Nieuws en actueel
Tul1969
11-07-2022 om 10:04
Nederlandse mannen misdragen zich bij F1
Echt, wat een walgelijk gedrag is dit. Wat bezielt die mannen? Kunnen ze zich niet gedragen ofzo? Hou gewoon lekker je ranzige gedachten voor jezelf en je psychiater.
https://www.ad.nl/formule-1/ophef-over-seksistisch-gedrag-max-fans-mercedes-nodigt-lastiggevallen-vrouw-uit~a4e47359/
DS1971
11-07-2022 om 15:02
Lexus schreef op 11-07-2022 om 12:09:
Wat ik me dan altijd afvraag: wat vinden de vrouwen en vriendinnen van deze kerels?
Zeg je dan niet als ze thuiskomen: ben je %^$%^van de pot gerukt? Hoe vind je het als Liesje (dochter) zo zou worden behandeld?
Of vinden die partners het een leuk gebbetje waar je niet zo moeilijk over moet doen en gaan ze dit soort mannengedrag verdedigen, net zoals veel vrouwen deden over het verkrachtingskaarsverhaal bij VI?
Dan houdt je het wel in stand als vrouw, imho.
Of ze denken gewoon dat hun kerel zoiets niet doet. Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke.
Als je denkt: o, Henk kon het weer eens niet laten om een rokje op te tillen om naar een slipje te gluren, dan heb je dat gedrag al lang en breed geaccepteerd. Maar dat lijkt mij wel heel erg zeldzaam (mag het hopen).
Dolfje
11-07-2022 om 15:24
Man is ook fan van F1 en ik zei laatst nog " nou we kunnen volgend jaar wel eens naar Oostenrijk " toen las ik gisteren dit. Echt geen zin om daar tussen te gaan zitten. Bah rotvolk.
Moxxie
11-07-2022 om 15:26
Dolfje schreef op 11-07-2022 om 15:24:
Man is ook fan van F1 en ik zei laatst nog " nou we kunnen volgend jaar wel eens naar Oostenrijk " toen las ik gisteren dit. Echt geen zin om daar tussen te gaan zitten. Bah rotvolk.
Gewoon gaan Dolfje, en vertel jij die kwallebakken op de tribune dan maar eens wat wij van Via ervan vinden!
LieverDanJeDenktx
11-07-2022 om 15:28
Misschien offtopic dit maar heb laatst dus een ander artikel gelezen wat ik wel erg heftig vond. Die van jou kan ik niet geheel lezen die is gedeeld.
https://www.linda.nl/meiden/meiden-reallife/ayoub-getuige-groepsverkrachting-marbella/
Mevrouw75
11-07-2022 om 16:35
Rondstruiner schreef op 11-07-2022 om 11:52:
Gatver.
"De Nederlands Max-fan Thijs deelt zijn ervaring ook op Twitter. ‘Vorig jaar was ik in Oostenrijk. Iedere keer dat er een vrouw of meisje langs de grote tribune liep, werd er geroepen en gefloten, ook door vaders die met kinderen waren. Ze zongen 'daar moet een piemel in’. De meesten zullen het als een grap bedoeld hebben, maar als je dit naar jonge meisjes roept is dat waarschijnlijk niet grappig voor hen. En het waren niet een paar mensen, maar echt de helft van alle mensen op de tribune.”"
Kunnen die mannen zich nou echt niet inleven in hoe dit is voor zo'n jonge vrouw, hebben ze geen dochters of zusjes? En waarom spreekt de helft die niet meedoet de andere helft niet eens aan?
Wat een viespeuken. Nog maar een keer:
Ik heb weleens een discussie met leerlingen gehad, zij vonden ‘daar moet een piemel in’ daadwerkelijk een compliment en beregrappig. Je zegt toch eigenlijk dat ze een lekker wijf is en dat is zwaar complimenteus.
Rondstruiner
11-07-2022 om 16:46
Mevrouw75 schreef op 11-07-2022 om 16:35:
[..]
Ik heb weleens een discussie met leerlingen gehad, zij vonden ‘daar moet een piemel in’ daadwerkelijk een compliment en beregrappig. Je zegt toch eigenlijk dat ze een lekker wijf is en dat is zwaar complimenteus.
Wow, wat erg. Wat ik hoor is: die moet verkracht worden.
Mevrouw75
11-07-2022 om 16:47
Tul1969 schreef op 11-07-2022 om 10:38:
[..]
Precies dit. Het staat los van de F1, sport of andere grote evenementen. Het is iets maatschappelijks. 'De vrouwtjes motten wel hun plaats kennuh'. Minachting naar vrouwen in het algemeen en de slachtoffers in het bijzonder.
Het is niet eens ‘de vrouwtjes motten wel hun plaats kennuh’, de vrouwtjes bestaan niet eens in hun denkpatroon. Ik moet toch wel kunnen zeggen en doen wat ik wil? Lachuh gewoon!
Ik denk dat het niet bestaan van de vrouwtjes eigenlijk nog erger is
Lexus
11-07-2022 om 17:25
Mevrouw75 schreef op 11-07-2022 om 16:35:
[..]
Ja, ik denk dat ze anders gaan denken als je ze een voor een, dus individueel vraagt: "goh stel je loopt in Amsterdam in een steegje en daar staan allemaal heftige leernichten die het zelfde tegen jou roepen. Hoe zou je dat vinden?
DS1971
11-07-2022 om 17:46
Lexus schreef op 11-07-2022 om 17:25:
[..]
Ja, ik denk dat ze anders gaan denken als je ze een voor een, dus individueel vraagt: "goh stel je loopt in Amsterdam in een steegje en daar staan allemaal heftige leernichten die het zelfde tegen jou roepen. Hoe zou je dat vinden?
Ik denk dat het veel dieper zit. Op de lagere school leer je alles over de biologische kant van seks, maar helemaal niets over de mentale kant van seks. Ik denk dat daar een wereld te winnen valt.
Lexus
11-07-2022 om 18:03
DS1971 schreef op 11-07-2022 om 17:46:
[..]
Ik denk dat het veel dieper zit. Op de lagere school leer je alles over de biologische kant van seks, maar helemaal niets over de mentale kant van seks. Ik denk dat daar een wereld te winnen valt.
Interessant, kun je daar meer over aangeven
Cousin_It
11-07-2022 om 18:16
Hoe klinkt "daar moeten hersens in" als tegenhanger. Ik schat zo in dat deze amoebes thuis geen fluit te vertellen hebben.
DS1971
11-07-2022 om 18:51
Lexus schreef op 11-07-2022 om 18:03:
[..]
Interessant, kun je daar meer over aangeven
Nou ja, wat ik denk is dat b.v. jongens toch worden geacht om meisjes te versieren in zijn algemeenheid (of dat wel of niet goed is doet er even niet toe), maar dat ze heel weinig meekrijgen hoe dat te doen, wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn van hun acties. Dat b.v. daar moet een piemel in enorm bedreigend kan zijn, ook al bedoel je het helemaal niet naar, of zelfs als compliment (als jongens dat denken, missen ze kennis en die kan hun worden bijgebracht).
Zeker als je jong bent en empatisch nog zwaar onderontwikkeld bent (dat gold in ieder geval voor mij) is het heel handig om handvatten te hebben en ook inzicht te hebben in hoe de ander iets ervaart. Dat jouw compliment over haar mooie billen in de verkeerde setting aan kan komen als een dreigement. En dat compliment, heel direct gericht op het fysieke, is wellicht een hele slechte versie van: ik zou jou beter willen leren kennen. Ook vanwege de angst op het lopen van een blauwtje (dus de andere kant van het verhaal is dat meisjes moeten leren dat als ze geen interesse hebben ze dat niet heel lullig kenbaar hoeven te maken en al helemaal niet rondbazuinen).
Dit leren de meeste mensen als ze volwassen worden vanzelf, maar het leven is geen sandbox waarbij fouten geen echte consequenties hebben.
Maar op school kun je die sandbox wel creëren. Of gewoon met klasgenoten in gesprek gaan over situaties en hoe men daar dan over denkt. Ik denk dat als je dat doet en ook volhoudt met de jaren, dat je dan echt een hoop ellende kan voorkomen.
En er zal altijd een groep idioten blijven die zich toch zal misdragen. Daarvoor zullen we moeten kijken of we het strafrecht effectiever kunnen maken (wat lastig zal blijven).
HexOpBezemsteel
11-07-2022 om 19:04
Tul1969 schreef op 11-07-2022 om 10:38:
[..]
Precies dit. Het staat los van de F1, sport of andere grote evenementen. Het is iets maatschappelijks. 'De vrouwtjes motten wel hun plaats kennuh'. Minachting naar vrouwen in het algemeen en de slachtoffers in het bijzonder.
Opmerkelijk genoeg niet in de laatste plaats van andere vrouwen. Wat een dom volk loopt er toch rond.
Vavoom
11-07-2022 om 19:23
Ik wist niet wat ik las, “not all men” zeggen ze dan. Nee, we hebben er slechts tribunes van vol en niemand die de ballen heeft om in te grijpen.
En om het nog erger te maken al die commentaren van vrouwen op social media die vinden dat het hartstikke normaal is, maar een grapje is en complimenteus. Walgelijk pick-me gedrag.
Doemijdieglazenbol
11-07-2022 om 19:43
hoewel ik best denk dat DS1971 een punt heeft dat daar nog wat te winnen valt, vind ik het geen excuus. Dit zullen grotendeels om ruim volwassen mannen zijn gegaan (het lijkt me geen low budget tripje), die niet weg kunnen komen met “ja, ik wist het niet”. Ik neem aan dat ze niet allemaal ook hun dochter, moeder, collega zo benaderen, dus ze weten best dat het ongepast is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.