Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

LonelyCorgi67

LonelyCorgi67

10-08-2022 om 14:57

Homo mannen vs. Hetero mannen

FancyDuck29

FancyDuck29

11-08-2022 om 13:41

Nog een nadeel: Huiselijk geweld binnen homoseksuele relaties ligt hoger dan binnen hetero relaties.

"Researchers report that nearly half of men in same-sex couples have suffered some form of abuse at the hands of their partner." - https://www.webmd.com/mental-health/news/20180716/study-nearly-half-of-gay-men-face-domestic-violence

De gemiddelde homo is aantrekkelijker en verfijnder dan de heteroman.

In romantische films is meestal (of heel vaak) de tegenspeler van de vrouw homo. Dat zie ik gewoon.

Ja, alles in film is echt. Ik zie het in films dus het is zo, briljante argumentatie. 

MMcGonagall schreef op 11-08-2022 om 13:34:

De groep homomannen die veel seks hebben, zeg maar de personen die een apenpokkenprik krijgen, is natuurlijk maar een klein deel van de populatie. De meesten hebben ‘gewoon’ een monogame relatie, althans wel diegenen die ik ken.

De nadelen komen ze wel geregeld tegen. Pestgedrag, leuke grapjes, terloopse opmerkingen. Soms zogenaamd onschuldig, maar met name hetero mannen vinden er vaak toch wat van (mijn collega X is homo, ‘maar daar merk je niets van’).

Nou ja dat bedoelde ik dus ook te zeggen. Ik ken ook diverse homo-stellen die al jaren dezelfde relatie hebben en ook niet mee doen aan de gay pride in Amsterdam etc. 

Wat ik als vrouw zijnde vaak vind bij homo-mannen is dat ze inderdaad aantrekkelijk zijn maar ook gezelliger in de omgang dan heel veel hetero-mannen. Misschien juist ook omdat ze van jou als vrouw niets willen. Heel prettig vind ik dat.

Tango schreef op 11-08-2022 om 19:01:

[..]

Nou ja dat bedoelde ik dus ook te zeggen. Ik ken ook diverse homo-stellen die al jaren dezelfde relatie hebben en ook niet mee doen aan de gay pride in Amsterdam etc.

Wat ik als vrouw zijnde vaak vind bij homo-mannen is dat ze inderdaad aantrekkelijk zijn maar ook gezelliger in de omgang dan heel veel hetero-mannen. Misschien juist ook omdat ze van jou als vrouw niets willen. Heel prettig vind ik dat.

Nou, dat vind ik dus ook: gewoon bevriend te kunnen zijn

LonelyCorgi67

LonelyCorgi67

12-08-2022 om 00:43

[..]

bieb1963 schreef op 11-08-2022 om 21:18:

[..]

Nou, dat vind ik dus ook: gewoon bevriend te kunnen zijn

Dit is dus ook weer een voordeel dat homo mannen hebben boven hetero mannen. Je kunt gewoon vriendschappelijk contact hebben met vrouwen.

Ik ben een hetero man maar ik zou ook gewoon vriendinnen willen voor gewoon vriendschappelijk contact. Mijn ervaring is echter dat vrouwen daar niet voor open staan.

homo hebben het moeilijker dan hetero mannen ze worden vaak bedrijgt en in elkaar geslagen

FatDog61 schreef op 12-08-2022 om 00:43:

[..]

[..

Ik ben een hetero man maar ik zou ook gewoon vriendinnen willen voor gewoon vriendschappelijk contact. Mijn ervaring is echter dat vrouwen daar niet voor open staan.

Nou....ik zou daar 100% voor open staan. Ik denk niet dat het punt is dat vrouwen daar niet voor open zouden staan, integendeel. En idem voor mannen denk ik. Het punt is dat men bang is dat de 1 of de ander toch iets meer gaat voelen. Dat je dat van de ander mss niet weet. Dat je bang bent dat de ander dingen mss verkeerd interpreteert. Dat er daardoor toch een bepaalde terughoudendheid is, onzekerheid. Enz enz enz

FatDog61 schreef op 12-08-2022 om 00:43:

[..]

[..]

Dit is dus ook weer een voordeel dat homo mannen hebben boven hetero mannen. Je kunt gewoon vriendschappelijk contact hebben met vrouwen.

Ik heb al mijn hele leven mannelijke vrienden en die zijn/waren bijna allemaalhetero. En ik ben bij lange na niet de enige vrouw. Sterker heel veel vrouwen hebben mannelijke vrienden. Laatst nog een viva poll en het grootste deel vond dat dat gewoon kan.

Dus in plaats naar de vrouwen wijzen, en jaloers zijn op homo's, kun je ook naar jezelf kijken en je afvragen waarom ze geen vrienden met jou willen zijn.

Ik heb dit topic echt met fascinatie gelezen, maar ben nog geen argument van jou tegen gekomen waaruit blijkt dat homo's het echt zo goed hebben als jij denkt. Het lijkt er op dat je jaloers bent op een cliché dat vooral in jouw hoofd bestaat.

off topic

LonelyCorgi67

LonelyCorgi67

12-08-2022 om 07:42

Ik kende jaren geleden een homo stel. Ze woonden in Amsterdam in een buurt met nogal wat Marokkaanse probleemjongeren. Er was daar ook een groepje Marokkaanse jongeren die nogal wat overlast veroorzaakte, en op een gegeven moment kreeg dat ook de aandacht van de gemeente.

Van dit betreffende homo stel was in die buurt ook wel bekend dat ze homo waren. Maar op een of andere manier hebben ze wegens hun geaardheid nooit last gehad van de Marokkaanse probleemjongeren uit de buurt. 

Knip, victim blaming

[..]

Het is bewezen dat de meeste vrouwen heel goed overeen komen met de meeste homo-mannen. Of ze aantrekkelijk zijn, dat weet ik niet, volgens mij zeker niet allemaal. Maar het is een feit dat vrouwen in homo-mannen een soort gelijkgestemde vinden en iemand die hen dikwijls veel beter begrijpt dan een hetero-man. Gewoon omdat heel wat homo's veel vrouwelijke trekjes hebben. Vrouwen zien in een homo iemand 'als een van hen'.

En zoals hier gezegd werd, misschien is vriendschap met een homo makkelijker dan met een hetero.

LonelyCorgi67

LonelyCorgi67

12-08-2022 om 10:11

letterkoekje schreef op 12-08-2022 om 08:33:

[..]

Het is bewezen dat de meeste vrouwen heel goed overeen komen met de meeste homo-mannen. Of ze aantrekkelijk zijn, dat weet ik niet, volgens mij zeker niet allemaal. Maar het is een feit dat vrouwen in homo-mannen een soort gelijkgestemde vinden en iemand die hen dikwijls veel beter begrijpt dan een hetero-man. Gewoon omdat heel wat homo's veel vrouwelijke trekjes hebben. Vrouwen zien in een homo iemand 'als een van hen'.

En zoals hier gezegd werd, misschien is vriendschap met een homo makkelijker dan met een hetero.

Ik zou niet weten  in hoeverre dit klopt, maar ik vraag me nu af of een soortgelijk effect ook bestaat tussen hetero mannen en lesbische vrouwen.

letterkoekje schreef op 12-08-2022 om 08:33:

[..]

Eens. 

Overigens heb ik ook een hele fijne vriendschap met een lesbisch koppel. Maar ik heb geen gaydar voor lesbienes, wel voor homo's, dus zal ze in het wild minder snel herkennen. Overigens vond ik het wel frappant dat een paar vriendinnetjes van school later lesbisch bleken te zijn, blijkbaar trek ik toch naar dat vleugje meer mannelijkheid bij vrouwen ipv de typische meisje-meisjes. 

FatDog61 schreef op 12-08-2022 om 07:42:

Ik kende jaren geleden een homo stel. Ze woonden in Amsterdam in een buurt met nogal wat Marokkaanse probleemjongeren. Er was daar ook een groepje Marokkaanse jongeren die nogal wat overlast veroorzaakte, en op een gegeven moment kreeg dat ook de aandacht van de gemeente.

Van dit betreffende homo stel was in die buurt ook wel bekend dat ze homo waren. Maar op een of andere manier hebben ze wegens hun geaardheid nooit last gehad van de Marokkaanse probleemjongeren uit de buurt. [Quote aangepast]

Oftewel homomannen die wel gepest/lastig gevallen/aangevallen worden doen iets fout? Nogal de omgekeerde wereld dit hè. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.