Nieuws en actueel
BrightEchidna89
02-10-2022 om 16:31
Klimaatsceptici verzamel u.
Wie zijn ze, wat drijft hen, hoe doen ze het?
Neen, zonder lolligheid: wie noemt zichzelf op dit moment nog een klimaatscepticus?
Hoe kun je in deze tijden, waarop rapport na rapport alarmerende cijfers laat zien, er nog overtuigd van zijn dat de klimaatopwarming niets anders is dan een model om mensen bang te maken?
Hoe sta jij hierin?
Welke invloed heeft dit in je dagelijkse leven?
DS1971
03-10-2022 om 16:51
redbulletje schreef op 03-10-2022 om 16:22:
Ik ken niemand die vegetarisch eet, laat staan vegan. We zitten hier nog in de bourgondische hoek.
Ik ken ze wel, maar laten we wel zijn, het gaat in totaal om iets van 5% van de mensen geloof ik.
Moet iedereen verder zelf weten. Zo lang er maar geen holier than thou verhalen over tafel komen. Wat bij vegans op de een of andere manier wel heel vaak in het dieet zit...
DS1971
03-10-2022 om 16:53
Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 16:26:
[..]
Ik ken er veel die het hebben gedaan en weer vlees zijn gaan eten . Ikzelf ben vroeger ook vegetariër geweest. De meeste gaan binnen 6 jaar weer vlees eten
Heeft ook veel te maken met de voedselcultuur hier denk ik. In India eet iets van 70% vegetarisch. Maar die vegetarische gerechten zijn ook echt heel erg lekker.
Dat heb ik in Nederland eigenlijk nooit dat ik dat denk.
Zeefietser
03-10-2022 om 16:55
SuzyQFive schreef op 03-10-2022 om 16:48:
[..]
De kern van de aarde bestaat voornamelijk uit ijzer, waarbij de buitenkern uit vloeibaar materiaal staat.
Omdat de kern zo heet is ontstaan er wervelingen in het vloeibare materiaal (convectiestromen). De werking lijkt op die van een dynamo en creeert op die manier het magnetische veld van de aarde. Mede hierdoor zijn we beschermd tegen straling vanuit de ruimte. Tussen twee lagen vloeibaar materiaal zit de straalstroom. De straalstroom is vermoedelijk de veroorzaker van de verschuiving van de magnetische pool.Ze hebben vier jaar geleden alle navigatiesystemen moeten updaten omdat die met name boven de 66graden NB niet meer klopte. Daar merken de meeste mensen niet zoveel van omdat ze niet boven de poolcirkel komen 😬.
Hahaha wel gemerkt, want ook zuid op 25 graden zuid was het merkbaar. Ons magnetisch compass deed raar en de gegeven variatie op de gps klopt ook niet. Dat was toen die 2 magnetische noordpolen 1 werden.
DS1971
03-10-2022 om 16:56
SuzyQFive schreef op 03-10-2022 om 16:48:
Ze hebben vier jaar geleden alle navigatiesystemen moeten updaten omdat die met name boven de 66graden NB niet meer klopte. Daar merken de meeste mensen niet zoveel van omdat ze niet boven de poolcirkel komen 😬.
Als ik boven de poolcirkel kom, dan is de navigatie al stuk...
ProfitableMantis53
03-10-2022 om 16:56
Ik word altijd depressief van dit soort topics. Iedereen roept maar wat ze denken en ik denk alleen maar wat is nou ECHT de waarheid?
Van al die ellende die hier opgesomd wordt krijg ik in ieder geval steeds minder zin om oud te worden.
redbulletje
03-10-2022 om 16:58
Verrassend: D66 en GroenLinks stemmers vliegen het meest! Weer een erg goed voorbeeld van do as I say don't do as I do dus.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/72/algemeen/kiezers-van-d66-vvd-en-groenlinks-vliegen-het-vaakst
Zeefietser
03-10-2022 om 16:58
DS1971 schreef op 03-10-2022 om 16:56:
[..]
Als ik boven de poolcirkel kom, dan is de navigatie al stuk...
Is echt mooi daar, vaak geweest. Met de boot dan, nog nooit op vakantie. Zou er graag eens heen willen fietsen (tromso, noordkaap). Helaas zijn mijn 10 weken vrij daar niet genoeg voor, want dan moet ik terug vliegen. Voor mij hoort het terug fietsen op fietsvakantie er eigenlijk ook bij. Of anders met de trein.
redbulletje
03-10-2022 om 17:00
DS1971 schreef op 03-10-2022 om 16:53:
[..]
Heeft ook veel te maken met de voedselcultuur hier denk ik. In India eet iets van 70% vegetarisch. Maar die vegetarische gerechten zijn ook echt heel erg lekker.
Enige echt lekker eten in India vond ik kip of garnalen Madras. Die vegaprut is niet aan mij besteed.
Rockstar
03-10-2022 om 17:03
Ik k
DS1971 schreef op 03-10-2022 om 16:53:
[..]
Ik kon dat niet proeven want MIJN MOND STOND IN DE FIK.
Zeefietser
03-10-2022 om 17:04
Nera schreef op 03-10-2022 om 16:56:
Ik word altijd depressief van dit soort topics. Iedereen roept maar wat ze denken en ik denk alleen maar wat is nou ECHT de waarheid?
Van al die ellende die hier opgesomd wordt krijg ik in ieder geval steeds minder zin om oud te worden.
Niet te depressief van worden. Iedereen heeft zijn eigen waarheid. Ben ik thuis, zoveel mogelijk op de fiets, ik koop niet veel kleren, ik eet heel weinig (drink wel veel melk, ook haver), ik douche 1 keer in de 2 dagen, heel kort. Ik denk ik het wel goed doe.
Maar dan ga ik varen, 6 keer per jaar vliegen, de boot rammelt er 12 ton HFO doorheen per dag en 1 ton gasolie, douchen kan gratis dus vaak en veel, komt van warmte van de motor en zeewater. Eet ik elke dag vlees (weer die kip trouwens, maar nog steeds die ene kipfilet).
En zo heb ik 2 levens, die totaal van elkaar verschillen.
NippyDunlin42
03-10-2022 om 17:04
redbulletje schreef op 03-10-2022 om 14:49:
[..]
Ik vrees dat het idd zover zal gaan komen. En onze rijke elite die dit mede heeft gefaciliteerd zit dan allang met hun billen op het strand van de Antillen met 'n fijn appeltje voor de dorst op een bank op de Kaaiman/Virgin islands.
Nou dat zou jij ook wel willen toch?
SuzyQFive
03-10-2022 om 17:08
Zeefietser schreef op 03-10-2022 om 16:58:
[..]
Is echt mooi daar, vaak geweest. Met de boot dan, nog nooit op vakantie. Zou er graag eens heen willen fietsen (tromso, noordkaap). Helaas zijn mijn 10 weken vrij daar niet genoeg voor, want dan moet ik terug vliegen. Voor mij hoort het terug fietsen op fietsvakantie er eigenlijk ook bij. Of anders met de trein.
Ja, de noordkaap. Vriend en ik willen daar heen met een oude volvo waar we dan een matras in bouwen.
Een vriend van mij heeft het in drie weken in zijn banaan gedaan.
NippyDunlin42
03-10-2022 om 17:11
Even over die vluchtelingen, ik woon in een stad waar ik overal een vreemde taal om mij heen hoor maar dat zijn geen vluchtelingen hoor. Dat zijn expats en die hebben wij nodig, net als mensen om in de zorg te werken. Die lopen hier echt rond in grote getalen dus verkijk je daar maar niet op, als ze buiten op straat liggen lijken het er veel, deze mensen zie je niet die wonen in mooie huizen in mooie wijken met hun mooie loon en 30%-regeling (van harte gegund overigens, maar ze drijven wel het prijspeil een beetje op wat vervelend is voor mij)
Daglichtlamp
03-10-2022 om 17:11
redbulletje schreef op 03-10-2022 om 16:58:
Verrassend: D66 en GroenLinks stemmers vliegen het meest! Weer een erg goed voorbeeld van do as I say don't do as I do dus.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/72/algemeen/kiezers-van-d66-vvd-en-groenlinks-vliegen-het-vaakst
sla je nu met opzet de VVD-stemmers over? Die staan namelijk op nummer twee, niet groen links.
DS1971
03-10-2022 om 17:12
Nera schreef op 03-10-2022 om 16:56:
Ik wil ook liever jong blijven. Maar ik vrees toch dat ik de grip daarop steeds meer aan het verliezen ben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.