Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


duizel schreef op 25-01-2023 om 08:21:

[..]

Ja maar dat de wereld gek wordt is toch geen reden voor m&m's om daaraan mee te doen...

Ik vind het nog het ergste dat m&m's erin meegaat geloof ik

Ik mag toch hopen dat je dit niet serieus meent? 😳

Jij vind dat vrouwen nog steeds op hoge hakken, in jurken en opgemaakt de deur uit moeten? Ik zeg prima, maar dan de mannen ook. Dan blijft het vast niet lang.

Lollypopje schreef op 25-01-2023 om 08:24:

[..]

Ik mag toch hopen dat je dit niet serieus meent? 😳

Jij vind dat vrouwen nog steeds op hoge hakken, in jurken en opgemaakt de deur uit moeten? Ik zeg prima, maar dan de mannen ook. Dan blijft het vast niet lang.

Nee mijn eerste zijn was sarcastisch bedoeld. 

Mijn tweede zin leest heel anders als ik het bedoelde.. niet nagelezen. Ik bedoelde dat ik het erg vind dat ze bij m&m's de reclame aangepast hebben na al het commentaar. Had die m&m gewoon met sneakers aan gelaten en niet de stemmen weg gehaald. Dan had je als bedrijf nog ergens voor kunnen staan. Ik heb het bericht aangepast. 


Ik loop zelf overigens nooit op hoge hakken. 

duizel schreef op 25-01-2023 om 08:31:

[..]

Nee mijn eerste zijn was sarcastisch bedoeld.

Mijn tweede zin leest heel anders als ik het bedoelde.. niet nagelezen. Ik bedoelde dat ik het erg vind dat ze bij m&m's de reclame aangepast hebben na al het commentaar. Had die m&m gewoon met sneakers aan gelaten en niet de stemmen weg gehaald. Dan had je als bedrijf nog ergens voor kunnen staan. Ik heb het bericht aangepast.


Ik loop zelf overigens nooit op hoge hakken.

Ahhh ja, als er geen emoticon bij staat mis ik het sarcasme een beetje. Dus ik schrok al 😂

Maar ik ben het met je eens bizar dat het inderdaad is aangepast en dat die paarse M&M is verdwenen. Ik vraag me af wat daar mis mee was? Ook omdat het nieuw is of is paars te homo? Sowieso bizar.

misschien tijd voor een regenboog m&m

NippyDunlin42

NippyDunlin42

25-01-2023 om 10:19

lientje69 schreef op 25-01-2023 om 10:03:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/580592012/bijna-kwart-jongere-nederlanders-twijfelt-aan-holocaust-yesilgoz-geschokt

Dit vind ik wel heel erg zeg.

Ik heb mijn twijfels bij hoe dit onderzoek is opgezet. Er zijn zowel mensen van voor 1980 gebeld als mensen geboren na 1980. In totaal zijn er 2000 mensen gebeld. Hoe groot was dan de groep mensen geboren na 1980? Misschien waren dat maar 500 mensen? En hoe representatief is de gebelde groep voor heel Nederland? Voor een deel komt het door ongeloof: hoezo weten zoveel mensen dit niet?

Martje80 schreef op 25-01-2023 om 10:23:

[..]

Ik heb mijn twijfels bij hoe dit onderzoek is opgezet. Er zijn zowel mensen van voor 1980 gebeld als mensen geboren na 1980. In totaal zijn er 2000 mensen gebeld. Hoe groot was dan de groep mensen geboren na 1980? Misschien waren dat maar 500 mensen? En hoe representatief is de gebelde groep voor heel Nederland? Voor een deel komt het door ongeloof: hoezo weten zoveel mensen dit niet?

Daarbij is 2000 wel echt een hele kleine groep mensen van het totaal aantal. Dus hoe representatief is dat überhaupt?

Hoeveel mensen er exact zijn omgekomen zou ik trouwens ook niet weten. Ik zou ook zomaar op 2 miljoen hebben kunnen gokken. Ik weet vooral dat het er heel veel waren. En bij heel veel, wordt een aantal toch sneller iets abstracts.

Martje80 schreef op 25-01-2023 om 10:23:

[..]

Ik heb mijn twijfels bij hoe dit onderzoek is opgezet. Er zijn zowel mensen van voor 1980 gebeld als mensen geboren na 1980. In totaal zijn er 2000 mensen gebeld. Hoe groot was dan de groep mensen geboren na 1980? Misschien waren dat maar 500 mensen? En hoe representatief is de gebelde groep voor heel Nederland? Voor een deel komt het door ongeloof: hoezo weten zoveel mensen dit niet?

Ik zou ook eerst meer achtergrond willen weten bij dit onderzoek. Welke vragen zijn er gesteld en hoe zijn die vragen gesteld? Hoe zijn de groepen geselecteerd? Waren die representatief voor hun leeftijdsgroep? Als ik kijk naar mijn kinderen (18 en 14) hun vrienden en neefjes en nichtjes van ons, is er echt geen één die de holocaust ontkent. Of ze precies weten hoeveel joden er zijn omgekomen, weet ik niet. Maar dat wist ik zelf ook niet meer precies, ik dacht aan nog meer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.