Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Auwereel schreef op 29-08-2023 om 15:40:

[..]

JAKKES! Omdat je je sla niet hebt gewassen! Brrrrrrrrrrrr....

We bediscussiëren regelmatig gedrag hier op het forum, maar dat je dus uiteindelijk depressief kan worden omdat je je sla niet goed gewassen hebt, daar houdt toch niemand rekening mee!

Gelukkig leven er hier geen pythons 😅

Mija schreef op 30-08-2023 om 10:36:

[..]

Gelukkig leven er hier geen pythons 😅


Soms wel
Vuilnisophalers in Nijmegen zijn tijdens hun werk gestuit op een slang. Het reptiel kronkelde uit een zak huisafval. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een koningspython.
Vuilnisophalers vinden slang tussen afval in Nijmegen (nos.nl)

Yumi schreef op 30-08-2023 om 10:40:

[..]


Soms wel
Vuilnisophalers in Nijmegen zijn tijdens hun werk gestuit op een slang. Het reptiel kronkelde uit een zak huisafval. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een koningspython.
Vuilnisophalers vinden slang tussen afval in Nijmegen (nos.nl)

Oei! In Nijmegen de zelf verbouwde groenten goed wassen dan en geen grassprietjes nonchalant in de mond! En de lokale ziekenhuizen op scherp voor de opsporing van wormen bij merkwaardige neurologische klachten! 

Mija schreef op 30-08-2023 om 10:36:

[..]

Gelukkig leven er hier geen pythons 😅

och pas een artikel in de krant, dat er in Nederland vaker slangen gezien worden. waarschijnlijk van mensen die ze als huisdier hadden, en ze kwijt wilden

https://www.nu.nl/buitenland/6278670/australie-houdt-historische-stemming-over-erkenning-oorspronkelijke-bewoners.html

Toen ik vanochtend de kop van dit artikel las, kreeg ik kortsluiting in mijn hersenen. Een referendum om de aboriginals te erkennen in de grondwet. En blijkbaar is de meerderheid tegen 🤪. 

Dat doet me denken aan een boek dat ik net uit heb, The Night Watchman (novel) - Wikipedia
Over inheemse bevolking van de US waar overheen gewalst werd, niet erkend en het land afgenomen. 

Auwereel schreef op 30-08-2023 om 12:41:

Dat doet me denken aan een boek dat ik net uit heb, The Night Watchman (novel) - Wikipedia
Over inheemse bevolking van de US waar overheen gewalst werd, niet erkend en het land afgenomen.

Dank je wel voor de tip. Hij staat nu op mijn 'nog te lezen' lijst. 

Waarom vervoer je zo’n stier in hemelsnaam in een auto? (En gatver, hij heeft de auto ook nog eens onder gepoept.💩)

Politie in VS zet auto aan de kant met stier op bijrijdersstoel https://www.nu.nl/opmerkelijk/6278922/politie-in-vs-zet-auto-aan-de-kant-met-stier-op-bijrijdersstoel.html

Sassenach schreef op 31-08-2023 om 17:42:

Waarom vervoer je zo’n stier in hemelsnaam in een auto? (En gatver, hij heeft de auto ook nog eens onder gepoept.💩)

Politie in VS zet auto aan de kant met stier op bijrijdersstoel https://www.nu.nl/opmerkelijk/6278922/politie-in-vs-zet-auto-aan-de-kant-met-stier-op-bijrijdersstoel.html

Die stier had die mafkees die hem in die auto heeft gestopt, onder moeten schijten. Waarom ga je zo met een dier om 

Yumi schreef op 31-08-2023 om 21:58:

[..]

Die stier had die mafkees die hem in die auto heeft gestopt, onder moeten schijten. Waarom ga je zo met een dier om

Denk niet dat die stier hier onder lijdt, hij kan lekker met zn kop in de wind ipv vastgebonden in een dichte trailer. Het zal meer om de verkeersveiligheid gaan dat dit niet mag. Hij mocht zelfs gewoon naar huis rijden ipv dat er een trailer geregeld moest worden, dus zo heel zwaar tillen ze er blijkbaar niet aan. Het is tenslotte geen overbevolkt gebied. 

Sassenach schreef op 31-08-2023 om 17:42:

Waarom vervoer je zo’n stier in hemelsnaam in een auto? (En gatver, hij heeft de auto ook nog eens onder gepoept.💩)

Politie in VS zet auto aan de kant met stier op bijrijdersstoel https://www.nu.nl/opmerkelijk/6278922/politie-in-vs-zet-auto-aan-de-kant-met-stier-op-bijrijdersstoel.html

Redbulletje op vakantie in de US of A  

Friezinnetje schreef op 31-08-2023 om 22:07:

[..]

Redbulletje op vakantie in de US of A

😂

redbulletje schreef op 31-08-2023 om 22:03:

[..]

Denk niet dat die stier hier onder lijdt, hij kan lekker met zn kop in de wind ipv vastgebonden in een dichte trailer. Het zal meer om de verkeersveiligheid gaan dat dit niet mag. Hij mocht zelfs gewoon naar huis rijden ipv dat er een trailer geregeld moest worden, dus zo heel zwaar tillen ze er blijkbaar niet aan. Het is tenslotte geen overbevolkt gebied.

Hij mocht naar huis rijden, omdat je een stier niet zo eenvoudig in beslag neemt... het is geen schaap. Heb je gezien dat hij met een blauw koord vast is gebonden aan die auto? Als die stier schrikt van getoeter of wat dan ook, moet er niet aan denken... 

Yumi schreef op 31-08-2023 om 22:16:

[..]

Hij mocht naar huis rijden, omdat je een stier niet zo eenvoudig in beslag neemt... het is geen schaap. Heb je gezien dat hij met een blauw koord vast is gebonden aan die auto? Als die stier schrikt van getoeter of wat dan ook, moet er niet aan denken...

Hij had ook langs de weg op gepast vervoer kunnen wachten als die agent dat vereiste. Blijkbaar is de stier het gewend, anders had ie zich niet zomaar op die auto laten laden. Ik heb zowel in Amerika als Australië vaker gezien dat er makkelijker met vervoer van beesten wordt omgesprongen als hier. Niet in een personenauto, maar wel paarden gezadeld en los met 6 op een trailer. Wij zouden hier denken, die gaan draaien en schoppen naar elkaar, maar het is blijkbaar maar net wat ze gewend zijn. 

Mijn man komt van een melkveehouderij en zelfs hij zat verbijsterd te kijken naar dat enórme beest in de auto.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.