Nieuws en actueel
Daglichtlamp
02-11-2022 om 18:35
Mag de koning naar het WK voetbal?
De motie van D66 en CU om alleen de minister van buitenlandse zaken en de mensenrechtenambassadeur naar het WK te sturen heeft het niet gehaald in de tweede kamer. De weg is dus vrij voor de koning om ook te gaan. Wat vinden jullie?
Peiling
Mag onze koning naar het WK voetbal (met poll)?
Magnoliatakje
03-11-2022 om 21:45
Als het aan mij lag ging er niemand van de regering en de koning ook niet. En nog beter zou zijn als het elftal ook niet ging. Maar ja, ik heb het niet voor het zeggen.
Angela1967
04-11-2022 om 07:35
‘Spionnennetwerk Qatar moest WK voetbal verzekeren en kritiek voorkomen’
https://www.volkskrant.nl/a-b410c8e8
Rondstruiner
04-11-2022 om 07:39
Angela1967 schreef op 04-11-2022 om 07:35:
‘Spionnennetwerk Qatar moest WK voetbal verzekeren en kritiek voorkomen’
https://www.volkskrant.nl/a-b410c8e8
Die hele voetbalwereld is ziek en heeft weinig meer met sport te maken.
Daglichtlamp
04-11-2022 om 08:04
Er wordt niet gevaccineerd met oude vaccins. Alles wat nu gebruikt wordt is pas afgelopen september goedgekeurd.
Schemerlampje
04-11-2022 om 08:04
Daglichtlamp schreef op 04-11-2022 om 08:04:
Er wordt niet gevaccineerd met oude vaccins. Alles wat nu gebruikt wordt is pas afgelopen september goedgekeurd.
Verkeerde topic?
ToetieToover
04-11-2022 om 08:21
Het irriteert me mateloos dat de koning zelf ook een mening denkt te mogen hebben of hij wil gaan. Hij vertegenwoordigt Nederland, hij is nooit een privé persoon, echt nooit. Alles wat hij doet, reflecteert op Nederland. Ik vind het een grof schandaal als hij zou gaan. Sowieso, monarchie: afschaffen! Je gaat toch niet met je gezonde verstand naar een land met uitbuiting, spionage, en wat er allemaal nog meer mis is, dan geef je een verkeerd signaal af namens Nederland! Ik hoop dat de regering het hem verbiedt en die discussie met de koning aangaat op zo’n toon van: “wie denk jij wel helemaal dat je bent?!”.
Madamecannibale
04-11-2022 om 08:49
Rondstruiner schreef op 03-11-2022 om 08:11:
[..]
Misschien kun je voor jezelf spreken in je tweede alinea ipv "we", want ik doe dat allemaal niet hoor. Misschien een verrassing voor jou, maar er zijn mensen die daar wel degelijk bewust mee om proberen te gaan, dat is een keuze. Als je idd continu bij Ali en Shein bestelt en op vakantie gaat naar Dubai, ja dan ben je hypocriet. Maar dat doet niet iedereen.
Die tietenman is een domme eikel en heeft helemaal geen gelijk, als je het mij vraagt.
Ik denk niet dat er individuen bedoeld worden maar wel wij als land. Wij als land vinden het kennelijk prima om dat soort regimes economisch bij te staan. En laten we eerlijk zijn, wat zijn de alternatieven, een land als Saoedi Arabië is ook niet beter. Bij de Action komt ook het merendeel van de spullen uit landen die het niet zo nauw nemen met mensenrechten. Vaak weten wij ook helemaal niet waar spullen precies vandaan komen, dat krijg je met vrije handel. Dan kunnen we nu niet gaan naar het WK maar dat maakt weinig uit. Kennelijk vond de FIFA het een goed idee om daar te spelen. En we gaan naar zoveel sportwedstrijden in landen waar de wetten en rechten, normen en waarden, heel anders zijn dan de onze.
Treurniet
04-11-2022 om 09:23
ToetieToover schreef op 04-11-2022 om 08:21:
Het irriteert me mateloos dat de koning zelf ook een mening denkt te mogen hebben of hij wil gaan. Hij vertegenwoordigt Nederland, hij is nooit een privé persoon, echt nooit. Alles wat hij doet, reflecteert op Nederland. Ik vind het een grof schandaal als hij zou gaan. Sowieso, monarchie: afschaffen! Je gaat toch niet met je gezonde verstand naar een land met uitbuiting, spionage, en wat er allemaal nog meer mis is, dan geef je een verkeerd signaal af namens Nederland! Ik hoop dat de regering het hem verbiedt en die discussie met de koning aangaat op zo’n toon van: “wie denk jij wel helemaal dat je bent?!”.
Helemaal mee eens .
Rondstruiner
04-11-2022 om 10:22
ToetieToover schreef op 04-11-2022 om 08:21:
Maar misschien wil hij wel juist niet gaan, terwijl het kabinet wil dat hij wel gaat. Mag hij dan ook geen eigen mening hebben?
ToetieToover
04-11-2022 om 10:47
Rondstruiner schreef op 04-11-2022 om 10:22:
[..]
Maar misschien wil hij wel juist niet gaan, terwijl het kabinet wil dat hij wel gaat. Mag hij dan ook geen eigen mening hebben?
Nee. Dat is het punt nou juist: het kabinet moet dit afkeuren en de koning moet dat uitdragen. Zijn mening doet er niet toe. Dat zou hij wel willen maar dan moet hij maar afstand doen van de troon en de politiek ingaan.
Rondstruiner
04-11-2022 om 10:50
ToetieToover schreef op 04-11-2022 om 10:47:
[..]
Nee. Dat is het punt nou juist: het kabinet moet dit afkeuren en de koning moet dat uitdragen. Zijn mening doet er niet toe. Dat zou hij wel willen maar dan moet hij maar afstand doen van de troon en de politiek ingaan.
Oke, dat is duidelijker.
Want het uitgangspunt in jouw bericht was dat hij wel wil gaan, maar dat weten we natuurlijk gewoonweg niet.
MidasWolf
05-11-2022 om 21:05
Nee de koning niet het kabinet wel met een afvaardiging , wat mij nu opvalt is dat er terechte kritiek is op Qatar. Terwijl in andere organiserende landen ook mensenrechten schendingen plaats vinden, denk aan Zuid-Afrika en Brazilië. Daar werden ook hele sloppenwijken “schoongeveegd” voor het WK.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.