Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Mag de koning naar het WK voetbal?

De motie van D66 en CU om alleen de minister van buitenlandse zaken en de mensenrechtenambassadeur naar het WK te sturen heeft het niet gehaald in de tweede kamer. De weg is dus vrij voor de koning om ook te gaan. Wat vinden jullie?

Peiling

Mag onze koning naar het WK voetbal (met poll)?
107 stemmen
73%
11%
12%
4%

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

02-11-2022 om 20:04

Laten  we allemaal niet gaan .

LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-11-2022 om 20:11

Irregular_Choice schreef op 02-11-2022 om 20:03:

[..]

Die aanbieding heeft toch niemand aangenomen? Dat hoorde ik gisteren op de radio.

Ik vind dat als je besluit om daar te voetballen, de koning er ook gewoon heen mag. Die is er namelijk voor ons elftal dan. Beetje sneu als hij altijd overal komt opdagen als oranje iets belangrijks speelt en nu ineens niet. Dan hadden we al veel eerder nee moeten zeggen tegen dit hele evenement.

Zover ik weet wel hoor. Die Tietenman zat bij Jinek om te verdedigen waarom hij wel ging. Over de andere 49 weet ik eigenlijk niks 🤔

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

02-11-2022 om 20:38

KNVB, mensenrechtenorganisaties en Qatar
https://www.knvb.nl/info/62149/knvb-en-het-wk-qatar

Misschien kan de koning diplomatiek nog iets betekenen. Tegenwoordig zijn er in de bidprocedures, gelukkig, een mensenrechtenparagraaf opgenomen.

Zandhaas schreef op 02-11-2022 om 20:01:

Wat ik in heel de discussie wel lastig vind is hoe ver onze eigen verantwoording rijkt. Want als we hard roepen dat regering en WA thuis moeten blijven als statement, kunnen we het dan wel maken om avond aan avond voor de buis te zitten en op afstand te supporten? Want ook dan geef je je steun aan de organisatie.

In dat opzicht heb ik het heel makkelijk. Het kost me bijzonder weinig opoffering om niet naar het voetbal te kijken

Absoluut gaan.Elke publicitaire blunder die WA maakt brengt ons weer een stapje dichterbij de afschaffing van een ondemocratisch en middeleeuws instituut. De man is heel koppig en eigenzinnig, ik denk dat ze hem met geen tien paarden tegen kunnen houden.

kenfan schreef op 02-11-2022 om 21:06:

Absoluut gaan.Elke publicitaire blunder die WA maakt brengt ons weer een stapje dichterbij de afschaffing van een ondemocratisch en middeleeuws instituut.

Dit is waarom ik denk dat hij niet gaat. De oranjes zijn nog nooit zo impopulair geweest, en zelfs WA weet genoeg om in te zien dat hij geen punten bij het volk gaat winnen als hij gaat.

Ik vind dat we allemaal niet hadden moeten gaan, en het hele toernooi hadden moeten boycotten, maar dat is roepen in de woestijn. 

Renmuis schreef op 02-11-2022 om 22:07:

[..]

Dit is waarom ik denk dat hij niet gaat. De oranjes zijn nog nooit zo impopulair geweest, en zelfs WA weet genoeg om in te zien dat hij geen punten bij het volk gaat winnen als hij gaat.

Ik vind dat we allemaal niet hadden moeten gaan, en het hele toernooi hadden moeten boycotten, maar dat is roepen in de woestijn.

[..]

Dit is waarom ik denk dat hij niet gaat. De oranjes zijn nog nooit zo impopulair geweest, en zelfs WA weet genoeg om in te zien dat hij geen punten bij het volk gaat winnen als hij gaat.

Mijn  indruk is  dat WA stronteigenwijs is, doordrukt als hij ergens zijn zinnen op heeft gezet en dan gewoon  de raad van het legertje adviseurs om hem heen, naast zich neerlegt. En hij is een sportliefhebber dat Rutte de bui al ziet hangen en hem pro-actief indekt. 

Qatar is een grof schandaal, maar ik vind de aandacht voor voebal sowieso buitenproportioneel,

Van mij mag hij gewoon gaan. Het is niet dat bij de bouw van de stadions pas duidelijk werd dat de mensenrechten in dat soort landen geschonden worden. En met Qatar en vergelijkbare landen doen we normaal ook zaken. Nu een beetje schijnheilig gaan doen en dit soort symboolpolitiek gaat daar echt geen ene moer uitmaken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

02-11-2022 om 23:03

[..]

Mensenrechtenorganisaties vonden dat niet verstandig.

Madamecannibale schreef op 02-11-2022 om 22:27:

Van mij mag hij gewoon gaan. Het is niet dat bij de bouw van de stadions pas duidelijk werd dat de mensenrechten in dat soort landen geschonden worden. En met Qatar en vergelijkbare landen doen we normaal ook zaken. Nu een beetje schijnheilig gaan doen en dit soort symboolpolitiek gaat daar echt geen ene moer uitmaken.

Dit ja, wel tanken bij Q8 maar dan klagen over ....... Is allemaal een beetje hypocriet wat mij betreft. Ohw ik boycot het wel trouwens. Maar dat is meer omdat voetbal mij niks interesseert.

Ohw en ik ben ook hypocriet, al mijn meningen zijn net hoe het mij uitkomt.

Alleen als hij daar Poetin een knietje geeft.

Beerlover schreef op 03-11-2022 om 05:23:

Alleen als hij daar Poetin een knietje geeft.

Jij denkt dat Poetin wel naar het WK gaat? Rusland doet niet eens mee en denk dat Poetin daar al helemaal niet welkom is.

nee, die vuile rat zal wel in 1 van zijn paleizen schuilhouden. Wat een oetlul is die man.

Madamecannibale schreef op 02-11-2022 om 22:27:

Van mij ook...

We zijn naar de OS in Rusland geweest? In China... naar de F1 in Saoudi arabie. Het wordt daar gehouden, het elftal gaat. Het is de FIFA die dat tegen had moeten houden jaren geleden. Misschien is het juist wel goed om te gaan om in gesprek te gaan. Zulke landen geven er geen ene moer om of wij wel of niet komen hoor... en idd tanken doen we wel allemaal massaal. 

En als tietenman wil gaan op kosten van Qatar dan heeft hij gelijk  ook. We gaan ook op vakantie naar landen waar de rechten van vrouwen bijvoorbeeld niet altijd gerespecteerd worden. Landen waar ontzettende armoede en corruptie heerst (Mexico bijvoorbeeld) en zelfs landen die de abortuswet weer aangepast hebben... we kopen goedkoop bij Ali express en kleding van de Primark..  en nu massaal tegen het WK zijn dat vind ik een beetje hypocriet eerlijk gezegd. 

Miraval schreef op 03-11-2022 om 08:02:

[..]

Van mij ook...

We zijn naar de OS in Rusland geweest? In China... naar de F1 in Saoudi arabie. Het wordt daar gehouden, het elftal gaat. Het is de FIFA die dat tegen had moeten houden jaren geleden. Misschien is het juist wel goed om te gaan om in gesprek te gaan. Zulke landen geven er geen ene moer om of wij wel of niet komen hoor... en idd tanken doen we wel allemaal massaal.

En als tietenman wil gaan op kosten van Qatar dan heeft hij gelijk ook. We gaan ook op vakantie naar landen waar de rechten van vrouwen bijvoorbeeld niet altijd gerespecteerd worden. Landen waar ontzettende armoede en corruptie heerst (Mexico bijvoorbeeld) en zelfs landen die de abortuswet weer aangepast hebben... we kopen goedkoop bij Ali express en kleding van de Primark.. en nu massaal tegen het WK zijn dat vind ik een beetje hypocriet eerlijk gezegd.

Misschien kun je voor jezelf spreken in je tweede alinea ipv "we", want ik doe dat allemaal niet hoor. Misschien een verrassing voor jou, maar er zijn mensen die daar wel degelijk bewust mee om proberen te gaan, dat is een keuze. Als je idd continu bij Ali en Shein bestelt en op vakantie gaat naar Dubai, ja dan ben je hypocriet. Maar dat doet niet iedereen.

Die tietenman is een domme eikel en heeft helemaal geen gelijk, als je het mij vraagt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.