Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nieuws mijden klaar met alle angstzaaierij

Het nieuws mijden doe ik niet want ik wil wel weten wat er allemaal aan de hand is in de wereld. Ik wil ook mee kunnen praten als mensen het hebben over dingen die gebeuren in de wereld en vooral in Nederland. Tijdens Corona was ik het wel zat met alle praatprogramma's die altijd enkel en alleen over Corona gingen. Ik vond dat deprimerend en dacht van kom is met iets leuks want daar zijn mensen aan toe. Die programma's keek ik op een gegeven moment ook niet meer maar ik heb geen enkele persconferentie van Ruitte gemist want er kwamen weer nieuwe regels of in het positieve geval versoepelingen. Dat je moet genieten van het leven daar ben ik het helemaal met jou eens maar je kop in het zand steken vind ik een beetje dom. 

Tickel schreef op 24-08-2022 om 22:14:

"Bv vroeger als het warm weer was vonden mensen het lekker en dachten ze van oh lekker weer om te wandelen. Nu gaat het om code nog wat en is er de grootste paniek".

Ik weet niet uit hoeveel jaar jouw vroeger bestaat, maar hittegolven en droogte zijn een serieus probleem voor ouderen cq de aardkloot.
Vanaf het moment van bijhouden, 1911, tot nu zijn er 30 geweest.
Van 1911 t/m 1976 waren dat er 9 (in 65 jaar). De overige 21 in 46 jaar. Dat is echt wel een probleem.

Ze bedoeld al die hitte protocollen. Mensen weten zelf ook wel dat ze meer moeten drinken en in de schaduw moeten zitten hoor.

Miepjecody schreef op 25-08-2022 om 06:01:

[..]

Ze bedoeld al die hitte protocollen. Mensen weten zelf ook wel dat ze meer moeten drinken en in de schaduw moeten zitten hoor.

Een hitteprotocol is bedoeld voor kwetsbare mensen als ouderen en chronisch zieken die niet goed voor zichzelf kunnen zorgen en afhankelijk zijn van anderen.

Ik begrijp het gezeur daarover dan weer niet. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-08-2022 om 07:47

TO, je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag die ook ik heb:

Waar haal jij je informatie vandaan?

Tikki schreef op 24-08-2022 om 23:57:

ik volg het altijd zeer goed het nieuws elke dag dan weet je wat er gebeurt in de wereld

Op welke manier helpt jou dat of brengt jou dat verder? Je kunt wel alles willen volgen (het is trouwens een illusie dat je dan weet wat er in de wereld gebeurt, over heel veel dingen wordt hier niet bericht), maar het overgrote deel is negatief van aard en je hebt er totaal geen invloed op. 

Malibu2 schreef op 25-08-2022 om 07:50:

[..]

Op welke manier helpt jou dat of brengt jou dat verder? Je kunt wel alles willen volgen (het is trouwens een illusie dat je dan weet wat er in de wereld gebeurt, over heel veel dingen wordt hier niet bericht), maar het overgrote deel is negatief van aard en je hebt er totaal geen invloed op.

Je mag stemmen in dit land. Best handig als je naast het lezen van de verkiezingsprogramma's ook op de hoogte bent van wie die politici nou precies zijn en wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan.  

BeneficialJay65

BeneficialJay65

25-08-2022 om 08:02

Wat een fake topic.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-08-2022 om 08:04

Inhoudelijk: ik lees op zaterdag met name de achtergrondartikelen in een krant (afwisselend Volkskrant, Trouw of NRC). En luister vrijwel dagelijks naar het nieuws op radio 1 of bnr. Een enkele keer een journalistiek achtergrond/onderzoeksprogramma op de tv, maar eerlijk gezegd lees ik liever.

Social media probeer ik te vermijden, al die plasjes die iedereen over alles lijkt te moeten doen geven zo'n natte zooi. Al moet ik bekennen dat ik een ophitserig twitterdraadje op zn tijd best amusant vind. Maar dat heeft weinig nieuwswaarde .

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-08-2022 om 08:12

[..]

Het zal je verbazen hoeveel "jonge" mensen met "gezond verstand" hier geen rekening mee houden. En het hitteprotocol is vooral voor ouderen en kwetsbaren. Heel veel (hoog) bejaarden drinken al te weinig omdat ze geen dorst hebben. Dat kan fataal worden bij een hittegolf. 

yette schreef op 25-08-2022 om 08:02:

[..]

Je mag stemmen in dit land. Best handig als je naast het lezen van de verkiezingsprogramma's ook op de hoogte bent van wie die politici nou precies zijn en wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan.

Klopt. Maar moet je daarvoor het nieuws dagelijks zeer goed bijhouden? Of is 's ochtends even door de headlines op nos.nl scrollen dan ook goed genoeg? 

Wat ik ermee probeer te zeggen is dat een overload aan informatie ook makkelijk tegen je kan werken. Je gaat je vaak niet beter door voelen door al dat slechte nieuws waar je toch geen invloed of controle over hebt. Bovendien ben ik persoonlijk al veel vergeten van wat diverse politici 2 jaar geleden hebben gedaan. Laat staan 4 jaar geleden, dus tegen verkiezingstijd zoek ik dat wel weer op. 

Vinanora

Vinanora

25-08-2022 om 09:53 Topicstarter

yette schreef op 25-08-2022 om 08:02:

[..]

Wat politici afgelopen jaren hebben gedaan? Hetzelfde als ze eerder steeds hebben gedaan. Zij zitten er alleen maar voor hun eigen hachje, niet voor de gewone burger. Ik heb een poosje alle debatten gevolgd. Nu gelukkig al langer niet meer. Tijdsverspilling.

Vinanora

Vinanora

25-08-2022 om 09:54 Topicstarter

Malibu2 schreef op 25-08-2022 om 07:50:

[..]

Juist! 

Vinanora

Vinanora

25-08-2022 om 09:57 Topicstarter

Coreopsis schreef op 25-08-2022 om 07:47:

[..]

Precies en het is nergens voor nodig om nu ineens te panieken als het even boven de 30 graden is. 

Best knap als je hardnekkig al het nieuws wegklikt, zelfs Insta, Facebook en YouTube benoemt 😂, en het dan toch zo goed weet te vertellen allemaal.

Vinanora

Vinanora

25-08-2022 om 10:01 Topicstarter

Coreopsis schreef op 25-08-2022 om 07:47:

Als ik echt iets goed op wil zoeken via google kom ik info tegen via meerdere bronnen, kan NRC (diepgaandere artikelen soms is het niet achter een betaalmuur en kan ik het toch lezen), ad of nos zijn of buitenlandse media. Dus even googlen en dan weet ik genoeg. Op dit moment niets interessants gehoord wat ik op wil zoeken gelukkig. En documentaires kijken is ook interessant en leerzaam. Dat kijk ik ook wel regelmatig. Dus echt nieuws volgen is niet nodig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.