Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Poezenmeisje schreef op 11-09-2024 om 17:19:

Ik heb geen moeite met die paspoortcontroles. Die zijn óók in ons eigen belang.

Kijkers/luisteraars van RTV Noord vinden het blijkbaar ook prima.
81% stemt vóór controles.

https://www.rtvnoord.nl/verkeer/1210185/lopend-vuur-ook-nederland-moet-bij-alle-landsgrenzen-controles-instellen

Tja ik vraag me af of dat nog zo is als we hier vergelijkbare files krijgen als bij de Pools/Duitse grens. Maar wel zullen zien. Ik vermoed dat de grens hier waarschijnlijk minder op slot krijgt dan daar, maar wat de Duitsers echt van plan zijn? En wat we zelf gaan doen aan grenscontroles?

Duitsland pakte bij controles tijdens het EK voetbal 600 mensen op tegen wie een arrestatiebevel liep.

Ook kon de politie door de extra grenscontroles smokkelaars arresteren en werden er mensen tegengehouden omdat ze Duitsland op illegale wijze wilden binnenkomen.

https://www.nu.nl/buitenland/6318722/duitse-politie-voert-ruim-800000-grenscontroles-uit-vanwege-ek-voetbal.html

 en benieuwd hoe lang de file bij Vaals zal zijn binnenkort met die grenscontroles. Doordeweeks richting DUI en in weekend andersom (vooral zondag)

Bus komt klem te zitten onder viaduct - https://nos.nl/r/556823
Je zou zeggen, als je een busroute plant, check je of de bus op die route past. Of zou bij die bus de banden eens extra hard zijn opgepompt?

Auwereel schreef op 14-09-2024 om 13:08:

Bus komt klem te zitten onder viaduct - https://nos.nl/r/556823
Je zou zeggen, als je een busroute plant, check je of de bus op die route past. Of zou bij die bus de banden eens extra hard zijn opgepompt?

Ik vind dat het (ook) aan de buschauffeur is om op het bord boven het viaduct te letten. 

Martje80 schreef op 14-09-2024 om 14:01:

[..]

Ik vind dat het (ook) aan de buschauffeur is om op het bord boven het viaduct te letten.

Dat vind ik ook, maar kan me voorstellen dat de chauffeur een andere bus had als de dag/week ervoor, en dat deze net iets hoger was. De chauffeurs hebben geen vaste bus/route meer dus ik kan de vergissing begrijpen.

maar ik zou bij een lijnbus dan wel verwachten dat ze routes rijden waar ze gewoon kunnen rijden. Die routes liggen toch gewoon vast (misschien was er een omleiding?)

De politie greep niet in bij de klimaatdemonstratie van XR, vanwege de staking voor een beter vroegpensioen. Om 17uur gaf de burgemeester de opdracht om de staking te beëindigen. Ik vind het triest dat de politie 2 uur bezig is geweest om de actievoerders van de weg te slepen, en op een andere locatie vrij te laten.

Schandalig dat er zo weinig respect is voor de politie, dat ze gewoon blijven zitten.
Agenten hebben wel wat beters te doen dan actievoerders die niet luisteren van de weg te dragen! Wat mij betreft mogen ze veel harder optreden, wie niet luisteren wil....

Actievoerders werden gevorderd de weg te verlaten. Wie niet aan die vordering voldeed, werd door de poltie verwijderd. Veel demonstranten bleven ondanks de vordering van de politie op de weg zitten.


De politie heeft er ongeveer twee uur over gedaan om alle demonstranten van de weg te verwijderen. Rond 19.00 uur waren alle actievoerders van de weg gehaald en in lijnbussen gezet, om vervolgens op een andere locatie weer vrijgelaten te worden.


De politie meldt honderden aanhoudingen te hebben verricht. Twintig demonstranten werden opgepakt voor belemmering en vernieling, zoals graffiti spuiten, en 350 op grond van de Wet Openbare Manifestaties, aldus de politie.
Klimaatdemonstratie XR op A12 beëindigd na urenlange politiestaking, honderden arrestaties (rtl.nl)

duizel schreef op 14-09-2024 om 18:35:

maar ik zou bij een lijnbus dan wel verwachten dat ze routes rijden waar ze gewoon kunnen rijden. Die routes liggen toch gewoon vast (misschien was er een omleiding?)

Snap ik ook niet. Kan je niet gewoon 1x waarschuwen en daarna een waterkanon zetten op wie er nog zit?

absor schreef op 15-09-2024 om 00:22:

[..]

Snap ik ook niet. Kan je niet gewoon 1x waarschuwen en daarna een waterkanon zetten op wie er nog zit?

Verkeerde gequote denk ik

duizel schreef op 15-09-2024 om 00:24:

[..]

Verkeerde gequote denk ik

Nee joh! Lijnbussen die niet luisteren willen moeten maar voelen! Waterkanon erop als ze nog eens in de buurt van het tunneltje komen

duizel schreef op 15-09-2024 om 00:24:

[..]

Verkeerde gequote denk ik

Haha wel grappig dat 2 totaal verschillende onderwerpen, in elkaar over lijken te lopen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.