Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

KipFritesAppelmoes schreef op 12-10-2023 om 15:45:

[..]

Er valt me iets op bij veel mensen die nu vierkant achter Israel staan, namelijk dat ze inconsistent redeneren.

Toen Hamas deze aanval pleegde, werd er geroepen dat we die aanval onomwonden moeten veroordelen en dat we die op geen enkele manier in perspectief mogen plaatsen.

Maar nu Israel represailles neemt en daarmee eveneens veel burgerslachtoffers maakt, hoor je ze niet dat we die ook onomwonden moeten veroordelen. Dan schijnt de context er ineens wel toe te doen.

Als er onnodig burgerslachtoffers vallen is dat altijd af te wijzen, als er met opzet burgerslachtoffers worden gemaakt is dat een oorlogsmisdaad. Lijkt mij vrij duidelijk. Dat Israël geen talioprincipe moet hanteren vind ik evident. 

Hamas heeft met opzet en uitgekiend onschuldige burgers afgeslacht, kinderen zelfs. Een oorlogsmisdaad.  Maar we moesten dat in context zien weet je nog? Maak mensen boos genoeg (heeft Hamas niet nodig) en ze slachten je kinderen af, dat was de logica volgens sommigen.

RaggedGull77

RaggedGull77

12-10-2023 om 16:01

LMEK schreef op 12-10-2023 om 15:51:
De Israëlische regering kan vooralsnog niet verifiëren dat de onthoofding van baby’s ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

Het zou me ook niets verbazen als het niet waar is. De berichten over onthoofde baby's geven ook een beetje een déjà vu gevoel. Toen Irak in 1990 Koeweit had bezet, verschenen er in de media ook berichten dat Irakese militairen in een ziekenhuis in Koeweit baby's uit couveuses hadden gehaald en achtergelaten zodat ze dood gingen. Er waren ook getuigenverklaringen van mensen die beweerden dat ze dat gezien hadden. Jaren later is toegegeven dat er niets van dat hele verhaal waar was en dat het allemaal gelogen was.

Hiep hiep hoera mensen, ze zijn wellicht niet onthoofd maar gewoon in hun bed doodgeschoten.

KipFritesAppelmoes schreef op 12-10-2023 om 16:01:

[..]

Het zou me ook niets verbazen als het niet waar is. De berichten over onthoofde baby's geven ook een beetje een déjà vu gevoel. Toen Irak in 1990 Koeweit had bezet, verschenen er in de media ook berichten dat Irakese militairen in een ziekenhuis in Koeweit baby's uit couveuses hadden gehaald en achtergelaten zodat ze dood gingen. Er waren ook getuigenverklaringen van mensen die beweerden dat ze dat gezien hadden. Jaren later is toegegeven dat er niets van dat hele verhaal waar was en dat het allemaal gelogen was.

Vooral nu in deze tijd waar bijna alles in real time te volgen is de waarheid een belangrijk iets. Je ziet wel hoe snel iets de hele wereld overgaat en dat daar door iedereen over wordt gesproken als de waarheid. En als er dan aanwijzingen zijn dat dat verhaal misschien niet waar is moet dat niet in een hoekje gestopt worden. En dan niet zodat we Hamas als minder beestachtig en verwerpelijk moeten gaan zien maar gewoon omdat we recht hebben op de waarheid. 

Raar dat je dan toch cynische reacties krijgt als hiep hiep hoera als de waarheid anders is. Sowieso is hiep hiep hoera plaatsen bij een bericht over gedode kinderen erg fout maar het zegt wel iets over zo een persoon. Jammer…

Ik snapte nooit hoe iemand de holocaust kon ontkennen. Nu zie ik het met eigen ogen hoe dat werkt.

Malibu2 schreef op 12-10-2023 om 16:41:

Ik snapte nooit hoe iemand de holocaust kon ontkennen. Nu zie ik het met eigen ogen hoe dat werkt.

Ik snapte het ook nooit en weet niet wat voor een deek ik hier allemaal lees. De mensen die Hamas goedpraten zijn vreselijk naief en snappen niet war Hamas naar streeft.

Margot Haddad, Franse journaliste schreef op X :

"Ça y est l’information est sortie. C’est si macabre que personne ne voulait la donner avant d’avoir eu confirmation à 100%. 

🔺 Des nourrissons, des enfants de moins de 2 ans ont été décapités par le Hamas dans le Kibboutz de Kfar Aza. C’est une horreur, un massacre. 

Pour ceux qui demandent la source. Elles sont multiples: armée israélienne, service du renseignement intérieur et images atroces qui ont pu me parvenir et que j’ai pu recouper. Mais la meilleure source reste celle ci : des journalistes courageux de la presse étrangère qui ont pu voir / accepté de voir de leurs propres yeux les corps à Kfar Aza." 

Google translate geeft:
"Dat is alles, de informatie is bekend. Het is zo macaber dat niemand het wilde weggeven voordat hij 100% bevestiging had gekregen.

🔺 Zuigelingen en kinderen jonger dan 2 jaar werden door Hamas onthoofd in de kibboets van Kfar Aza. Het is een verschrikking, een bloedbad.

Voor wie naar de bron vraagt. Het zijn er veel: het Israëlische leger, de interne inlichtingendienst en gruwelijke beelden die mij bereikten en die ik kon controleren. Maar de beste bron blijft deze: moedige journalisten van de buitenlandse pers die de lichamen in Kfar Aza met eigen ogen konden zien / ermee instemden."

Deze journaliste heeft zonet om 16:45 een nieuw bericht geplaatst met een foto (deels wazig gemaakt). Ik ga de foto niet plaatsen maar ik nodig degenen die meer vertrouwen op de leugens van Hamas van harte op om dit te bekijken. 

Vertaling van de tweet:

"Ik wou dat ik nooit toegang had gehad tot deze beelden. En toch. Ze achtervolgen me nu al 48 uur.

Ze zijn nu overal.

Ik publiceer dit wazige beeld daarom opnieuw in volledige transparantie, omdat de wereld helaas leugens zal blijven schreeuwen als we dat niet doen.

Ik ben journalist. Ik ben niet voor de ene of de andere kant, ik ben voor de waarheid.
Een Palestijns leven of een Israëlisch leven is een leven. Ik maak geen verschil.
Een baby is onschuldig. Dit kleine lichaam werd verminkt door monsters."

Ik zag gisteren al hoe sommige hazen lopen, vanochtend werd dat bevestigd.

RaggedGull77

RaggedGull77

12-10-2023 om 17:01

Malibu2 schreef op 12-10-2023 om 16:55:

Voor wie naar de bron vraagt. Het zijn er veel: het Israëlische leger, de interne inlichtingendienst en gruwelijke beelden die mij bereikten en die ik kon controleren. Maar de beste bron blijft deze: moedige journalisten van de buitenlandse pers die de lichamen in Kfar Aza met eigen ogen konden zien / ermee instemden."

Tot nu toe dus geen echt neutrale bronnen.

RaggedGull77

RaggedGull77

12-10-2023 om 17:07

JaneEyre schreef op 12-10-2023 om 16:49:

[..]

Ik snapte het ook nooit en weet niet wat voor een deek ik hier allemaal lees. De mensen die Hamas goedpraten zijn vreselijk naief en snappen niet war Hamas naar streeft.

Voor zover ik hier gelezen heb, is er hier niemand die Hamas goedpraat. Maar in jouw visie is iedereen die niet volledig achter Israel staat dus gelijk een sympathisant van Hamas.

KipFritesAppelmoes schreef op 12-10-2023 om 17:07:

[..]

Voor zover ik hier gelezen heb, is er hier niemand die Hamas goedpraat. Maar in jouw visie is iedereen die niet volledig achter Israel staat dus gelijk een sympathisant van Hamas.

Tussen de beschuldigingen door van jodenhaat, holocaust ontkenning en sympathiseren met Hamas moet je dan proberen een discussie te voeren. Erg apart. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-10-2023 om 17:23

JaneEyre schreef op 12-10-2023 om 16:49:

[..]

Dit is nogal een beschuldiging die jij en een paar anderen doen. Wie praat waar de wandaden van Hamas goed? 

Een aantal van ons wijst erop dat je een onderscheid moet maken tussen Hamas en Palestijnen. Volgens jou is elke Palestijn een Hamasstrijder? En een ieder die compassie heeft met Palestijnse slachtoffers een antisemiet?

Ik merk dat ik best wel een aantal vragen heb rondom deze kwestie, maar ben huiverig die hier te stellen. Wil niet worden uitgemaakt voor naïef of antisemiet. Jammer.

Jamaarnee schreef op 12-10-2023 om 15:14:

[..]

Geen idee waar het origineel is geplaatst, ik zag het voorbij komen op X:

https://twitter.com/nicoschipper/status/1712428187437682692

Waarom ik het ermee eens ben hoef ik niet uit te leggen lijkt mij.

Ben het zo met Hans Teeuwen eens.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.