Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klantenbeoordelingen

Gek word je ervan. Je koopt iets online en vervolgens wordt je meerdere malen bestookt met mails of je het bedrijf wilt beoordelen. Maar niet alleen onlineaankopen. Ook de apotheek, de garage, het hotel, het vakantiepark. Noem maar op. Iedereen wil beoordelingen terug.
Ik wil alleen maar een dienst afnemen.

LAAT ME MET RUST!

Ook op mijn werk moet ik de service van collega's beoordelen...

Net als dat ik bij Blokker handdoeken kocht, vragen ze om mijn postcode inclusief letters. En vervolgens om het huisnummer. En niet vanwege een klantenkaart of iets. Zot. 

Ik mocht zelfs een beoordeling schrijven over de behandeling door de mondhygiëniste...
(Tot nu toe niet gedaan).

Prachtwacht schreef op 23-10-2022 om 16:35:

Net als dat ik bij Blokker handdoeken kocht, vragen ze om mijn postcode inclusief letters. En vervolgens om het huisnummer. En niet vanwege een klantenkaart of iets. Zot.

Dat is om te zien waar de folder verspreid moet worden, wat is het verzorgingsgebied.

Heeft niets met reviews te maken.

Vragen om review is tot daar aan toe maar ik maak ook mee dat de zaak je bijna smeekt om een 8-9-10 te geven omdat het hoofdkantoor een 7 of lager onacceptabel vindt en ze dan gezeik krijgen
 En dan met van die infantiele smileys met kleuren erbij. Ik doe het braaf omdat ik weet dat het zo werkt en zo'n franchiser er ook niets aan kan doen, maar het irriteert me mateloos!

Oh ja nog één. De welbekende vraag: zou je ons aan je vrienden aanraden. Vaak ook in een context dat je ze dat niet wenst (iets medisch) of dat het niet kan omdat er geen vrienden bij mij werken (zakelijke context).

Zo, dat lucht op

Ik schrijf eigenlijk nooit reviews, maar één keer gedaan bij een specifiek product op de website van de verkoper, dit omdat het product een zware deceptie was en het geld ruim niet waard. Maar uiteraard werd die review niet geplaatst.

Beterlaat2021! schreef op 23-10-2022 om 16:40:

Ik mocht zelfs een beoordeling schrijven over de behandeling door de mondhygiëniste...
(Tot nu toe niet gedaan).

Ik kreeg er een van de tandarts, daar  werd ik zo melig van dat ik heb  ingevuld dat onder zijn warme, deskundige handen iedere wortelkanaalkanaalbehandeling een feestje wordt. Heeft ie potverdikke niks meegedaan

Wat ik echt waardeloos vond, was die van een uitvaartondernemer binnen een maand na het afscheid van een veel te jong overleden familielid. Wat moet je daar nu op zeggen? Volgende keer graag weer.

Ook heel raar, de apotheek die om een waardering vraagt, zelfs nog voordat je het recept hebt afgehaald.

De enige die ik zelf invul zijn voor kleine bedrijfjes of leuke restaurantjes die wel wat meer aanloop verdienen.

Soms plaats ik een review vooral op het gebied van vakantieaccommodaties en restaurants. 
Gekste product waar voor gevraagd werd een review te schrijven was ophoog zand. In coronatijd online besteld en opgehaald bij de bouwmarkt.
Bij de garage werd mij ooit gevraagd als ik een beoordeling moest geven van de fabrikant na een beurt minsten een 8 maar liever nog een 9 te geven. De ophaal rij was erg lang mijn auto stond zo strak ingeparkeerd dat ik er niet in kon komen. Ik heb de beoordeling maar achter wegen gelaten.

Lollypopje schreef op 23-10-2022 om 17:26:

Ik schrijf eigenlijk nooit reviews, maar één keer gedaan bij een specifiek product op de website van de verkoper, dit omdat het product een zware deceptie was en het geld ruim niet waard. Maar uiteraard werd die review niet geplaatst.

Ik had ook een keer een niet zo fraaie review op een site gezet van een camping.  Binnen 3 werkdagen weg review. Nieuwe net zo slechte review geplaatst weer weg, na 3x ben ik maar gestopt. Alleen de positieve review bleven staan. Heel jammer voor volgende klanten die weten dan niet hoe slecht de service is van dat bedrijf. 

Ik plaats af en toe een review, op bijvoorbeeld Tripadvisor, Zoover of Bol. Eigenlijk alleen als ik of heel erg tevreden ben of heel erg ontevreden.

Ik kijk er zelf ook meestal even naar voor ik iets boek of bestel. Wel lastig soms omdat er veel nepreviews geplaatst worden.

Ik zit in conflict met een verkoper over een ondeugdelijk product. Hij wil mij niet verder helpen en ik moet het maar uitzoeken. Nou ben ik echt geneigd om een hele slechte review te plaatsen.. maar toch helemaal geen zin hierin

Ik zou in jouw geval toch een eerlijk review plaatsen, waarom twijfel je?

nlies schreef op 23-10-2022 om 16:27:

nog gekker meegemaakt in een telefoonwinkel. Meteen nadat ze je geholpen hadden, of je maar meteen even wilde vertellen hoe de verkoper je had behandeld/geholpen zodat hij dat zelf kon invoeren.

Had ik ook  . Vodafone zeker ?

Eerlijke review, voor sommige mensen is dat heel moeilijk.

Die trekken meteen een blik negativiteit open als er 1 dingetje tegenvalt. De favoriete achtbaan van het pretpark dicht wegens een technisch mankement en dan het hele park afkraken, inclusief horeca en parkeerbeleid.  Ik zou dan denken blij dat ik niet in die achtbaan mocht, je zal er maar in zitten als hij stil valt en lang moeten wachten tot je gered wordt. 

willem1959

willem1959

24-10-2022 om 14:13 Topicstarter

Zelfs mijn apotheek, die ik alleen maar kies omdat ie in de buurt zit, bestookt me met mail nadat ik mijn erectiepillen heb opgehaald. Wat je van de service vond.
Wat denken ze nou, dat ik daar een pilletje inneem en dan mijn harde lul laat zien om te tonen dat het medicijn werkt? Kom op zeg, stop met die achterlijke dingen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.