Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

LMEK schreef op 08-10-2023 om 15:39:

[..]

Nee hoor, dat denk jij omdat ik niet mee wil gaan in jouw overtuiging dat de enige schuldige de Palestijnen zijn. Je polariseert daarbij heel erg en tot overmaat van ramp probeer je een verschil in onschuldige slachtoffers goed te praten.

De Israëlische regering is geen haar beter dan de Hamas en voor vrede zullen die beide het veld moeten ruimen. Hamas als organisatie en de regering van Israel van leiders.

Zolang die dezelfde overtuiging delen als die jij hebt blijven daar onschuldige slachtoffers vallen. Aan beide kanten.

Nogmaals geen haar beter, hoe kom je daarbij, als israel het had gewild was Gaza nu een gat en je hebt gezien wat er gebeurt als Hamas aan de macht zou komen, maar blijf vooral beweren dat het hetzelfde is, wat gewoon niet kopt.

Het lukt me gewoon niet er politiek over na te denken. Ik vind het een gruwel dat mensen elkaar zulke vreselijke dingen aandoen. Eerlijk gezegd kan ik alleen maar wensen dat mensen die sadistisch geweld gebruiken of dat verheerlijken of rechtvaardigen op miraculeuze wijze worden verzwolgen door de aarde. Dat zit er helaas niet in.

Athan schreef op 08-10-2023 om 15:32:

De meeste mensen lijken niet in staat om onderscheid te maken tussen anti-Israël en antisemitisch. Ik ben absoluut geen antisemiet, maar ik ben wel tegen het beleid, de houding en de politiek van Israël (en al helemaal van de extreemrechtse regering-Netanyahu). Wat Israël al 50 jaar in Palestina doet, is hetzelfde als wat de Russen op de Krim doen. Dat laatste wordt door (bijna) iedereen veroordeeld, terwijl Israël door (bijna) iedereen wordt gesteund. Ik snap dat niet.

Op de Krim zijn geen terroristen die burgers op gruwelijke wijze vermoorden. Dat is wel een verschil. Wel met je eens dat, zeker na de moord op Rabin in 1995, Israël steeds meer het land van de haviken is geworden. Ik ben al jaren geleden mijn sympathie verloren voor Israël, de Palestijnen, met name Hamas en Hezbollah hebben te veel geweld gebruikt tegen burgers, om mijn sympathie te verdienen. 

Muurbloem1985 schreef op 08-10-2023 om 15:46:

[..]

Nogmaals geen haar beter, hoe kom je daarbij, als israel het had gewild was Gaza nu een gat en je hebt gezien wat er gebeurt als Hamas aan de macht zou komen, maar blijf vooral beweren dat het hetzelfde is, wat gewoon niet kopt.

Waarom is het van belang dat Israel van Gaza een gat kan maken? Wat is daar de meerwaarde van? Of moet ik dat zien als een vorm van barmhartigheid? Of gewoon als excuus, niet zeuren het kan ook vele malen erger aflopen voor Gaza?

Kun je wat uitgebreider reageren en uitleggen waarom je iets ziet zoals je het ziet?  Waarom klopt het niet wat ik zeg bijvoorbeeld?

OmaVan2 schreef op 08-10-2023 om 15:54:

[..]

Op de Krim zijn geen terroristen die burgers op gruwelijke wijze vermoorden. Dat is wel een verschil. Wel met je eens dat, zeker na de moord op Rabin in 1995, Israël steeds meer het land van de haviken is geworden. Ik ben al jaren geleden mijn sympathie verloren voor Israël, de Palestijnen, met name Hamas en Hezbollah hebben te veel geweld gebruikt tegen burgers, om mijn sympathie te verdienen.

De Krim (en de Donbas) zitten juist vol met Russische terroristen die burgers op gruwelijke wijze vermoorden! Heb je de berichtgeving het afgelopen jaar gemist? De kinderontvoeringen? De verkrachtingen? De massaslachtingen?

Verder ben ik het wel met je eens. 

(En mijn uitstapje naar Oekraïne is hier misschien niet helemaal op zijn plaats, sorry daarvoor.)

LMEK schreef op 08-10-2023 om 15:57:

[..]

Waarom is het van belang dat Israel van Gaza een gat kan maken? Wat is daar de meerwaarde van? Of moet ik dat zien als een vorm van barmhartigheid? Of gewoon als excuus, niet zeuren het kan ook vele malen erger aflopen voor Gaza?

Kun je wat uitgebreider reageren en uitleggen waarom je iets ziet zoals je het ziet? Waarom klopt het niet wat ik zeg bijvoorbeeld?

Jij snapt het verschil tussen Hamas en Israël niet dat probeer ik je uit te leggen, maar jij leest niet.

Muurbloem1985 schreef op 08-10-2023 om 16:37:

[..]

Jij snapt het verschil tussen Hamas en Israël niet dat probeer ik je uit te leggen, maar jij leest niet.

Je antwoorden bestaan steeds uit 1 zin. Ik heb ze er allemaal nogmaals even bijgehaald maar je legt echt niks uit hoor. En dat kan ook niet in 1 zin een zo complexe situatie uitleggen. Maar goed jouw benadering van het probleem is ook heerlijk simpel, het ligt aan de Palestijnen. Dan volstaat steeds  antwoorden in 1 zin ook wel maar om van iets uitleggen te spreken is veel heel erg vergezocht. 

Hier info van Hans Jaap Melissen,niet direct de eerste de beste,maar juist een zeer ervaren oorlogsverslaggever. Hij is ook regelmatig te zien bij Nieuwsuur ivm de Oekraine oorlog. https://eenvandaag.avrotros.nl/item/regio-charkov-getroffen-door-zware-raketaanvallen-ook-vanmorgen-vlakbij-hotel-van-oorlogsverslaggever-hans-jaap-melissen/                                                                                                                                                                     
Zelfs hij is verbijsterd door de slachting aangericht door Hamas.Volgens hem zijn er al 600 Israeli's (burgers) gedood en 2000 gewond.En noemt het een onvoorstelbaar hoog dodental in ruim 1 dag.Het lot van de ontvoerden is onbekend,maar zeer waarschijnlijk niet te benijden .
https://twitter.com/HansJMelissen/status/1710998336944140590?t=alxkRGcto6PRwRno09R5QA&s=19

Wat een afschuwelijke beelden uit Rotterdam, waar ze de straat opgaan alsof ze een voetbalwedstrijd hebben gewonnen. Misselijkmakend.

Moxxie schreef op 08-10-2023 om 17:34:

Wat een afschuwelijke beelden uit Rotterdam, waar ze de straat opgaan alsof ze een voetbalwedstrijd hebben gewonnen. Misselijkmakend.

Zou hiervoor ook melding gemaakt gaan worden aan veilig thuis? Ik snap ook niet dat hier kinderen mee naar toe worden genomen, gezien de kans op escalatie.

LMEK schreef op 08-10-2023 om 17:06:

[..]

Je antwoorden bestaan steeds uit 1 zin. Ik heb ze er allemaal nogmaals even bijgehaald maar je legt echt niks uit hoor. En dat kan ook niet in 1 zin een zo complexe situatie uitleggen. Maar goed jouw benadering van het probleem is ook heerlijk simpel, het ligt aan de Palestijnen. Dan volstaat steeds antwoorden in 1 zin ook wel maar om van iets uitleggen te spreken is veel heel erg vergezocht.

Daar begin je weer, Hamas doet een vreselijke misdaad "Ja maar Israël" 

Daglichtlamp schreef op 08-10-2023 om 17:37:

[..]

Zou hiervoor ook melding gemaakt gaan worden aan veilig thuis? Ik snap ook niet dat hier kinderen mee naar toe worden genomen, gezien de kans op escalatie.

Het zegt veel over het soort mensen dat in staat is dat te doen. 

Ik hoop ook dat het gemeld gaat worden bij veilig thuis. Niet alleen vanwege de  situatie daar op straat, maar die kinderen groeien blijkbaar op in gezinnen waarin zoveel haat naar een andere bevolkingsgroep is. Wat doet dat met een jong kind?

Moxxie schreef op 08-10-2023 om 17:34:

?

Waar zie je die afschuwelijke beelden? Ik kan alleen een foto vinden van 50 mensen met een vlag, maar ik wil graag weten of ik nog wel veilig naar buiten kan. Voetbalvandalen vind ik doodeng.

Athan schreef op 08-10-2023 om 17:59:

[..]

?

Waar zie je die afschuwelijke beelden? Ik kan alleen een foto vinden van 50 mensen met een vlag, maar ik wil graag weten of ik nog wel veilig naar buiten kan. Voetbalvandalen vind ik doodeng.

Twitter 

Malibu2 schreef op 08-10-2023 om 17:58:

[..]

Het zegt veel over het soort mensen dat in staat is dat te doen.

Ik hoop ook dat het gemeld gaat worden bij veilig thuis. Niet alleen vanwege de situatie daar op straat, maar die kinderen groeien blijkbaar op in gezinnen waarin zoveel haat naar een andere bevolkingsgroep is. Wat doet dat met een jong kind?

Als haat jegens bevolkingsgroepen reden is tot melding bij veilig thuis kan het daar nog wel eens heel druk worden ….

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.