Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Beterhier schreef op 18-01-2023 om 14:49:

[..]

Was dat een half jaar geleden hetzelfde? Ik bedoel; Heeft Essent het verhoogd om de nieuwe belasting tarieven mee te nemen?

Ik zie geen verschil in mijn advies met 6 maanden geleden en denk dus dat dit is afgestemd op mijn huidige vaste contract.

Verbruik Elaine68 schreef op 18-01-2023 om 12:36:

Ik had gereageerd op een leuk appartement en was blij verrast dat ik bericht kreeg van de woningbouw dat ik (wij eigenlijk) in aanmerking kwam. Ik moest aangeven of ik nog interesse had. Ging ik kijken was de huur 623 euro en het GWL 600 zoveel. Totaal 1200 zoveel. Ik heb mijn interesse snel verwijderd. Ik weet niet of die gegevens er al bij stonden toen ik reageerde, misschien heb ik er overheen gekeken. Of gedacht dat er iets niet klopte zoals gisteren toen ik die 1200 zoveel zag staan.

Ik denk dat je beter eerst had kunnen bellen met de woningbouwstichting, voordat je de interesse gaat verwijderen. Misschien hadden de vorige bewoners een hoog verbruik, of komt het omdat de woning slecht is geïsoleerd? Kan zelfs een typefout zijn, toen de woning hiernaast leegkwam, stond er in de beschrijving met tuin... 3 de verdieping  

Kersje schreef op 18-01-2023 om 18:29:

[..]

Ik zie geen verschil in mijn advies met 6 maanden geleden en denk dus dat dit is afgestemd op mijn huidige vaste contract.

dit idd. 

Heb mijn voorschot ook wat hoger dan die 44 euro. 

lientje69 schreef op 18-01-2023 om 18:23:

[..]

Mijn moeder had met haar aanvullende pensioen net 20 euro teveel. En er dus geen recht op. Ze kan niet meer rondkomen en moet haar huis verkopen nu. Hopen dat ze binnen 2 jaar een huurwoning kan vinden want anders is haar spaarrekening ook leeg.

Jeetje wat triest dit 

[..]

Mijn moeder had met haar aanvullende pensioen net 20 euro teveel. En er dus geen recht op. Ze kan niet meer rondkomen en moet haar huis verkopen nu. Hopen dat ze binnen 2 jaar een huurwoning kan vinden want anders is haar spaarrekening ook leeg.

En met de opbrengst van de verkoop van het huis iets kleiners en energiezuinigers kopen is geen optie?

[..]

Ach Lientje, wat erg is dit. Heel veel sterkte met alles.

Daglichtlamp schreef op 18-01-2023 om 19:21:

[..]

En met de opbrengst van de verkoop van het huis iets kleiners en energiezuinigers kopen is geen optie?

Mijn moeder woont in een soort schuurwoning. Een woning  aangebouwd aan een oude schuur. Niet energie zuinig, niet te verduurzamen, groot en een dak vol asbest. Geen idee wat het op gaat brengen, maar in de huidige huizenmarkt iets terugkopen zit er denk ik niet in. Bovendien  wordt ze al wat ouder en langzaamaan hulpbehoevender. We willen  proberen  haar in een soort aanleunwoning  te krijgen. Ook met het oog op de toekomst.

Er zit nog een heel verhaal achter, een psychisch gestoorde broer die daar inwoont en weigert bij te dragen. Die moeten we op straat zien te zetten. Moeder vindt dat uiteraard " zielig " Kan er een boek over schrijven.

[..]

Lientje, voor dit soort situaties moet je aankloppen bij de Gemeente voor hulp. De Gemeente stelt grenzen aan inkomen bij een tegemoetkoming, maar kan samen met jullie kijken of er op een andere manier hulp kan worden gegeven.

Yumi schreef op 18-01-2023 om 23:44:

[..]

Lientje, voor dit soort situaties moet je aankloppen bij de Gemeente voor hulp. De Gemeente stelt grenzen aan inkomen bij een tegemoetkoming, maar kan samen met jullie kijken of er op een andere manier hulp kan worden gegeven.

Onze gemeente  zegt: verkoop je huis maar

Of verhoog je hypotheek ( soort op eet constructie)  En ook: de kinderen moeten helpen. Gezien  mijn broer een uitvreter is, willen we dat liever niet. Want wij bekostigen  zijn luie uitvreetleventje dan , terwijl  wij ons ook nog eens een slag in de rondte werken voor ons eigen gezin. Wel neem ik regelmatig  wat boodschappen  mee.

Elaine68 schreef op 18-01-2023 om 12:36:

Ik had gereageerd op een leuk appartement en was blij verrast dat ik bericht kreeg van de woningbouw dat ik (wij eigenlijk) in aanmerking kwam. Ik moest aangeven of ik nog interesse had. Ging ik kijken was de huur 623 euro en het GWL 600 zoveel. Totaal 1200 zoveel. Ik heb mijn interesse snel verwijderd. Ik weet niet of die gegevens er al bij stonden toen ik reageerde, misschien heb ik er overheen gekeken. Of gedacht dat er iets niet klopte zoals gisteren toen ik die 1200 zoveel zag staan.

Ligt er denk ik ook aan verbruik van vorige bewoners. Mijn energiebedrijf deed dat bij mijn nieuwe appartement. Vorige bewoners was een gezin met 2 kinderen. Ik woonde er alleen en fulltime werk, dus weinig thuis. Uiteindelijk voorschot verlaagd en geld retour gekregen. 

lientje69 schreef op 19-01-2023 om 07:54:

[..]

Onze gemeente zegt: verkoop je huis maar

Of verhoog je hypotheek ( soort op eet constructie) En ook: de kinderen moeten helpen. Gezien mijn broer een uitvreter is, willen we dat liever niet. Want wij bekostigen zijn luie uitvreetleventje dan , terwijl wij ons ook nog eens een slag in de rondte werken voor ons eigen gezin. Wel neem ik regelmatig wat boodschappen mee.

Lastig, ik begrijp wel waarom je dat niet wilt. Aan de andere kant zakken de huizenprijzen en is een slecht geïsoleerde woning met asbest dak in deze moeilijk te verkopen. Wat een rotsituatie, sterkte

NippyDunlin42

NippyDunlin42

19-01-2023 om 18:25

Wat vreselijk Lientje, voor je moeder.

Voor mij was het appartement niet zo heel belangrijk, ik zit meer een beetje te orienteren. Ik zou nu nooit zo´n risico gaan lopen.

Voor de mensen die het treft moet deze hele situatie toch wel extreem bitter zijn.

wild-flower

wild-flower

20-01-2023 om 08:56 Topicstarter

,,Waarschijnlijk gaat het prijsplafond de overheid ergens tussen 0 en 10 miljard euro kosten’’, zegt energie-expert Jilles van den Beukel van het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS). ,,Er is zelfs een reële kans dat de kosten voor de overheid dicht bij nul komen.’’

https://www.ad.nl/economie/prijsplafond-gaat-overheid-veel-minder-kosten-dan-verwacht-reele-kans-dat-kosten-dicht-bij-nul-komen~a3919ec0/

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-01-2023 om 18:44

wild-flower schreef op 20-01-2023 om 08:56:

,,Waarschijnlijk gaat het prijsplafond de overheid ergens tussen 0 en 10 miljard euro kosten’’, zegt energie-expert Jilles van den Beukel van het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS). ,,Er is zelfs een reële kans dat de kosten voor de overheid dicht bij nul komen.’’

https://www.ad.nl/economie/prijsplafond-gaat-overheid-veel-minder-kosten-dan-verwacht-reele-kans-dat-kosten-dicht-bij-nul-komen~a3919ec0/

Jeetje en met zulke berekeningen verdienen mensen hun salaris? De uitkomst ligt ergens tussen 0 en 10 miljard euro. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.