Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klantenbeoordelingen

Gek word je ervan. Je koopt iets online en vervolgens wordt je meerdere malen bestookt met mails of je het bedrijf wilt beoordelen. Maar niet alleen onlineaankopen. Ook de apotheek, de garage, het hotel, het vakantiepark. Noem maar op. Iedereen wil beoordelingen terug.
Ik wil alleen maar een dienst afnemen.

LAAT ME MET RUST!

Pieter Derks had hierover een fraai stukje in zijn show van een paar jaar terug. 

Bestelling via Bol voor een aantal dingen waaronder een reisstekker, leverancier stekker wou een review. Wat moet je erover schrijven? Snelle bezorging en netjes verpakt, geef hem een 7. Telefoontje, of ik er 'n 8 van wou maken meneer wou geen 7. Ik zei dat die 7 een prima cijfer was om 'n stekker in een doos te stoppen, plakbandje en op de post. Als ik mijn cijfer niet wou verhogen dan moest ik mijn beoordeling weghalen. Heb hem een fijne dag gewenst en aan Bol een mailtje dat mijn telefoonnummer niet meer door mocht worden gegeven aan leveranciers, belachelijk gedoe 

Yumi schreef op 24-10-2022 om 14:53:

Bestelling via Bol voor een aantal dingen waaronder een reisstekker, leverancier stekker wou een review. Wat moet je erover schrijven? Snelle bezorging en netjes verpakt, geef hem een 7. Telefoontje, of ik er 'n 8 van wou maken meneer wou geen 7. Ik zei dat die 7 een prima cijfer was om 'n stekker in een doos te stoppen, plakbandje en op de post. Als ik mijn cijfer niet wou verhogen dan moest ik mijn beoordeling weghalen. Heb hem een fijne dag gewenst en aan Bol een mailtje dat mijn telefoonnummer niet meer door mocht worden gegeven aan leveranciers, belachelijk gedoe

Daar zou ik ook echt niet van gediend zijn dat ze me gaan bellen!

Pfff, dat zou mij echt pissig maken, ik zou overwegen dat alsnog in de review op te nemen en hem omlaag bij te stellen. Beetje klanten telefonisch gaan lastig vallen over een heel redelijke review, wat een druiloor zeg.

Ik koop wel eens iets bij Wehkamp of Bol. Daar plaats ik soms wel een review, pas nog van een vloerkleed. Ik lees ze zelf ook graag en heb zo al een paar keer iets niet aangeschaft vanwege bepaalde eigenschappen van een artikel. Mijn reviews worden tot nu toe  altijd geplaatst, positief én negatief (Wehkamp).

willem1959 schreef op 24-10-2022 om 14:13:

Zelfs mijn apotheek, die ik alleen maar kies omdat ie in de buurt zit, bestookt me met mail nadat ik mijn erectiepillen heb opgehaald. Wat je van de service vond.
Wat denken ze nou, dat ik daar een pilletje inneem en dan mijn harde lul laat zien om te tonen dat het medicijn werkt? Kom op zeg, stop met die achterlijke dingen

Je zal best een zwaar leven hebben als ik jouw posts zo lees.

Nou dat is inderdaad heel raar zeg 

Ik zou eigenlijk wel vaker een review willen schrijven over een product. Als ik heel blij ben met mijn nieuwe trui, dat ie zo lekker warm is, zoiets. 
Maar ik krijg alleen van die stomme klantenservice tevredenheid enquêtes.

Ik had hier vandaag een panel aan de deur om de klanttevredenheid van de vuilnisophaaldiensten te bekijken. 
Punten geven per afvalsoort en verbeterpunten aandragen, nou mijn commentaar op de inzameling van pmd pastte niet in hun excelletje.

redbulletje schreef op 23-10-2022 om 13:28:

[..]

Jazeker, maar een hotel is heel wat anders dan het merendeel van de producten die je online bestelt. Van hotels plaats ik ook altijd reviews.

Maar ik zoek geen reviews op van gordijnrunners van een paar euro maar krijg van bol.com wel een mail om mijn ervaringen te delen.

Mijn dochter was in een resort op.sardinie. Door.de.manager werd gevraagd een hele goede recentie te.doen, en als dank.mochten ze die dag daar.gratis lunchen....

Wat mij ook tegen de borst stuit is dat veel van die klantbeoordelingen eigenlijk een vorm van motie van wantrouwen zijn tegen de medewerkers.

Waarom niet gewoon vertrouwen op de kennis, kunde en inzet van je medewerkers?
Het zorgt voor onnodige stress en onjuiste informatie.

Zo ging mijn gouden kraamhulp mij uitgebreid vertellen over gezond eten. Ik keek haar toen verrast aan. Toen legde ze uit waarom. Ze had op haar dak  gekregen van haar werkgever toen iemand bij de enquête nee had gezegd op de vraag "Is er met u gepraat over gezond eten?" Die persoon heeft nee geantwoord omdat dat feitelijk juist was. Die persoon heeft vast niet geweten wat de gevolgen waren van dat antwoord. Deze kraamhulp ging het gesprek daarover niet aan als ze bij gezinnen kwam die gezond aten maar besteede haar tijd aan dingen die nuttig waren voor dat gezin in kwestie. Maar dat was dus niet de bedoeling. Alle vinkjes moeten gezet worden.

bieb1963 schreef op 24-10-2022 om 19:32:

[..]

Mijn dochter was in een resort op.sardinie. Door.de.manager werd gevraagd een hele goede recentie te.doen, en als dank.mochten ze die dag daar.gratis lunchen....

En , heeft ze een hele goede recentie gegeven ?

Bakblik schreef op 23-10-2022 om 19:25:

[..]

Ik had ook een keer een niet zo fraaie review op een site gezet van een camping. Binnen 3 werkdagen weg review. Nieuwe net zo slechte review geplaatst weer weg, na 3x ben ik maar gestopt. Alleen de positieve review bleven staan. Heel jammer voor volgende klanten die weten dan niet hoe slecht de service is van dat bedrijf.

Dan kan je hem nog op Google, Zoover of Tripadvisor zetten, als je die moeite wilt nemen. 

Ik heb het eens gehad met een product wat niet goed werkte. Alle recensies waren zonder meer positief, dus ik heb een recensie geplaatst. Maar die is uiteraard nooit verschenen op de website. Dikke oplichters waren dat. 

Ik heb niet de moeite meer genomen om het elders te plaatsen. 

Naar reviews op de eigen website kijk ik eerlijk gezegd nooit, dat vertrouw ik niet. Wel bij platforms als Bol, hoewel daar vast ook veel neppers tussen zitten.

Rondstruiner schreef op 25-10-2022 om 09:29:

Naar reviews op de eigen website kijk ik eerlijk gezegd nooit, dat vertrouw ik niet. Wel bij platforms als Bol, hoewel daar vast ook veel neppers tussen zitten.

Ja ik geloof die reviews vaak ook niet. Het is toch vaak gepusht vanuit de webshop en dan zeggen ze er vaak ook nog bij. Zet een leuke review en maak kans op ….

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.