Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
ShowyHummingbird30
28-07-2022 om 16:53
Smyle60 schreef op 28-07-2022 om 16:49:
-quote verwijderd-
Jemig.
Athan
28-07-2022 om 16:53
Paracelsus schreef op 28-07-2022 om 15:40:
[..]
En dan maar alles importeren?
Nou nee hoor, er blijven meer dan genoeg boeren over die wél een paar hersencellen hebben. Of denk jij dat alle boeren terroristen zijn?
ZanyHeron88
28-07-2022 om 16:58
Tickel schreef op 28-07-2022 om 16:48:
"Van der Plas werkt de komende tijd door vanuit huis. ,,Ik voel me niet senang buiten, om het zacht uit te drukken. En als ik weg ben, zit mijn zoon alleen thuis, dat vind ik ook niet prettig op deze manier. Voor de komende dagen heb ik alle activiteiten in het land afgezegd, ik bekijk het van week tot week. Het nare is: tegen mafkezen kun je je bijna niet weren. Tuurlijk kan je bekijken waar het vandaan komt, maar als een of andere gek op de bus stapt ergens en bij mij thuis uitkomt: hoe stop je dat?”"
https://www.ad.nl/politiek/van-der-plas-voelt-zich-niet-veilig-en-werkt-voorlopig-thuis-tegen-mafkezen-kan-je-je-lastig-weren~a9078fd7/
Misschien dat ze nu voelt hoe andere mensen en bedrijven zich hebben gevoeld toen die boeren het nodig vond ze te bedreigen en intimideren en komt er een moment dat ze oproept om de huidige manier van actievoeren te stopen.
Zij heeft nooit mensen bedreigt en zij heeft het altijd veroordeeld.
Wat een walgelijke post dit.
Smyle60
28-07-2022 om 16:59
Tickel schreef op 28-07-2022 om 16:52:
[..]
Ohhhhhh wat erg! Toch vreselijk dat je niet veilig bent onder je collega's.
Ehhhhh wat vreselijk dat niemand! veilig is door het absurde gestoorde gedrag van een (groot deel) van die idioten.
Mijn kennis met die boerderij heeft 3 dochters, je wil écht niet weten waar hij mee bedreigd is alleen omdat hij niet meedoet. Dát zijn dus die fijne gasten die net als de avondklokrellen rellen om te rellen. En hij heeft aangifte gedaan, werkt enkel averechts, zijn erf werd afgesloten door een paar "collega" boeren toen de politie weg was. Want die "collega's" zijn ook zo stoer dat ze kinderen meenemen in hun bedreigingen.
ZanyHeron88
28-07-2022 om 17:00
Athan schreef op 28-07-2022 om 16:53:
[..]
Nou nee hoor, er blijven meer dan genoeg boeren over die wél een paar hersencellen hebben. Of denk jij dat alle boeren terroristen zijn?
Lees even het hele bericht terug Ipv mijn bericht uit zijn verband te halen.
Athan
28-07-2022 om 17:01
Paracelsus schreef op 28-07-2022 om 16:58:
[..]
Zij heeft nooit mensen bedreigt en zij heeft het altijd veroordeeld.
Wat een walgelijke post dit.
Wat is hier nou in godsnaam walgelijk aan?! Er staat toch niet dat ZIJ mensen heeft bedreigd?
Ik snap echt niet hoe je van deze post kunt walgen, maar niet van de boerenterroristen.
ZanyHeron88
28-07-2022 om 17:03
Athan schreef op 28-07-2022 om 17:01:
[..]
Wat is hier nou in godsnaam walgelijk aan?! Er staat toch niet dat ZIJ mensen heeft bedreigd?
Ik snap echt niet hoe je van deze post kunt walgen, maar niet van de boerenterroristen.
Ja joh , nog een post van mij uit z’n verband rukken. Ben je goed in blijkbaar..
ze zegt toch letterlijk, dan weet zij ook eens hoe het voelt. Daar walg ik van.
Athan
28-07-2022 om 17:03
Paracelsus schreef op 28-07-2022 om 17:00:
[..]
Lees even het hele bericht terug Ipv mijn bericht uit zijn verband te halen.
🤣 ik citeer letterlijk je hele bericht!
ZanyHeron88
28-07-2022 om 17:04
Athan schreef op 28-07-2022 om 17:03:
[..]
🤣 ik citeer letterlijk je hele bericht!
Ik reageer toch op iemand anders? Misschien even terug lezen.
Athan
28-07-2022 om 17:04
Paracelsus schreef op 28-07-2022 om 17:03:
[..]
Ja joh , nog een post van mij uit z’n verband rukken. Ben je goed in blijkbaar..
ze zegt toch letterlijk, dan weet zij ook eens hoe het voelt. Daar walg ik van.
Het is goed. Walg maar lekker verder dan.
watertoren
28-07-2022 om 17:05
In het begin had ik nog sympathie voor de boeren maar dat kan ik nu echt niet meer voelen. Ik vind dat ze veel en veel te ver gaan met hun acties. Ik stoorde me ook zo aan die lompe boer die gisteren bij Renze zat. Wel mooi dat hij zichzelf helemaal belachelijk heeft gemaakt. Nu weet je waar de term boerenverstand vandaan komt.
Blomke82
28-07-2022 om 17:22
Smyle60 schreef op 28-07-2022 om 16:49:
-quote verwijderd-
Vind dit wel een discutabele uitspraak... ga er maar van uit dat emotie een rol speelde...
Smyle60
28-07-2022 om 17:42
Blomke82 schreef op 28-07-2022 om 17:22:
[..]
Vind dit wel een discutabele uitspraak... ga er maar van uit dat emotie een rol speelde...
Nope, niet echt als dat volwassen geacht tuig kinderen tussen de 3 en 9 jaar bedreigd is bij mij elke vorm van sympathie echt meteen compleet weg en rest voor mij enkel de harde aanpak. Ik hoorde vanmorgen iemand zeggen: ben benieuwd hoe lang het duurt eer mensen het zo zat zijn dat ze teruggepakt worden voor dat idiote "protest" dat er boerderijen in de fik worde gestoken want mensen zijn het aso getreiter van de boeren inmiddels spuugzat.
Mag toch niet hopen dat het zo ver komt maar ik hou eerlijk gezegd mijn hart vast. Ze gaan veel te ver en dan is het wachten op een tegen(re)actie