Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

LonelyCorgi67

LonelyCorgi67

10-08-2022 om 14:57

Homo mannen vs. Hetero mannen

FancyDuck29

FancyDuck29

11-08-2022 om 10:20

letterkoekje schreef op 11-08-2022 om 10:16:

Is 'aan sex komen' het enige wat mensen/mannen betrachten?
Zijn er niet meer waarden in het leven?

Da's weer een mooie voor een nieuw topic 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-08-2022 om 10:24

letterkoekje schreef op 11-08-2022 om 10:16:

Is 'aan sex komen' het enige wat mensen/mannen betrachten?
Zijn er niet meer waarden in het leven?

Off topic maar niet alleen bij mannen als ik zo om me heen lees op onder andere dit forum. Sex schijnt zo belangrijk te zijn en je moet het toch wel minimaal 3 keer per week doen.

Caramelzeezoutchocola schreef op 11-08-2022 om 10:24:

[..]

Off topic maar niet alleen bij mannen als ik zo om me heen lees op onder andere dit forum. Sex schijnt zo belangrijk te zijn en je moet het toch wel minimaal 3 keer per week doen.

Niet denken dat ik een 'tante Nonneke' ben. Maar als ik zie op fora, in de media en in het dagelijkse leven, dan lijkt het mij soms of er nog maar 1 ding bestaat. 
Is de mens echt zo 'dierlijk' geworden?

FancyDuck29

FancyDuck29

11-08-2022 om 10:43

Zijn er tijden geweest dat seks onbelangrijk was?

Seks is zwaar overrated. Vind ik. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-08-2022 om 11:03

Lieveheersbeest schreef op 11-08-2022 om 10:43:

Zijn er tijden geweest dat seks onbelangrijk was?

Ik persoonlijk vind seks niet totaal onbelangrijk, maar voor mij is het niet zo als met eten, drinken en zuurstof dat ik daar niet zonder zou kunnen. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-08-2022 om 11:04

Eens met RB ook in dit geval. Een beetje uitwisselen van lichaamssappen, wat is daar eigenlijk zo bijzonder aan? 

FancyDuck29

FancyDuck29

11-08-2022 om 11:05

Ik doelde vooral op de vraag van Letterkoekje, of de mens zo dierlijk is geworden.
Maar ik zou denken dat seks de laatste 500 (?) jaar (en daarvoor?) net zo belangrijk was. Anno 2022 etaleren we het alleen groter (sex sells, social media) en wordt er vrijer over gesproken.

Lieveheersbeest schreef op 11-08-2022 om 11:05:

Ik doelde vooral op de vraag van Letterkoekje, of de mens zo dierlijk is geworden.
Maar ik zou denken dat seks de laatste 500 (?) jaar (en daarvoor?) net zo belangrijk was. Anno 2022 etaleren we het alleen groter (sex sells, social media) en wordt er vrijer over gesproken.

Dat etaleren vind ik best jammer. Het haalt het intieme van iets exclusief delen er een beetje af.

FatDog61 schreef op 10-08-2022 om 15:18:

Hmm, ik had een reactie geypt en geplaatst, maar die is op een of andere manier niet doorgekomen. Nog maar een keer proberen dan.

Hoewel ik er geen cijfers over heb die het bevestigen, denk ik dat homo mannen op het gebied van sex duidelijk een voordeel hebben ten opzichte van hetero mannen, in die zin dat het voor homo mannen makkelijker is om in hun behoefte aan sex met andere mannen te voorzien, dan voor hetero mannen om te voorzien in hun behoefte aan sex met vrouwen.

O, het gaat over seks. Dát bedoel je met ‘bepaalde gebieden’. Ik vind het wel een deceptie om die aap uit de mouw te zien komen.

FancyDuck29

FancyDuck29

11-08-2022 om 11:30

Moxxie schreef op 11-08-2022 om 11:13:

[..]

Dat etaleren vind ik best jammer. Het haalt het intieme van iets exclusief delen er een beetje af.

Ja, ik vind het ook best jammer. Het intieme slijt, maar ik heb ook het idee dat we mbt sommige aspecten verzanden in de oppervlakkigheid. Aan de andere kant zie ik ook dat persoonlijke ontwikkeling steeds groter wordt en dat steeds meer mensen de ruimte voelen om persoonlijke en gevoelige gesprekken te voeren. Dus het einde van de beschaving is nog niet in zicht denk ik 

absor schreef op 11-08-2022 om 10:13:

heteromannen komen net zo makkelijk aan seks. Je loopt de hoerenstraat in en je hebt seks. Dat argument geldt niet

Maar homomannen doen het in de meeste gevallen omdat ze er zin in hebben. Niet voor geld. Dat vind ik heel anders. 

Ik denk wel dat homomannen echt een andere omgang hebben met seksualiteit. Maar misschien ligt het niet aan de mannen maar aan met wie ze het doen, namelijk andere mannen. Er is een totaal andere dynamiek tussen mannen onderling dan tussen mannen en vrouwen. Homomannen maken elkaar niet fout als ze veel seks hebben. Dat doen mannen vaak wel met vrouwen. Zelfs als ze zelf promiscue zijn, vinden ze vrouwen die dat zijn minderwaardige sletten. En als je zo denkt, moet je natuurlijk die ‘sletten’ betalen voor seks. Want wie heeft er zin om gratis het risico te lopen dat je reputatie naar de mallemoer is?

Er zijn volgens mij wel hetero-scènes waarin seks anders wordt gezien, zoals swingers en bdsm. En daarbinnen zijn respect voor elkaar en communicatie vaak heel belangrijk. Dat onderlinge respect is in de homoscene kennelijk wat vanzelfsprekender aanwezig. Ik heb nog nooit een homoman lelijk horen doen over een andere man omdat hij teveel seks had. Daar hoef je bij heteromannen over vrouwen vaak niet om te komen, die vanzelfsprekende acceptatie van de seksualiteit van de ander.

Jaloezie komt ook onder homomannen voor. 

FancyDuck29

FancyDuck29

11-08-2022 om 13:29

"Homomannen maken elkaar niet fout als ze veel seks hebben."
Ik denk dat dat te generaliserend is. Ik zie wel dat dat afgekeurd wordt, dat mannen elkaar uitmaken voor slet en klagen over problemen wat betreft daten in de gayscene.

De groep homomannen die veel seks hebben, zeg maar de personen die een apenpokkenprik krijgen, is natuurlijk maar een klein deel van de populatie. De meesten hebben ‘gewoon’ een monogame relatie, althans wel diegenen die ik ken.

De nadelen komen ze wel geregeld tegen. Pestgedrag, leuke grapjes, terloopse opmerkingen. Soms zogenaamd onschuldig, maar met name hetero mannen vinden er vaak toch wat van (mijn collega X is homo, ‘maar daar merk je niets van’).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.