tweedehands-terrarium-waar-nog-een-boa-constrictor-in-blijkt-te-zitten

Ik geloof echt hé-le-maal niets van het verhaal van de oud eigenaresse
"De voormalige eigenaresse had wel verteld dat er ooit een boa constrictor in het verblijf had geleefd, maar dat die er niet meer was. "Ik dacht dat die overleden was", zegt Haagsma. Maar het bleek dat het vrouwtje vermist was. Totdat het terrarium na de koop verplaatst werd." + " "Ze was net zo verbaasd als ik", zegt hij. Maar ze hoefde het dier niet terug te hebben, voegt hij daaraan toe."

Huh, huh, je raakt een slang kwijt?!  Daar doe je niets mee en dan ga je het verblijf verkopen? En dan hoef je hem niet terug te hebben. Lekker makkelijk!

https://www.nu.nl/binnenland/6351416/auto-na-ontploffing-uitgebrand-op-dam-bestuurder-aangehouden-wegens-vermoedelijke-opzet.html

Over de aangehouden bestuurder meldt de politie dat hij uit Noord-Holland komt. Ook zegt de politie aanwijzingen te hebben dat de man zichzelf van het leven wilde beroven. De recherche houdt nog wel alle scenario's open.

Waarom zou je dat midden op de Dam willen doen?

Zilver_gray schreef op 03-04-2025 om 16:41:

https://www.nu.nl/binnenland/6351416/auto-na-ontploffing-uitgebrand-op-dam-bestuurder-aangehouden-wegens-vermoedelijke-opzet.html

Over de aangehouden bestuurder meldt de politie dat hij uit Noord-Holland komt. Ook zegt de politie aanwijzingen te hebben dat de man zichzelf van het leven wilde beroven. De recherche houdt nog wel alle scenario's open.

Waarom zou je dat midden op de Dam willen doen?

Omdat je voor 1 keer in je leven gezien/gekend wil worden?

Schemerlampje schreef op 03-04-2025 om 17:14:

[..]

Omdat je voor 1 keer in je leven gezien/gekend wil worden?

Zou kunnen ja.

Je weet niet wat er door iemands hoofd gaat op zo’n moment.

Poezenmeisje schreef op 03-04-2025 om 23:14:

Defensie is lekker bezig...

https://www.nu.nl/binnenland/6351459/grote-natuurbrand-in-ede-onder-controle-oorzaak-was-oefengranaat-defensie.html

Tja, met de dreigingen van deze tijd is het wel noodzaak dat ons leger oefent. De echte oorzaak is natuurlijk dat het erg droog is in de natuur. 

Loeki72 schreef op 04-04-2025 om 09:53:

[..]

Tja, met de dreigingen van deze tijd is het wel noodzaak dat ons leger oefent. De echte oorzaak is natuurlijk dat het erg droog is in de natuur.

Absoluut, maar het leger moet ook rekening houden met een andere dreiging die te lezen was/is op borden in het gebied...met de waarschuwing voor brandgevaar.

Er waren 500 brandweermensen uit het hele land nodig, de brand is onder controle maar ze zijn nog bezig met nablussen. 

De echte oorzaak is onvoldoende rekening houden met de droogte. Defensie kan ook oefenen met ander weer, er was geen noodzaak om die granaat te gooien.

Fleurtje_5 schreef op 04-04-2025 om 13:21:

[..]

Triest van de natuurbrand. Het is ook zó kurkedroog, en dan nog die wind.

Ze moeten gewoon beter nadenken en opletten. Oliedomme actie van defensie dit.

Een Franse dokter is afgereisd naar Gaza om de Palestijnen te helpen, aldus het 'Palestijns Informatiecentrum'.

Screenshot-20250405-212825-X.jpg

Heb ik haar niet eerder ergens gezien? 🤔

Poezenmeisje schreef op 05-04-2025 om 21:30:

Een Franse dokter is afgereisd naar Gaza om de Palestijnen te helpen, aldus het 'Palestijns Informatiecentrum'.

Screenshot-20250405-212825-X.jpg

Heb ik haar niet eerder ergens gezien? 🤔

Ik ken de serie niet, maar volgens google is dit katherine heigl van grey's anatomy. 

Oud artikel van 2018 
Palestinian site ridiculed for announcing Grey's Anatomy star as new doctor for Gaza - The Jewish Chronicle - The Jewish Chronicle

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor