Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
ShowyHummingbird30
28-07-2022 om 16:16
Paracelsus schreef op 28-07-2022 om 15:50:
[..]
Top idee hoor! Straks hebben we hier dan ook gewoon een hongersnood. De kassen hebben het ook al moeilijk en gaan misschien niet produceren vanwege de stijgende gasprijzen.
Ik vind dat we onze voedselketen wat meer mogen koesteren.
Je mist het woord bijna in mijn tekst.
EnchantedDragonfly18
28-07-2022 om 16:22
MeganRapinoe schreef op 28-07-2022 om 16:07:
Ik zat vandaag even in de reacties onder de berichten op Nu.nl te kijken en daar veroordeelt zeker 70% dit gebeuren en is de toon grotendeels hetzelfde als hier. De meerderheid snapt de frustratie van boeren, maar steunt deze acties niet en vindt dat boeren om de tafel moeten en hun verantwoordelijkheid moeten pakken.
Maar onder de pro-boeren lees ik vooral; we keuren het niet goed maar begrijpen het wel. Nergens lees je boeren die oproepen te stoppen met dit soort acties. Het lijkt wel of ze het wel best vinden, zo krijgen zij geen vuile handen en wordt er toch op een terroristische manier actiegevoerd.
En dannog deze oproep
Maar wel verontwaardigd zijn dat Caroline wordt bedreigd. Ook zij roept niet op om te stoppen met dit soort acties.
ZanyHeron88
28-07-2022 om 16:22
Coreopsis schreef op 28-07-2022 om 16:16:
[..]
Je mist het woord bijna in mijn tekst.
Nee. Dat heb ik gelezen. Maar überhaupt nadenken over het feit dat alle boeren maar weg moeten
ShowyHummingbird30
28-07-2022 om 16:25
Paracelsus schreef op 28-07-2022 om 16:22:
[..]
Nee. Dat heb ik gelezen. Maar überhaupt nadenken over het feit dat alle boeren maar weg moeten
Dat zijn jouw woorden. Niet de mijne.
ZanyHeron88
28-07-2022 om 16:27
Coreopsis schreef op 28-07-2022 om 15:47:
[..]
Zelfs ik als milieufanaat krijg inmiddels bijna de neiging om dan maar liever mijn groente uit het buitenland te halen. Niet goed, wel emotie en zo. Ik haal mijn voedsel in ieder geval niet meer direct bij 1 lokale boer die inmiddels duidelijk heeft aangegeven er net zo over te denken als die FDF idioot.
Je denkt er dan toch op z’n minst over na? En je handelt er zelfs naar. Je haalt het niet meer bij de boer in de buurt.
ShowyHummingbird30
28-07-2022 om 16:27
Tickel schreef op 28-07-2022 om 16:22:
[..]
Maar onder de pro-boeren lees ik vooral; we keuren het niet goed maar begrijpen het wel. Nergens lees je boeren die oproepen te stoppen met dit soort acties. Het lijkt wel of ze het wel best vinden, zo krijgen zij geen vuile handen en wordt er toch op een terroristische manier actiegevoerd.
En dannog deze oproep
Maar wel verontwaardigd zijn dat Caroline wordt bedreigd. Ook zij roept niet op om te stoppen met dit soort acties.
Dat schreef ik inderdaad eerder ook al. Waarom komen er geen verontwaardigde reacties van boeren? Want het draagvlak wordt nu ondermijnd door dit soort levensgevaarlijke idiote acties.
Blomke82
28-07-2022 om 16:36
Cookielover schreef op 28-07-2022 om 13:16:
[..]
Zo is het absoluut niet gegaan.
Zelfs als ik 3x3=9 zou zeggen zou je het ook nog in twijfel trekken.....
Cookielover
28-07-2022 om 16:38
Blomke82 schreef op 28-07-2022 om 16:36:
[..]
Als ik 1+1=2 zou zeggen zou je het ook nog in twijfel trekken.....
Zwaktebod.
EnchantedDragonfly18
28-07-2022 om 16:48
"Van der Plas werkt de komende tijd door vanuit huis. ,,Ik voel me niet senang buiten, om het zacht uit te drukken. En als ik weg ben, zit mijn zoon alleen thuis, dat vind ik ook niet prettig op deze manier. Voor de komende dagen heb ik alle activiteiten in het land afgezegd, ik bekijk het van week tot week. Het nare is: tegen mafkezen kun je je bijna niet weren. Tuurlijk kan je bekijken waar het vandaan komt, maar als een of andere gek op de bus stapt ergens en bij mij thuis uitkomt: hoe stop je dat?”"
https://www.ad.nl/politiek/van-der-plas-voelt-zich-niet-veilig-en-werkt-voorlopig-thuis-tegen-mafkezen-kan-je-je-lastig-weren~a9078fd7/
Misschien dat ze nu voelt hoe andere mensen en bedrijven zich hebben gevoeld toen die boeren het nodig vond ze te bedreigen en intimideren en komt er een moment dat ze oproept om de huidige manier van actievoeren te stopen.
Smyle60
28-07-2022 om 16:49
Ik heb het echt gehad met die boeren, ik heb 1: een vriendin met een boerderij, zij en haar man doen (klein bedrijf) niet mee met deze meuk en distantieren zich al helemaal va het idiote geweld. Nou, hij is dus één va de boeren die zichzelf moet verdedigen tegen de "collega" boeren, hij kan zijn erf niet eens af, hij en zijn gezin worden bedreigd.
En 2: dinnetje met kanker heeft nu al voor de 4de! keer in 2 weken haar behandeling al op moeten kissen/opschuiven omdat ze door die klootzakken niet bij het ziekenhuis kon komen en allererergst: een kennis kon niet eens op tijd bij het afscheid van haar broer zijn omdat die boeren het talud in de hens hadden gestoken.
Ik ben het zo beu die idioten en wat ook erg is: het is net zo'n clubje als die bij de avondklok amok maakten: van dat minne volk wat zichzelf geweldig vind maar niks voorstelt. En zó zie ik die asoboeren nu ook. Ik ben die aso's spuug en spuugzat, dit is geen aktie voeren meer, dit is puur terreur en van mij mag het leger/ME er vól overheen.
- mod: taalgebruik wat opgeschoond -
Gee013
28-07-2022 om 16:51
Tickel schreef op 28-07-2022 om 16:48:
Misschien dat ze nu voelt hoe andere mensen en bedrijven zich hebben gevoeld toen die boeren het nodig vond ze te bedreigen en intimideren en komt er een moment dat ze oproept om de huidige manier van actievoeren te stopen.
Nou precies dat! Was ook het eerste waar ik aan dacht.
EnchantedDragonfly18
28-07-2022 om 16:52
Smyle60 schreef op 28-07-2022 om 16:49:
-qoute verwijderd-
Ohhhhhh wat erg! Toch vreselijk dat je niet veilig bent onder je collega's.