Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws




https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/gearresteerde-natuuractivist-paul-watson-deinsde-er-niet-voor-terug-schepen-te-laten-zinken~bc3f423f/?referrer=https://duckduckgo.com/

...
Japan had een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd tegen Watson, die een Amerikaans en Canadees paspoort heeft. Op beelden van zijn organisatie, de Captain Paul Watson Foundation (CPWF), is te zien hoe hij geboeid wordt afgevoerd.
...

Fleurtje_5 schreef op 25-07-2024 om 17:37:

[..]


In de sport zijn er categorieën voor man of vrouw. Jeugd, senioren of veteranen. Want al is een vrouw nog zo goed, ze zal in bepaalde sporten nooit (of niet gauw winnen) van een man. Dat is zo.

Een transvrouw. Is dus een man die vrouw geworden is? Toch?

Ze ziet er dan uit als een vrouw, praat als een vrouw, kleed zich als een vrouw. Maar qua sportprestaties is de transvrouw volgens mij nog altijd beter/sterker dan een vrouw. Toch?

Dus een extra categorie vind ik een betere oplossing.

Nou dat weet ik nog zo net niet. Mijn kind is een transvrouw. Door hormonen neem je behoorlijk  in kracht af. Sterker nog zelfs, ik heb flink meer kracht dan haar...

lientje69 schreef op 28-07-2024 om 14:12:

[..]

Nou dat weet ik nog zo net niet. Mijn kind is een transvrouw. Door hormonen neem je behoorlijk in kracht af. Sterker nog zelfs, ik heb flink meer kracht dan haar...


Ik heb er dan ook geen verstand van. Is je zoon op heel jonge leeftijd transvrouw geworden?

Weet alleen dat mannen in bepaalde sporten bijna altijd sterker zijn dan vrouwen. Of men moet al als vrouw heel goed en snel zijn, en als man helemaal niet goed en ook niet snel. Dan zou het kunnen dat een snelle vrouw wint van de langzame man.

En als transvrouwen veel betere sportresultaten hebben dan de andere vrouwen die met hun uiterste kunnen niet kunnen winnen van de transvrouw, dan vind ik dat de transvrouw zich niet mag 'meten' met de andere vrouwen. 

Dan kan ik het goed begrijpen dat de andere sportsters het niet correct vinden als ze daar tegenop moeten boksen.

absor schreef op 26-07-2024 om 10:35:

https://nos.nl/l/2530283

Grootschalige aanval op franse treinmetwerk.

ik vind mensen toch zo stom!! Waarom nou toch. Lekker andermans plezier verpesten. Wat mij betreft mensen die dit soort terroristische acties doen ga. Alsjeblieft. Weg. Stop er toch mee


Extreemlinkse activist gearresteerd na sabotage spoorwegen Frankrijk

Gérald Darmanin, vermoedde al dat linkse activisten achter de sabotage zaten.
Volgens Darmanin is een politiek motief aannemelijk gezien de timing van de branden, net voor de start van de Olympische Spelen. Tegen televisiekanaal France 2 zei hij dat er verschillende mensen zijn geïdentificeerd die mogelijk achter de sabotage zaten. Ook spreekt hij van een "manier van actievoeren die past bij extreemlinks". 

Gisteren meldde de Franse krant Le Parisien dat de redactie een e-mail had ontvangen van een anoniem adres. Daarin eiste een extreemlinkse groepering de verantwoordelijkheid op van de acties. "Noemen ze het een feest? Wij zien het als een viering van nationalisme, een gigantische enscenering van de onderwerping van bevolkingen door staten", schrijft de anonieme groep over de opening van de Olympische Spelen.
Extreemlinkse activist gearresteerd na sabotage spoorwegen Frankrijk (nos.nl)

ik dacht dat extreemlinks ook milieu fanatici waren maar ik vergis me dus

absor schreef op 29-07-2024 om 12:21:

ik dacht dat extreemlinks ook milieu fanatici waren maar ik vergis me dus

Ik denk dat extreem links net zo divers is als extreem rechts (en allebei gevaarlijk voor onze democratie).

Fleurtje_5 schreef op 28-07-2024 om 18:47:

[..]


Ik heb er dan ook geen verstand van. Is je zoon op heel jonge leeftijd transvrouw geworden?

Weet alleen dat mannen in bepaalde sporten bijna altijd sterker zijn dan vrouwen. Of men moet al als vrouw heel goed en snel zijn, en als man helemaal niet goed en ook niet snel. Dan zou het kunnen dat een snelle vrouw wint van de langzame man.

En als transvrouwen veel betere sportresultaten hebben dan de andere vrouwen die met hun uiterste kunnen niet kunnen winnen van de transvrouw, dan vind ik dat de transvrouw zich niet mag 'meten' met de andere vrouwen.

Dan kan ik het goed begrijpen dat de andere sportsters het niet correct vinden als ze daar tegenop moeten boksen.

Nee pas na zijn 20 ste.

VAALS - Bram Brekelmans kan zijn geluk niet op. De eigenares van zijn woning, die in februari op 87-jarige leeftijd overleed, heeft hem zijn huurwoning geschonken. Over twee weken bevestigt hij met een handtekening het legaat en mag hij zich eigenaar noemen van de twee-onder-eenkapwoning in het Limburgse Vaals. En hij is waarschijnlijk niet de enige in het dorp die een complete woning erft.


Artikel staat achter een betaalmuur dus ik zet hier maar een  klein stukje neer. De mevrouw  had meerdere huizen en appartementen  ( 20 of meer meen ik ) en geen kinderen . Laat alle huizen na aan degene die het  huurden. Dus opeens zo'n 20 nieuwe woningeigenaren. Is toch geweldig zoiets, het zal je gebeuren.  Ze waren bang eruit te moeten na het overlijden van de huiseigenaar, ipv daarvan mogen ze voor altijd blijven.
Okee, je betaalt  flink erfbelasting  maar het is is het vierdubbele waard. Bovenstaande meneer moest 75000 euro erfbelasting  betalen.  Dat is nu zijn hypotheek.  Een schijntje dus. Echt fijn dat er nog zulke goede mensen zijn.

absor schreef op 29-07-2024 om 12:21:

ik dacht dat extreemlinks ook milieu fanatici waren maar ik vergis me dus

Het waren TGV lijnen die aangevallen waren, dus misschien wel te duur en te elitair . Of er waren ergens Israelische draadjes of schroefjes gebruikt en dan is geweld en vernieling ook ok.


er is weer een nieuwe aanval op Telecom bedrijven in Frankrijk


ergns zal er ook wel een link met Rusland gevonden worden lijkt me

WTF????


Arme welpjes en arme leiding. Wat een schrik.

https://www.hln.be/binnenland/jonge-scouts-aangevallen-terwijl-ze-lagen-te-slapen-ze-werden-geslagen-en-met-de-dood-bedreigd~aa04f7a6/?referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F

...Jonge scouts uit Luik zijn dit weekend aangevallen toen ze lagen te slapen in hun tent. De slachtoffers werden geslagen en zelfs met de dood bedreigd. Een negenjarig meisje hield er lichte verwondingen aan over, meldt de Waalse nieuwszender RTL.
...

Poezenmeisje schreef op 29-07-2024 om 22:40:

WTF????


Arme welpjes en arme leiding. Wat een schrik.

https://www.hln.be/binnenland/jonge-scouts-aangevallen-terwijl-ze-lagen-te-slapen-ze-werden-geslagen-en-met-de-dood-bedreigd~aa04f7a6/?referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F

...Jonge scouts uit Luik zijn dit weekend aangevallen toen ze lagen te slapen in hun tent. De slachtoffers werden geslagen en zelfs met de dood bedreigd. Een negenjarig meisje hield er lichte verwondingen aan over, meldt de Waalse nieuwszender RTL.
...

Vandaag ook al een steekpartij in Engeland waarbij twee kinderen zijn gedood en meerdere gewond. 

Sowieso zijn er opvallend veel van dit soort nieuwsberichten de laatste tijd. 

Er is iets heel ernstig mis met mensen die zoiets doen. 

Yumi schreef op 25-07-2024 om 19:09:

[..]

Precies, lees het verhaal van zwemster Lia Thomas en je weet dat het oneerlijk is.

Ik heb idd een artikel over haar gelezen, HLN, daarin wordt gesproken over "LBGTQIA+-gemeenschap". Ik vind alles prima hoor maar hoe spreek je zoiets uit? 

NPOkennis spreekt over lhbtqia+. Is daar niet een eenduidig woord voor te verzinnen?

oudmaarnognietkoud schreef op 30-07-2024 om 09:02:

[..]

Ik heb idd een artikel over haar gelezen, HLN, daarin wordt gesproken over "LBGTQIA+-gemeenschap". Ik vind alles prima hoor maar hoe spreek je zoiets uit?

NPOkennis spreekt over lhbtqia+. Is daar niet een eenduidig woord voor te verzinnen?

LGTBQIA+ is de korte versie,  LGBTQQIP2SAA is de laatste stand waar ik mee bekend ben. 

Hoe ik het uitspreek? Intussen als "het onbreekbare wifi wachtwoord". 

https://www.zijaanzij.nl/infopoint/lhbtqia/lgbtqqip2saa-ken-jij-het-roze-alfabet


LGBTHIQ+ bij mij. 

Die + staat dan voor alle nieuwe hokjes...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.