Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 


Beterhier schreef op 11-08-2024 om 11:35:

@Zilver_gray Je eerst bericht is onvoorstelbaar. Worden er dan helemaal geen voorwaarden gesteld?

Het 2e artikel las ik vanochtend ook en ik kan alleen maar vaststellen dat hiermee alles is gezegd over de situatie, helder!

Ik heb niks gelezen over voorwaarden. Maar om 3,5 miljard beschikbaar te stellen voor wapens (en daarmee dus schuldig aan de slachtoffers die gevallen zijn) vind ik persoonlijk onbegrijpelijk. Hoe kun je jezelf dan nog met goed fatsoen aankijken in de spiegel?


En inderdaad het 2e artikel; dat zegt alles wel eigenlijk.. iets wat hier al veel langer geroepen wordt.

majorette2005 schreef op 07-08-2024 om 11:25:

[..]

Ook schokkend dat er zo lauw op gereageerd wordt, alsof het er niet toe doet.

Ik heb het gevoel dat dit de tendens op dit moment is. Als ik het nieuws hoor dan gaat het nagenoeg alleen over geweld door Israël. De informatie komt meestal van Hamas (sinds wanneer is een terreurorganisatie een betrouwbare bron)? Het antisemitisme wordt op deze manier aangewakkerd. Hierdoor gaan mensen die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken een partij kiezen en daarnaar handelen in de vorm van demonstreren en in het ergste geval aanvallen van Joodse mensen die niets met dit hele gebeuren te maken hebben. In de hand gewerkt door de media. 

Ja, er is veel media aandacht voor het geweld van Israël maar die gebruiken hun militaire overwicht ook navenant. Ik denk, zeker na dat artikel van vanochtend, dat de keuzes van Netanyahu de grootste oorzaak zijn van het huidige anti Israël sentiment!

Beterhier schreef op 11-08-2024 om 17:23:

Ja, er is veel media aandacht voor het geweld van Israël maar die gebruiken hun militaire overwicht ook navenant. Ik denk, zeker na dat artikel van vanochtend, dat de keuzes van Netanyahu de grootste oorzaak zijn van het huidige anti Israël sentiment!

Dan nog snap ik de haat hier ( in Nederland) niet tegen joodse mensen, en die walgelijke uitspraken van Brusselmans.

majorette2005 schreef op 11-08-2024 om 19:27:

[..]

Dan nog snap ik de haat hier niet tegen joodse mensen, en die walgelijke uitspraken van Brusselmans.

Haat tegen Joodse mensen valt niet goed te praten. Zij zijn niet verantwoordelijk voor wat de Israëlische regering uitspookt.

Zilver_gray schreef op 11-08-2024 om 19:38:

[..]

Haat tegen Joodse mensen valt niet goed te praten. Zij zijn niet verantwoordelijk voor wat de Israëlische regering uitspookt.

Precies. En de Palestijnse bevolking heeft niets met Hamas te maken. Ondertussen zijn er wel onwetende "studenten" die massaal demonstreren, mannen met keppeltjes lastig vallen en Hamas als helden zien. En daar zijn de media debet aan.

Thora schreef op 11-08-2024 om 20:27:

[..]

Precies. En de Palestijnse bevolking heeft niets met Hamas te maken. Ondertussen zijn er wel onwetende "studenten" die massaal demonstreren, mannen met keppeltjes lastig vallen en Hamas als helden zien. En daar zijn de media debet aan.

Dat er momenteel niets positiefs te melden valt over Israël is de media niet schuldig aan, maar Israël zelf. Dat er mensen met een bepaalde overtuiging of gedachte mee aan de haal gaan is iets anders. Dat kun je niet voorkomen. En dat is in bepaalde gevallen heel triest.

majorette2005 schreef op 11-08-2024 om 19:27:

[..]

Dan nog snap ik de haat hier ( in Nederland) niet tegen joodse mensen, en die walgelijke uitspraken van Brusselmans.

Dat ligt er dan weer aan hoe je naar Netanyahu kijkt. Als iemand die oorlogsmisdaden begaat of als Jood die dat doet. Dat is een keuze die je in je hoofd maakt. Het wordt steeds duidelijker dat veel mensen geen zin hebben in nuances (te lastig/ moeilijk) en graag zwart wit denken.

Ik kan al niet meer lezen wat Brusselmans heeft geroepen want het is uit de media weggehaald lees ik.

Beterhier schreef op 11-08-2024 om 23:30:

[..]

Dat ligt er dan weer aan hoe je naar Netanyahu kijkt. Als iemand die oorlogsmisdaden begaat of als Jood die dat doet. Dat is een keuze die je in je hoofd maakt. Het wordt steeds duidelijker dat veel mensen geen zin hebben in nuances (te lastig/ moeilijk) en graag zwart wit denken.

Ik kan al niet meer lezen wat Brusselmans heeft geroepen want het is uit de media weggehaald lees ik.

"Brusselmans schreef in zijn column dat hij, bij het zien van een beeld van een huilend en schreeuwend Palestijns jongetje, iedere Jood "met een puntig mes door de keel wil rammen." "

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-08-2024 om 23:31:

[..]

"Brusselmans schreef in zijn column dat hij, bij het zien van een beeld van een huilend en schreeuwend Palestijns jongetje, iedere Jood "met een puntig mes door de keel wil rammen." "

Dat is gaat absoluut over grenzen, is gericht tegen Joden en terecht verwijderd! Maar het is er al uit. Hij geeft wel aan waar die impuls vandaan komt, waar boosheid over die oorlog toe leidt. Toch zie ik het meer als generaliseren en feitelijk veroorzaakt door de keuzes van Netanyahu. Zou hij dit ook gezegd hebben als Israël niet kei en keihard had terug geslagen wat geen tienduizenden onschuldige levens had gekost? Dat denk ik niet maar ik weet niet of hij diep van binnen anders denkt.

Beterhier schreef op 11-08-2024 om 23:56:

[..]

Dat is gaat absoluut over grenzen, is gericht tegen Joden en terecht verwijderd! Maar het is er al uit. Hij geeft wel aan waar die impuls vandaan komt, waar boosheid over die oorlog toe leidt. Toch zie ik het meer als generaliseren en feitelijk veroorzaakt door de keuzes van Netanyahu. Zou hij dit ook gezegd hebben als Israël niet kei en keihard had terug geslagen wat geen tienduizenden onschuldige levens had gekost? Dat denk ik niet maar ik weet niet of hij diep van binnen anders denkt.

Geen idee. Ik kan iig niets vinden over de wrede start van deze oorlog waarbij vele mannen en vrouwen werden doodgeschoten en ontvoerd. Dat was waarschijnlijk niet erg genoeg voor hem.

Deze moslimleider maalt er blijkbaar niet om dat er slachtoffers vallen in Gaza. Er blijven nog genoeg mensen over...

Luister naar deze Koeweits islamitisch geleerde en moslimbroederschap leider Tareq Al-Suwaidan:


https://x.com/MEMRIReports/status/1822599165173489984?t=t_yFH8bA3j8QL2_SYQjDhg&s=19

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-08-2024 om 00:05:

[..]

Geen idee. Ik kan iig niets vinden over de wrede start van deze oorlog waarbij vele mannen en vrouwen werden doodgeschoten en ontvoerd. Dat was waarschijnlijk niet erg genoeg voor hem.

Die laatste conclusie is een aanname. Ik denk dat hij, zoals velen, is getriggerd doordat de reactie niet meer in verhouding staat tot de aanleiding. Maar hij gaat in de fout met het niet noemen van de aanleiding.

Poezenmeisje schreef op 12-08-2024 om 07:12:

Deze moslimleider maalt er blijkbaar niet om dat er slachtoffers vallen in Gaza. Er blijven nog genoeg mensen over...

Luister naar deze Koeweits islamitisch geleerde en moslimbroederschap leider Tareq Al-Suwaidan:


https://x.com/MEMRIReports/status/1822599165173489984?t=t_yFH8bA3j8QL2_SYQjDhg&s=19

Lesje hoofdrekenen voor zelfmoord terroristen. Hij heeft een andere kijk op "in verhouding" staan. Nu kan ik wel schrijven hij heeft makkelijk spreken als het over anderen dan hemzelf gaat maar daar ben ik niet zo zeker van.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/live-israel-gaza-duitsland-frankrijk-en-vk-roepen-iran-op-val-israel-niet-aan~bd05ecab/

Een ooggetuige die in de buurt van de school woont, sprak met de BBC over de aanval: ‘Het was afschuwelijk. Er lagen overal lichaamsdelen en het bloed droop van de muren’. De aanval op het pand op zaterdag leidde internationaal tot ophef, zo ook onder bondgenoten van Israël. Andere landen in de regio stelden dat de aanval bewijst dat Israël helemaal geen einde aan de oorlog wil.

Wat een horror toch!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.