Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nieuws mijden klaar met alle angstzaaierij

WickedCurlew89

WickedCurlew89

24-08-2022 om 22:42

Nou TO, ik gaf je nog het voordeel van de twijfel maar het gaat nu rap de wap/trump/bbb/klimaatontkenner/complot kant op.

Waar haal je je info vandaan? 

MidasWolf schreef op 24-08-2022 om 22:41:

Ik geloof dat je een beetje aan het rellen bent, zeker na de laatste reactie.

Nou precies! Geloof er niks van dat TO echt meent wat ze zegt!

WickedCurlew89

WickedCurlew89

24-08-2022 om 22:43

Zilver_gray schreef op 24-08-2022 om 22:42:

[..]

Nou precies! Geloof er niks van dat TO echt meent wat ze zegt!

Zoals ik schreef: eerste post hier hè.

Ik mijd niet het nieuws maar sinds corona mijd ik wel consequent de actualiteitenprogramma's. Ik kijk weinig tv, kijk ook niet naar het journaal, maar bekijk af en toe de headlines van een site als nos.nl of van regionale nieuws. Als het me interessant lijkt, lees ik vervolgens het artikel ook.

Zo blijf ik op de hoogte van de meest belangrijke dingen, zonder dat ik me teveel erger aan actualiteitenprogramma's. 

Hetvrijewoord schreef op 24-08-2022 om 22:43:

[..]

Zoals ik schreef: eerste post hier hè.

Yep!

TO hoort dingen van mensen uit haar omgeving. Tja, Raisa Blommestijn heeft natuurlijk ook gewoon een buurvrouw.

Vinanora

Vinanora

24-08-2022 om 23:42 Topicstarter

MRI schreef op 24-08-2022 om 22:36:

[..]

en dat is niet een erbij gehaald excuus om maar door te blijven consumeren? vliegen, vlees eten, auto rijden, etc?

Dat heb ik niet gezegd. Het is goed om op dingen te letten en dingen bewust niet of minder te doen. Alle kleine beetjes helpen. Al zal dat uiteindelijk denk ik niet veel uitmaken wat het klimaat betreft. Het is wat het is. Moeder natuur is uiteindelijk toch de baas. Die herstelt het evenwicht hoe dan ook. Daar hebben wij niets over te zeggen. Kijk bv naar 2020, dat was een heel droog en zonnig jaar in Nederland. Vorig jaar, superveel regen in Nederland, zeer slechte regenachtige zomer. De natuur zorgt wel voor balans hoor.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

24-08-2022 om 23:44

Het lijkt me heerlijk om te kunnen leven, door op geen enkele manier het nieuws te volgen. Maar hoe doe je dat? Dat kan toch alleen als je je kop letterlijk in het zand steekt? Stop je dan elk uur 3 minuten lang je vingers in je oren... en zie je ook geen nieuws-items op YouTube en scrol je over news-items bij facebook en lees je hier (zoals terecht opgemerkt) ook nooit de Nieuws-en-Actueel-groep? 

Ik vind 't knap: leven zonder nieuws. Lijkt me heurlijk !

Vinanora

Vinanora

24-08-2022 om 23:51 Topicstarter

Daddy_gijs schreef op 24-08-2022 om 23:44:

Het lijkt me heerlijk om te kunnen leven, door op geen enkele manier het nieuws te volgen. Maar hoe doe je dat? Dat kan toch alleen als je je kop letterlijk in het zand steekt? Stop je dan elk uur 3 minuten lang je vingers in je oren... en zie je ook geen nieuws-items op YouTube en scrol je over news-items bij facebook en lees je hier (zoals terecht opgemerkt) ook nooit de Nieuws-en-Actueel-groep?

Via instagram youtube en facebook kom ik nooit nieuws tegen. Kom ik het er toch tegen dan klik ik op irrelevant en dan verschijnt het ook niet meer. Ik zit ook niet vaak meer op facebook. Ik klik de actueel/nieuws  pijler zelf niet open op dit forum dus zo lees ik de andere topics niet. Heb mijn topic wel hier geplaatst omdat het over nieuws mijden gaat al twijfelde ik wel eraan om het op de mediapijler te plaatsen. Radio luister ik niet, muziek luister ik op youtube. Op tv zet ik geen journaal op en zap gauw weg mocht ik het toch tegenkomen.

ik volg het altijd zeer goed het nieuws elke dag dan weet je wat er gebeurt in de wereld

Ik negeer in principe zoveel mogelijk het nieuws. Ik heb geen tv dus kijk geen journaal, ik lees geen nieuwssites, probeer de nieuws pijlers van fora te negeren. Ik weet dat er klimaat verandering is, dat er oorlogen zijn en hongersnoden. Maar ik hoef niet te weten dat rivier x nu droog staat omdat het te heet is, dat er weer 5 steden kapot zijn geschoten en 130 mensen zijn overleden aan de honger. Ik kan er niks mee behalve chagrijnig van worden dus dan kan ik het net zo goed niet weten. Ik krijg wel dingen mee van vrienden en zo die het erover willen hebben dus weet ik over het algemeen wel de main points. Althans de belangrijkste dan. Een enkele keer open ik even nu.nl, lees ik dat Kim Kardashian gestruikeld is over haar huisdier en dat een of andere voetballer een scheet dwars zat en dan klik ik het al snel weer weg, al hoofdschuddend.

Daddy_gijs schreef op 24-08-2022 om 23:44:

Waarom moet je elk uur 3 minuten je vingers in je oren stoppen?

Ik kijk geen nieuws items op YouTube, die komen niet in mijn feed. En ik heb geen Facebook. Mijn enige vuilkuil is de Actueel pijler. Op dit forum negeer ik die succesvol, op die andere donder ik daar nog wel eens in.

Vinanora

Vinanora

25-08-2022 om 00:19 Topicstarter

Rockstar schreef op 25-08-2022 om 00:07:

Ik negeer in principe zoveel mogelijk het nieuws. Ik heb geen tv dus kijk geen journaal, ik lees geen nieuwssites, probeer de nieuws pijlers van fora te negeren. Ik weet dat er klimaat verandering is, dat er oorlogen zijn en hongersnoden. Maar ik hoef niet te weten dat rivier x nu droog staat omdat het te heet is, dat er weer 5 steden kapot zijn geschoten en 130 mensen zijn overleden aan de honger. Ik kan er niks mee behalve chagrijnig van worden dus dan kan ik het net zo goed niet weten. Ik krijg wel dingen mee van vrienden en zo die het erover willen hebben dus weet ik over het algemeen wel de main points. Althans de belangrijkste dan. Een enkele keer open ik even nu.nl, lees ik dat Kim Kardashian gestruikeld is over haar huisdier en dat een of andere voetballer een scheet dwars zat en dan klik ik het al snel weer weg, al hoofdschuddend.

Ben het helemaal eens met jouw post. Al vind ik van die nieuwtjes over bepaalde sterren van bepaalde tvprogrammas nog wel grappig soms om te weten. Soms google ik dan bv op de naam van dat programma of op de naam van die bekende. Of soms wat uitslagen van bepaalde sport toernooien. Dan google ik gewoon daarop. 

Vinanora

Vinanora

25-08-2022 om 00:20 Topicstarter

Rockstar schreef op 25-08-2022 om 00:09:

[..]

Waarom moet je elk uur 3 minuten je vingers in je oren stoppen?

Ik kijk geen nieuws items op YouTube, die komen niet in mijn feed. En ik heb geen Facebook. Mijn enige vuilkuil is de Actueel pijler. Op dit forum negeer ik die succesvol, op die andere donder ik daar nog wel eens in.

Lang leve de algoritmes van social media.

MRI

MRI

25-08-2022 om 01:01

Maar wat wil je met dit topic? Als je niet naar het nieuws wil kijken, doe je het toch niet? Kan niemand wat bommen denk ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.