Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Ik hoop in elk geval dat de Nederlandse regering net zo actief zal reageren op aanvallen als dat Israël tot op heden heeft gedaan en niet blijft aarzelen tot het een verloren zaak is geworden, alleen om de dromertjes te pleasen. 

Want dat zijn de stuurlui die aan wal staan en het allemaal zo vreselijk goed weten, tótdat ze zelf moeten handelen. Ik denk dat ze dan bibberend wegvluchten of met een witte vlag gaan zwaaien.

LMEK, Gaza is al bijna twintig jaar niet meer bezet en er is sindsdien ook geen enkele jood te vinden die in Gaza woont. 

Heb je enig idee waarom Israel zich als enige democratie in die regio zo moest en moet bewapenen tegen de landen die in de buurt liggen? Juist. Omdat ze Israel van de kaart willen vagen. 

Dat je dat niet wil, kan of durft te zien is antisemitisme. Hamas is gelijk aan Hezbollah, Boko Haram, Isis en het Iraanse regime. Dit veroordelen heeft niets te maken met moslimhaat (waar jij graag mee zwaait), maar met de angst dat het over kan slaan naar ons land. 

En ja, ik wil graag dat alle geloven in vrede samen in een land kunnen leven waar de LGHBTQ veilig over straat kan. Waar vrouwen als gelijkwaardig aan mannen worden gezien. 

Dit heeft nogmaals niets te maken met enige haat naar moslims. Wel veroordeel ik een ieder die Hamas aanhangt en met een Palestijnse vlag wappert. 

LMEK schreef op 08-10-2023 om 14:34:

[..]

Voor wie dan? Voor de dader? Voor de nabestaanden? Voor het slachtoffer? Voor de verzekering?

Ten eerste voor de intentie en ook voor het aantal slachtoffers ja.

Muurbloem1985 schreef op 08-10-2023 om 14:37:

[..]

Ten eerste voor de intentie en ook voor het aantal slachtoffers ja.

Het United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs. bericht het volgende over de bezette gebieden  

Sinds 2008 zijn er 6407 dodelijke slachtoffers aan Palestijnse kant tegenover 308 Israëlische dodelijke slachtoffers. Ook zijn er 152.560 gewonden aan Palestijnse kant tegenover 6.307 aan Israëlische kant. 

Maar goed, Israel doet het dus niet doelbewust, dat scheelt inderdaad. 

Ik lees net hoe de jongeren die buiten een feest vierden zijn gedood. Omringd door de terroristen die met automatische wapens schoten. Ongeveer 250 lichamen tot nu toe geborgen. 

LMEK schreef op 08-10-2023 om 14:49:

[..]

Het United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs. bericht het volgende over de bezette gebieden

Sinds 2008 zijn er 6407 dodelijke slachtoffers aan Palestijnse kant tegenover 308 Israëlische dodelijke slachtoffers. Ook zijn er 152.560 gewonden aan Palestijnse kant tegenover 6.307 aan Israëlische kant.

Dat scheelt zeker, als Israël het had gewild was het nu een gat geweest.

LMEK schreef op 08-10-2023 om 14:49:

[..]

Je hebt gezien wat er gebeurt als Hamas in Israël komt, maar beweer vooral dat andersom hetzelfde is...

JaneEyre schreef op 08-10-2023 om 14:36:

LMEK, Gaza is al bijna twintig jaar niet meer bezet en er is sindsdien ook geen enkele jood te vinden die in Gaza woont.

Heb je enig idee waarom Israel zich als enige democratie in die regio zo moest en moet bewapenen tegen de landen die in de buurt liggen? Juist. Omdat ze Israel van de kaart willen vagen.

Dat je dat niet wil, kan of durft te zien is antisemitisme. Hamas is gelijk aan Hezbollah, Boko Haram, Isis en het Iraanse regime. Dit veroordelen heeft niets te maken met moslimhaat (waar jij graag mee zwaait), maar met de angst dat het over kan slaan naar ons land.

En ja, ik wil graag dat alle geloven in vrede samen in een land kunnen leven waar de LGHBTQ veilig over straat kan. Waar vrouwen als gelijkwaardig aan mannen worden gezien.

Dit heeft nogmaals niets te maken met enige haat naar moslims. Wel veroordeel ik een ieder die Hamas aanhangt en met een Palestijnse vlag wappert.

Hou toch eens op met meteen iemand van antisemitisme te beschuldigen als het over een afwijkende mening gaat. Dat is een absoluut zwaktebod en niet bevorderlijk voor een discussie. 

Maar het conflict tussen de Arabische wereld en Israel is in oorsprong seculier en primair over grondgebied en niet zoals je dat wil laten lijken een conflict tussen godsdiensten. 

Dat ik graag met moslimhaat zwaai is een grove leugen, je haalt klaarblijkelijk een hoop dingen door elkaar. 

Muurbloem1985 schreef op 08-10-2023 om 14:58:

[..]

Je hebt gezien wat er gebeurt als Hamas in Israël komt, maar beweer vooral dat andersom hetzelfde is...

Deze discussie met jou is zinloos. Jij hebt alleen moeite met de Israëlische slachtoffers en ik met zowel de Islamistische en Israëlische slachtoffers. 

Je bent te extreem in mijn optiek om een inhoudelijke discussie te kunnen voeren. 

Israël heeft dat woestijnland wel vruchtbaar weten te maken! 

LMEK schreef op 08-10-2023 om 15:08:

[..]

Deze discussie met jou is zinloos. Jij hebt alleen moeite met de Israëlische slachtoffers en ik met zowel de Islamistische en Israëlische slachtoffers.

Je bent te extreem in mijn optiek om een inhoudelijke discussie te kunnen voeren.

Ik vind jou nogal extreem in je optiek maargoed

Muurbloem1985 schreef op 08-10-2023 om 15:14:

[..]

Ik vind jou nogal extreem in je optiek maargoed

Omdat ik nuance wil toevoegen aan de discussie? Dat is wel extreem ja. Hoe durf ik te twijfelen aan de goedheid van Israel? Ik ben antisemitisch volgens mij. 

LMEK schreef op 08-10-2023 om 15:23:

[..]

Omdat ik nuance wil toevoegen aan de discussie? Dat is wel extreem ja. Hoe durf ik te twijfelen aan de goedheid van Israel? Ik ben antisemitisch volgens mij.

Jij kunt wel sarcastisch gaan doen, jij schijnt het bijna goed te vinden wat er gisteren is gebeurd "want Israël" 

De meeste mensen lijken niet in staat om onderscheid te maken tussen anti-Israël en antisemitisch. Ik ben absoluut geen antisemiet, maar ik ben wel tegen het beleid, de houding en de politiek van Israël (en al helemaal van de extreemrechtse regering-Netanyahu). Wat Israël al 50 jaar in Palestina doet, is hetzelfde als wat de Russen op de Krim doen. Dat laatste wordt door (bijna) iedereen veroordeeld, terwijl Israël door (bijna) iedereen wordt gesteund. Ik snap dat niet.

Muurbloem1985 schreef op 08-10-2023 om 15:24:

[..]

Jij kunt wel sarcastisch gaan doen, jij schijnt het bijna goed te vinden wat er gisteren is gebeurd "want Israël"

Nee hoor, dat denk jij omdat ik niet mee wil gaan in jouw overtuiging dat de enige schuldige de Palestijnen zijn. Je polariseert daarbij heel erg en tot overmaat van ramp probeer je een verschil in onschuldige slachtoffers goed te praten. 

De Israëlische regering is geen haar beter dan de Hamas en voor vrede zullen die beide het veld moeten ruimen. Hamas als organisatie en de regering van Israel van leiders. 

Zolang die dezelfde overtuiging delen als die jij hebt blijven daar onschuldige slachtoffers vallen. Aan beide kanten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.