Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


BlairW schreef op 14-02-2024 om 06:58:

[..]

Echt hè…dit gaat de uitsterving van de mensheid worden hoor. Een doodnormaal compliment mag al niet meer. Hoe ga je ooit nog iemand versieren als je iemand niet meer mag versieren?? Wat een onzin zeg!

Ik weet dat in de media de zaken wat wat worden uitvergroot, maar ik als man merk toch dat ik complimenten hou voor familieleden en dat ik bij vreemden gewoon mijn mond hou; beetje spijtig eigenlijk.

Moirmel schreef op 14-02-2024 om 07:02:

[..]

Ik weet dat in de media de zaken wat wat worden uitvergroot, maar ik als man merk toch dat ik complimenten hou voor familieleden en dat ik bij vreemden gewoon mijn mond hou; beetje spijtig eigenlijk.

Dat is zeker spijtig. Absurd dat je daar tegenwoordig al zo over moet nadenken

We worden enorm gepamperd, en omdat er 10 personen er iets van vinden,  moet de rest zich gaan aanpassen. Belachelijk. 

Moirmel schreef op 14-02-2024 om 06:47:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240214_96862011

Dus je mag niet meer zeggen dat iemand mooie hakken aan heeft? We zijn doorgeslagen.


Ik heb de link gelezen en vraag me verbaasd af "Is dit satire of echt?" Maar het schijnt echt te zijn.

Quote:“Dat was een van de dingen waar wel veel discussie over was”, vertelde Van Looy. “Kun je zeggen: ‘u heeft een mooie groene bloes aan?’ Mag je dat zeggen? Ja, wellicht wel. Maar wat je niet zegt, en dat zou ik ook nooit gezegd hebben, is: ‘wat heb je een mooie hakken aan’, of zo. Ja, dat moet je niet zeggen. Dus dat onderscheid werd duidelijk gemaakt.”

Ik zie het onderscheid dus helemaal niet.

Ik liep van de week door een parkje waar een vrouw me complimenteerde met mijn schoenen. Dan zeg ik gewoon "dank je wel" en lopen we allebei verder.

Wat is dáár nu weer mis mee?

Bij mijn danslessen mógen we zelfs alleen maar positieve kritiek geven. Dat voelt echt fijn, blijkbaar moeten we weer leren om complimenten te geven en te ontvangen.

Waarschijnlijk compleet uit zijn verband getrokken dit. Wat we hierbij moeten bedenken dat het niet om willekeurige collega's gaat, maar om mensen waartussen toch min of meer een gezagsverhouding bestaat. De presentator staat daarbij hoger in rangorde dan zijn medewerkers.

BlairW schreef op 14-02-2024 om 06:58:

[..]

Echt hè…dit gaat de uitsterving van de mensheid worden hoor. Een doodnormaal compliment mag al niet meer. Hoe ga je ooit nog iemand versieren als je iemand niet meer mag versieren?? Wat een onzin zeg!

Misschien omdat het niet over versieren of vrije tijd gaat. Het gaat om de situatie op de werkvloer en dan volgens mij ook om mensen die hoger in rang staan. 

duizel schreef op 14-02-2024 om 08:25:

[..]

Misschien omdat het niet over versieren of vrije tijd gaat. Het gaat om de situatie op de werkvloer en dan volgens mij ook om mensen die hoger in rang staan.

Het is zó ver gezocht dat het wel satire lijkt,  ik werk al 46 jaar in ern omgeving waar we elkaar (incl teamleider) gewoon een compliment kunnen geven zonder er rare gedachten bij te hebben.

Ik vind dat we hierin helemaal doorgeslagen zijn. Het wordt er niet gezelliger op.

majorette2005 schreef op 14-02-2024 om 08:32:

[..]

Het is zó ver gezocht dat het wel satire lijkt, ik werk al 46 jaar in ern omgeving waar we elkaar (incl teamleider) gewoon een compliment kunnen geven zonder er rare gedachten bij te hebben.

Bij ons ook hoor. Maar ik kan me voorstellen dat je daar wel verschil in maakt. Dat de omgang op kantoor anders kan zijn als in de vrije tijd. 

duizel schreef op 14-02-2024 om 10:23:

[..]

Bij ons ook hoor. Maar ik kan me voorstellen dat je daar wel verschil in maakt. Dat de omgang op kantoor anders kan zijn als in de vrije tijd.

Ik ben toch blij dat mijn ouders dat onderscheid wat minder hebben gemaakt, aangezien die elkaar op de werkvloer hebben ontmoet Maar als je daar geen compliment meer mag maken over iemands schoenen. Ik zie echt niet wat er verkeerd is aan “mooi hakken” eigenlijk. Als je dus zegt “mooi schoenen” is het prima, maar het woord hakken mag niet ofzo? 

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/5435353/mia-nicolai-zangcoach-zelf-gemist

Je zingt vals op het songfestival, bent dus ervaringsdeskundige en vervolgens word je zangcoach.

De klanten staan vast in de rij...

Poezenmeisje schreef op 16-02-2024 om 08:21:

Knuffelbeertjes zijn ook al niet meer te vertrouwen.


https://www.nu.nl/306287/video/peruaanse-agent-vermomd-als-teddybeer-lokt-dealer-met-cadeaus.html

Die agent mag wel oppassen, voor je het weet komt PETA met een aanklacht over het inzetten van teddyberen  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.