Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Is dit beeld aanstootgevend of verpreutst Nederland ?

ik begrijp niet zo goed waarom dit beeld niet bij een ziekenhuis zou passen

Het beeld benadrukt voor mij moederliefde, geborgenheid, nieuw leven, zorgzaamheid.

Wat is daar nu niet passend aan? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-04-2022 om 08:18

Tatemae schreef op 17-04-2022 om 08:07:

Het beeld benadrukt voor mij moederliefde, geborgenheid, nieuw leven, zorgzaamheid.

Ja dat hoeft toch niet naakt? 

Het past hooguit op de kraamafdeling. 

Tatemae schreef op 17-04-2022 om 08:07:

Leg eens uit op welke manier en waar jij precies die moederliefde, geborgenheid, nieuw leven en zorgzaamheid in ziet? 

Ik zie enkel een zogende vrouw.

Het valt me wel op dat de mensen die het beeld niet vinden kunnen, iets zeggen over het beeld, en verschillende mensen die het beeld wel vinden kunnen, iets zeggen over de mensen die het beeld niet vinden kunnen. Truttig, verpreutst, bekrompen, krampachtig, en ga zo maar even door. Een andere mening over een beeld wordt gelijk veroordeeld, alsof er maar een mening mag zijn. 

Voor iemand met een dirty mind wel ja.

Vera8 schreef op 16-04-2022 om 16:52:

ik stoor me er niet aan maar ik snap wel dat het voor sommigen ongewenste associaties oproept.

Het had al een heel stuk gescheeld als de vrouw meer gehurkt had gezeten. Meer op ooghoogte met de kinderen. Zoiets had zo’n kunstenaar ook kunnen bedenken.

Bij dieren hangen de tepels vaak hoog. Een kalf of een veulen moet echt omhoog reiken om wat melk te bemachtigen.

Misschien wilde de kunstenaar het dierlijke dus benadrukken.

Vanuit de achterkant vind ik het beeld walgelijk en denk ik meteen aan kindermisbruik. Als ik het beeld aan de voorkant bekijk dan denk ik van welke gek heeft dit gemaakt want het is zo onrealistisch. Welke vrouw gaat nu naakt op haar knieen borstvoeding geven aan naakte kinderen die al kunnen staan. 

rionyriony schreef op 17-04-2022 om 08:54:

[..]

Bij dieren hangen de tepels vaak hoog. Een kalf of een veulen moet echt omhoog reiken om wat melk te bemachtigen.

Misschien wilde de kunstenaar het dierlijke dus benadrukken.

Kunst is altijd geschikt voor persoonlijke interpretatie. Dat er over nagedacht en gepraat wordt is de bedoeling. Die is dus geslaagd. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-04-2022 om 09:03

watertoren schreef op 17-04-2022 om 08:56:

Vanuit de achterkant vind ik het beeld walgelijk en denk ik meteen aan kindermisbruik. Als ik het beeld aan de voorkant bekijk dan denk ik van welke gek heeft dit gemaakt want het is zo onrealistisch. Welke vrouw gaat nu naakt op haar knieen borstvoeding geven aan naakte kinderen die al kunnen staan.

Maakt dat iets uit voor borstvoeding dan? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-04-2022 om 09:05

redbulletje schreef op 17-04-2022 om 08:22:

Het past hooguit op de kraamafdeling.

Het staat in de binnentuin. Prima plek vind ik.

Ik denk dat het ziekenhuis niet de plek is voor dit beeld. Ja, kunst mag prikkelen, uitdagen, discussie oproepen. Maar een ziekenhuis is een plek waarvan je weet dat er heel veel kwetsbare mensen komen. Mensen waarvan je niet kunt vragen te leren kijken, wat beter hun best te doen om de kunst te ervaren en begrijpen. Veel mensen die daar komen, zowel patienten als bezoekers, kunnen op dat moment in hun leven niet relativeren. Die hebben geen uitdaging nodig in de vorm van kunst. Ik ben van mening dat je op zulke plekken zou moeten kiezen voor 'de massa' ipv voor 'de kunst'. 

Battle-Royale schreef op 17-04-2022 om 09:03:

[..]

Nee, dat moet iedereen zelf weten maar ik vind het niet realistisch want er zijn niet zo veel vrouwen die dan nog borstvoeding geven.

Battle-Royale schreef op 17-04-2022 om 09:03:

[..]

Ja dat vind ik onsmakelijk bij alles wat geen baby meer is. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-04-2022 om 09:27

redbulletje schreef op 17-04-2022 om 09:24:

[..]

Ja dat vind ik onsmakelijk bij alles wat geen baby meer is.

Onsmakelijk niet maar wel gewoon ongemakkelijk lijkt me

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.