Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday schreef op 27-07-2022 om 10:22:

Misschien doe ik inderdaad denigrerend. Mijn frustratie over het onbenul van deze mensen is momenteel heel groot. Deze mensen laten zich voor het karretje spannen van lui die er bewust op uit zijn om onze samenleving te ontwrichten. Zie het artikel in de Volkskrant dat ik eerder vandaag plaatste. Als je dan leest wat er allemaal wordt uitgekraamd gaan de rillingen over mijn rug.

Wat een eerlijk antwoord. Ik herken het wel, trouwens. Dus geen veroordeling vanuit mij. Is volgens mij best menselijk. Maar het viel me zo op omdat het juist hier een paar pagina’s geleden over ging, volgens mij. Ik weet daarbij overigens niet precies meer wie wat schreef, zo goed heb ik niet op de nicks gelet. Maar toen herkende niet iedereen zich in dat frame. Terwijl het er volgens mij zo tussen de regels door wel in sluipt. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 16:28

Paracelsus schreef op 27-07-2022 om 12:29:

[..]

De vraag is natuurlijk of ze wisten dat het product / afval met asbest vervuilt is.

Als je je troep niet op de openbare weg dumpt waar anderen het voor je mogen opruimen hoef je je ook niet druk te maken of het giftige troep is. De meeste mensen weten wel welk sloopafval van hun huizen en schuren asbest bevat.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 16:30

Paracelsus schreef op 27-07-2022 om 12:42:

[..]

Ik snap de boeren wel hoor. Ik vind dat het kabinet dit niet goed heeft aangevlogen.

En die branden die de boeren nu veroorzaken is een kleinere belasting dan straks alle houtkachels en allesbranders die van de winter massaal zullen aanstaan ivm de gasprijzen.

Ach, daar komt de aap al uit de mouw. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-07-2022 om 16:34

Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 16:30:

[..]

Ach, daar komt de aap al uit de mouw.

De aap uit de mouw? Wat bedoel je daarmee? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 16:39

Paracelsus schreef op 27-07-2022 om 16:34:

[..]

De aap uit de mouw? Wat bedoel je daarmee?

Zoek de term anders eens op. Dit topic gaat over de overlast van actievoerende boeren maar jij gaat er houtkachels bij halen?! 😂

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

27-07-2022 om 16:47

Doemijdieglazenbol schreef op 27-07-2022 om 16:25:

[..]

Wat een eerlijk antwoord. Ik herken het wel, trouwens. Dus geen veroordeling vanuit mij. Is volgens mij best menselijk. Maar het viel me zo op omdat het juist hier een paar pagina’s geleden over ging, volgens mij. Ik weet daarbij overigens niet precies meer wie wat schreef, zo goed heb ik niet op de nicks gelet. Maar toen herkende niet iedereen zich in dat frame. Terwijl het er volgens mij zo tussen de regels door wel in sluipt.

Ik weet van mezelf dat ik vrij bot kan zijn bij gedrag dat in mijn irritatiezone zit. Ik zou wat vaker tot tien moeten tellen voordat ik iets zeg of typ. IRL rol ik ook nog met mijn ogen als ik vind dat mensen onzin uitkramen 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-07-2022 om 17:15

Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 16:39:

[..]

Zoek de term anders eens op. Dit topic gaat over de overlast van actievoerende boeren maar jij gaat er houtkachels bij halen?! 😂

Je ontwijkt mijn vraag en je haalt mijn opmerking over houtkachels uit z’n verband. 

letterlijk

letterlijk

Moderator

27-07-2022 om 17:31

Graag weer terug naar het onderwerp: hoe hard mogen de boerenacties zijn? Voor overlastgevende houtkachels mag een ander topic geopend worden.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 17:33

Paracelsus schreef op 27-07-2022 om 17:15:

[..]

Je ontwijkt mijn vraag en je haalt mijn opmerking over houtkachels uit z’n verband.

Kom nou, jij wil geen antwoord. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-07-2022 om 17:35

Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 17:33:

[..]

Kom nou, jij wil geen antwoord.

Nu vul je iets voor mij in! Fijn discussiëren zo Ik vroeg niet wat de uitdrukking betekend. Ik vroeg wat jij ermee bedoelt. 

letterlijk

letterlijk

Moderator

27-07-2022 om 17:36

Laatste waarschuwing: graag terug naar het onderwerp.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 17:40

Allemachtig ik zie net die foto’s, kennelijk kun je onder het mom van ‘actie’ gewoon je grof afval op de snelweg dumpen en er trots op zijn.

Hopelijk hangen er camera’s, wat een tokkie gedrag, vreselijk.

Te zot voor woorden dit ! 

Bergers bedreigd na opruimen door boeren gedumpt afval: 'Landverraders' we zetten je bedrijf in brand !

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5323590/berger-aannemers-bedreigd-opruimen-boeren-afval-rommel

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

27-07-2022 om 18:25

Paracelsus schreef op 27-07-2022 om 12:55:

[..]

Waaruit blijkt dat?

Kijk even naar de link hierboven van Wild-flower.

Maar toen de weg eenmaal weer veilig en opgeruimd was, werden het bedrijf en de werknemers bedreigd via sociale media. "We worden bijvoorbeeld genoemd in het Telegramkanaal 'Acties en Landverraders", vertelt Peelen. In deze groep zouden, naast bedreigingen, ook de contactgegevens van het bedrijf gedeeld worden.

"Ze zeiden tegen ons: let op, we zetten je op de foto, op de film", vertelt Peelen. "Ze dreigen met het stichten van brand bij ons bedrijf, als we doorgaan met schoonmaken."

Maffiapraktijken zijn het. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

27-07-2022 om 18:27

Ik denk dat deze mensen zwakbegaafd of geestesziek zijn. Dus nadrukkelijk de mensen die asbest storten en de mensen die een bedrijf bedreigen dat gewoon zijn werk doet. Niet de doorsnee boer die baalt van de situatie en daartegen wil demonstreren, wat zijn goed recht is. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.