Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Fleurtje_5 schreef op 11-08-2024 om 16:22:

[..]


Zal het echt met geld te maken hebben? of dat mensen in een woonwijk niet dagelijks met de dood geconfronteerd willen worden? Zouden mensen in een rijtjes woonwijk er wel blij mee zijn denk je? Er zal dan ook dagelijks vrachtwagens door de wijk rijden om levensmiddelen, linnengoed etc. te bezorgen.

Het is meer dat mensen met geld gemakkelijker door kunnen procederen tot aan de raad van state.

Fleurtje_5 schreef op 11-08-2024 om 16:22:

[..]


Zal het echt met geld te maken hebben? of dat mensen in een woonwijk niet dagelijks met de dood geconfronteerd willen worden? Zouden mensen in een rijtjes woonwijk er wel blij mee zijn denk je? Er zal dan ook dagelijks vrachtwagens door de wijk rijden om levensmiddelen, linnengoed etc. te bezorgen.


Nee dat was geen argument.

Wel dat ze bang waren voor zien van nachtlampjes s nachts en dat ze niet wilden dat hun kinderen terminale zieken zouden zien.


Jammer dat het hospice niet door kan gaan, vanwege de bezwaren van de villabewoners. Om eerlijk te zijn begrijp ik het wel, ik zou er ook niet blij van worden, als er een hospice bij mij in de straat zou komen. 

Het mooie gebaar van de erfgenamen, de andere kant aan dit verhaal, wordt hier opzij geschoven.
De schenking van het kosteloos gebruik van de monumentale villa. Ik vind het jammer dat er vaak negatief wordt gedaan over rijke mensen. Theo Eicholtz heeft een bedrijf opgezet, dat inmiddels in 100 landen actief is en nog steeds flink wat mensen aan een baan helpt. 
De erfgenamen van Theo Eicholtz, die naast de monumentale villa een geschat vermogen van 295 miljoen binnen harken, zijn schatrijk en doen een fantastisch gebaar door dit landhuis aan te bieden. Maar daar lees ik niets over....! Waarom?

De familie kwam met een uiterst royale schenking van het markante landhuis, waar Theo Eichholtz heeft gewoond. Het hospice zou het landhuis voor een periode van twintig jaar kosteloos mogen gebruiken.

Yumi schreef op 11-08-2024 om 18:40:

Jammer dat het hospice niet door kan gaan, vanwege de bezwaren van de villabewoners. Om eerlijk te zijn begrijp ik het wel, ik zou er ook niet blij van worden, als er een hospice bij mij in de straat zou komen.

Het mooie gebaar van de erfgenamen, de andere kant aan dit verhaal, wordt hier opzij geschoven.
De schenking van het kosteloos gebruik van de monumentale villa. Ik vind het jammer dat er vaak negatief wordt gedaan over rijke mensen. Theo Eicholtz heeft een bedrijf opgezet, dat inmiddels in 100 landen actief is en nog steeds flink wat mensen aan een baan helpt.
De erfgenamen van Theo Eicholtz, die naast de monumentale villa een geschat vermogen van 295 miljoen binnen harken, zijn schatrijk en doen een fantastisch gebaar door dit landhuis aan te bieden. Maar daar lees ik niets over....! Waarom?

De familie kwam met een uiterst royale schenking van het markante landhuis, waar Theo Eichholtz heeft gewoond. Het hospice zou het landhuis voor een periode van twintig jaar kosteloos mogen gebruiken.

Dat ben ik met je eens. Ik heb het artikel gelezen en ik vind het op een vervelende manier geschreven. Beetje stemmingmaken. Overal 'de villabewoners' ipv gewoon 'bewoners'. Staat normaal bijv. nooit in een artikel 'de rijtjeshuisbewoners'. Bij de bezwaarpunten wordt geschreven dat dit 'onder andere' deze punten waren. Ik twijfel er door de toon niet over dat er ook nog heel andere punten zullen zijn geweest zoals vrachtverkeer. Gebrek aan parkeerplekken en antecedentwerking voor andere bedrijven vind ik helemaal niet zo gek in een woonwijk. 

Natuurlijk jammer dat dit mooie gebaar nu niet door kan gaan. Maar om nu te doen alsof deze bewoners iets belachelijks vragen, neu.  

Ik woon in een straat met zo’n 85% senioren-/aanleunwoningen en een verzorgingshuis. Op een gegeven moment ‘zie’ je de ambulances e.d. niet meer. Het wordt een beeld waar je aan gewend raakt. Ziekte en dood horen bij het leven. Ik denk wel altijd even ‘ach, het is bij mevrouw x, we zullen binnenkort wel horen wat er was’. Bij een lijkenwagen is het natuurlijk wel duidelijk. Maar toch, het meeste maak ik niet zo mee omdat ik werk. En de kinderen gaan naar school of zitten met hun neus in een scherm.

Een hospice veroorzaakt volgens mij maar weinig overlast.
 
Een logeerhuis waar 24 uur per dag liefdevolle zorg door vrijwilligers gegeven wordt zodat de familie in rust afscheid kan nemen.

Geen lawaaiïge VW Golfjes of BMW's voor de deur, alleen af en toe een ambulance zonder sirenes en een sjieke auto. Zijn ze misschien bang dat er bij het hospice mooiere auto's komen te staan dan in hun eigen garage?
https://uitvaartverzekeringwijzer.net/uitvaart/rouwvervoer/rouwauto/

De meest bekende merken voor lijkwagens zijn onderstaande.

  • Mercedes
  • Maserati
  • Tesla
  • Jaguar
  • Chrysler
  • Cadillac
  • BMW
  • Volvo
madee schreef op 11-08-2024 om 20:55:

Ik woon in een straat met zo’n 85% senioren-/aanleunwoningen en een verzorgingshuis. Op een gegeven moment ‘zie’ je de ambulances e.d. niet meer. Het wordt een beeld waar je aan gewend raakt. Ziekte endood horen bij het leven. Ik denk wel altijd even ‘ach, het is bij mevrouw x, we zullen binnenkort wel horen wat er was’. Bij een lijkenwagen is het natuurlijk wel duidelijk. Maar toch, het meeste maak ik niet zo mee omdat ik werk. En de kinderen gaan naar school of zitten met hun neus in een scherm.

Wonen wij in dezelfde straat?

Fijn dat jij eraan gewend bent, mij is dat nog niet gelukt. Misschien inderdaad omdat je werkt, ik niet meer en zie het te vaak voorbij komen. Ik woon in een mooie omgeving, maar als ik dit van te voren had geweten was ik hier niet gaan wonen.

Yumi schreef op 11-08-2024 om 22:50:

[..]

Wonen wij in dezelfde straat?

Fijn dat jij eraan gewend bent, mij is dat nog niet gelukt. Misschien inderdaad omdat je werkt, ik niet meer en zie het te vaak voorbij komen. Ik woon in een mooie omgeving, maar als ik dit van te voren had geweten was ik hier niet gaan wonen.

Hoe vaak per uur komen ze dan wel niet voorbij dan?

Elke dag word brood en andere levensmiddelen, medische middelen, verzorgingsproducten, hulpmiddelen, gebracht. De linnen-vrachtwagen om het schone wasgoed af te leveren en vuile was op te halen, de wagen die de vuilniszakken ophaalt,en 'piep piep piep' doet bij het achteruit rijden. Personeel en vrijwilligers die niet altijd met de fiets komen. Visite elke dag.

Ik denk dat ik daar niet zoveel last van heb, maar dat betekend niet dat anderen daar ook geen last van zullen hebben. En ik kan me voorstellen dat mensen niet telkens geconfronteerd willen worden met de dood.

madee schreef op 11-08-2024 om 20:55:

Ik woon in een straat met zo’n 85% senioren-/aanleunwoningen en een verzorgingshuis. Op een gegeven moment ‘zie’ je de ambulances e.d. niet meer. Het wordt een beeld waar je aan gewend raakt. Ziekte en dood horen bij het leven. Ik denk wel altijd even ‘ach, het is bij mevrouw x, we zullen binnenkort wel horen wat er was’. Bij een lijkenwagen is het natuurlijk wel duidelijk. Maar toch, het meeste maak ik niet zo mee omdat ik werk. En de kinderen gaan naar school of zitten met hun neus in een scherm.


Dat kan ik me dus echt niet voorstellen. Zo vaak staat de lijkenwagen niet voor een verzorgingstehuis dat je kan zeggen dat je er aan gewend bent geraakt.

En al helemaal niet als jij het meeste niet mee maakt vanwege je werk. En als je steeds werken bent, het meeste niet mee maakt, lijkt het me  stug dat je weet wie mvr X is als die opgehaald word met de ambulance'.

Ziekte en dood idd horen bij het leven, maar niet 7 dagen per week, en dat jaar in en jaar uit.

Ik vind sommige reacties in dit topic echt verbijsterend...

Een hospice in mijn straat, voor mijn part naast mijn huis, prima. Die mensen komen voor een waardig levenseinde, niet om de buren te pesten.

En kijk eens hoe zo'n groot grasveld / oprijlaan er rondom die villa ligt...

De buurvrouw verderop die altijd door de straat en over de vluchtheuvels jaagt met haar auto heb ik meer last van. Evenals de pubers met hun knetterende brommers.

Poezie schreef op 11-08-2024 om 23:06:

[..]

Hoe vaak per uur komen ze dan wel niet voorbij dan?

Het zijn niet alleen de ambulances, lijkwagen, als HSP'er pik ik snel de gevoelens/emoties van anderen op. Ik probeer me daarvoor af te sluiten, maar dat is knap lastig omdat het in mijn woonomgeving is. Een brancard met iemand in een lijkenzak waarachter huilende familie, dat kan ik niet zomaar van me af zetten.

Poezenmeisje schreef op 12-08-2024 om 07:00:

Ik vind sommige reacties in dit topic echt verbijsterend...

Een hospice in mijn straat, voor mijn part naast mijn huis, prima. Die mensen komen voor een waardig levenseinde, niet om de buren te pesten.

En kijk eens hoe zo'n groot grasveld / oprijlaan er rondom die villa ligt...

De buurvrouw verderop die altijd door de straat en over de vluchtheuvels jaagt met haar auto heb ik meer last van. Evenals de pubers met hun knetterende brommers.

Dat is toch prima? Maar andere mensen vinden het wel vervelend, dat mag toch ook? Dat jij het niet erg vindt wil toch niet zeggen dat iedereen er het zelfde over moet denken? 

Fleurtje_5 schreef op 12-08-2024 om 03:42:

[..]


Dat kan ik me dus echt niet voorstellen. Zo vaak staat de lijkenwagen niet voor een verzorgingstehuis dat je kan zeggen dat je er aan gewend bent geraakt.

En al helemaal niet als jij het meeste niet mee maakt vanwege je werk. En als je steeds werken bent, het meeste niet mee maakt, lijkt het me stug dat je weet wie mvr X is als die opgehaald word met de ambulance'.

Ziekte en dood idd horen bij het leven, maar niet 7 dagen per week, en dat jaar in en jaar uit.

Bij een hospice komt de lijkenwagen ook niet dagelijks. Het is geen lopende band werk. Maar kom op, we zijn volwassenen en we komen toch wel vaker in aanraking met ziekte en dood? Of mag ons plaatje niet verpest worden en kijken we liever een andere kant op? Ook de ambulance komt hier niet dagelijks, en als ie komt dan is het meestal zonder sirenes. 
Er zijn ook mensen die ondanks werk (4 dagen per week) toch een goed sociaal contact hebben met buren en overburen, en die weten hoe ze heten en waar ze wonen. Dus ja, ik ken veel van mijn buren bij naam en/of gezicht en/of huis. En zij mij ook.

In de lockdowns heb ik maanden thuisgewerkt en kreeg ik veel mee van de bewegingen in mijn straat, net als in vakanties en weekenden. Het meeste ‘last’ heb ik van de leveranciers van het verzorgingshuis. Maar hé, ook daarin geldt: waarom is de wagen van de wasserij wel vervelend en de dagelijkse pakketzorgers bij ons en de buren niet? Het is maar wie en wat je belangrijk maakt.

Fleurtje_5 schreef op 12-08-2024 om 03:40:

Elke dag word brood en andere levensmiddelen, medische middelen, verzorgingsproducten, hulpmiddelen, gebracht. De linnen-vrachtwagen om het schone wasgoed af te leveren en vuile was op te halen, de wagen die de vuilniszakken ophaalt,en 'piep piep piep' doet bij het achteruit rijden. Personeel en vrijwilligers die niet altijd met de fiets komen. Visite elke dag.

Ik denk dat ik daar niet zoveel last van heb, maar dat betekend niet dat anderen daar ook geen last van zullen hebben. En ik kan me voorstellen dat mensen niet telkens geconfronteerd willen worden met de dood.

Wat een drama.

De vuilnis wordt opgehaald. Bij de villabewoners zelf ook. En die laten ook boodschappen bezorgen en hebben een tuinman die met een aanhanger komt

Het zijn geen rijtjes huizen btw, de andere villa's hebben net zo'n oprijlaan en tuin met een hoge heg om zich af te zonderen van het gepeupel.


Reanimatie doen ze volgens mij ook niet bij een hospice , dus geen gillende sirenes. Ik zit tijdelijk naast een verzorgingstehuis, en de enige sirenes die ik gehoord heb waren voor een reanimatie op een camping net 300 meter verder op.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.