Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Lollypopje
28-07-2022 om 09:49
wild-flower schreef op 28-07-2022 om 09:44:
[..]
Ik vraag me af, in hoeverre hier échte boeren of pure relschoppers bezig zijn. Ik geloof best dat er ook onder de echte boeren wel een paar heethoofden rondlopen die gekke dingen gaan doen, maar er komt ook vaak extreem volk op af .
Ik geloof zeker dat er een grootdeel relschoppers tussen zitten die geen boer zijn.
Piratenkoningin
28-07-2022 om 09:51
“Volgens de RWS-woordvoerder bestaat het gedumpte afval niet alleen uit afgedankte autobanden en zand, maar ook uit betonblokken en balken. 'Echt levensgevaarlijk', zegt hij.”
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/944227/aanrijding-bij-midwolde-als-gevolg-van-afvaldumping-verkeer-op-a7-richting-drachten-over-de-vluchtstrook
Als je een bult afval met betonblokken erin niet op tijd ziet en er tegenaan rijdt, dan is de kans op alleen blikschade wel heel klein. Gadverdamme.
GlamorousGuanaco18
28-07-2022 om 10:05
redbulletje schreef op 28-07-2022 om 09:35:
[..]
Vrees dat ze niet ingrijpen om de steun voor de boeren onder de burgers af te laten nemen zodat de burgers de boeren liever kwijt dan rijk zijn.
Dat zou dan het enige positieve zijn van deze terroristische acties. Maar als je dit gelooft, zit je heel erg diep in de fabeltjesfuik.
ShowyHummingbird30
28-07-2022 om 10:15
wild-flower schreef op 28-07-2022 om 09:44:
[..]
Ik vraag me af, in hoeverre hier échte boeren of pure relschoppers bezig zijn. Ik geloof best dat er ook onder de echte boeren wel een paar heethoofden rondlopen die gekke dingen gaan doen, maar er komt ook vaak extreem volk op af .
Ik denk, hoop, het ook. Wel wordt het nu tijd dat "de" boeren, en vooral de boerenorganisaties, duidelijk stelling nemen. En aangeven dat deze terroristen hen níet vertegenwoordigen, dat ze tegen dit soort levensgevaarlijke acties zijn. En waar mogelijk helpen bij de opsporing van de daders.
"De" media, kranten maar vooral ook televisie (talkshows!) moeten dan ook eens podium bieden aan die mensen. En niet alleen maar boeren uitnodigen die dit soort wanpraktijken bagatelliseren.
Cookielover
28-07-2022 om 10:59
Prima column van Harriet Duurvoort: https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/dankzij-de-scheldboeren-is-voor-mij-nepvlees-het-nieuwe-normaal~bf0f5774/
ZanyHeron88
28-07-2022 om 11:09
Caroline van der Plas doet tijdelijk stap terug na ‘ernstige’ bedreigingen
https://www.ad.nl/binnenland/caroline-van-der-plas-doet-tijdelijk-stap-terug-na-ernstige-bedreigingen~abcf494a/
ShowyHummingbird30
28-07-2022 om 11:24
Krankzinnig. Aannemers die bedreigd worden als ze wegen schoon en veilig willen maken. Politici die bedreigd worden omdat hun standpunten niet bevallen.
Dieptriest dat we als samenleving zo diep zijn gezonken.
watertoren
28-07-2022 om 11:26
Coreopsis schreef op 28-07-2022 om 11:24:
Krankzinnig. Aannemers die bedreigd worden als ze wegen schoon en veilig willen maken. Politici die bedreigd worden omdat hun standpunten niet bevallen.
Dieptriest dat we als samenleving zo diep zijn gezonken.
Precies en dan denk ik ook aan ambulance personeel die aangevallen worden en politieagenten. Ik vind Nederland een steeds minder leuk land om in te wonen met al die agressie.
ShowyHummingbird30
28-07-2022 om 11:27
Paracelsus schreef op 28-07-2022 om 11:09:
Caroline van der Plas doet tijdelijk stap terug na ‘ernstige’ bedreigingen
https://www.ad.nl/binnenland/caroline-van-der-plas-doet-tijdelijk-stap-terug-na-ernstige-bedreigingen~abcf494a/
En dan deze idioot die het nodig vindt om nog wat extra olie op het vuur te gooien (ook in het AD):
FDF-voorman: 'Zolang het een beetje blikschade is, is het allemaal niet zo erg'
Cookielover
28-07-2022 om 11:32
Coreopsis schreef op 28-07-2022 om 11:27:
[..]
En dan deze idioot die het nodig vindt om nog wat extra olie op het vuur te gooien (ook in het AD):
FDF-voorman: 'Zolang het een beetje blikschade is, is het allemaal niet zo erg'
Kan die man zijn grote, opruiende muil houden 🤢
Cookielover
28-07-2022 om 11:33
Ook in het AD:
,,Wij vinden de acties ook niet leuk, daarom moet de regering nu gaan bewegen”, zo reageert Erik Luiten van Agractie.
'Acties'. Terreur is het.
Klaas_Jesper
28-07-2022 om 11:39
FDF-voorzitter Mark van den Oever vindt ook dat het tijd wordt dat de regering actie onderneemt. "De regering moet per direct de acties beëindigen door de stikstofbrief van tafel te halen.”
ShowyHummingbird30
28-07-2022 om 11:43
Klaas_Jesper schreef op 28-07-2022 om 11:39:
FDF-voorzitter Mark van den Oever vindt ook dat het tijd wordt dat de regering actie onderneemt. "De regering moet per direct de acties beëindigen door de stikstofbrief van tafel te halen.”
Een verstandige regering onderhandelt niet met terroristen. Actievoeren prima. Levensgevaarlijke situaties op de weg veroorzaken is onacceptabel - en een ieder die dat probeert goed te praten hoort wat mij betreft achter de tralies wegens opruiing.
En jawel hoor. Men gaat gewoon door. Kunnen al die tractoren niet in beslag genomen worden?
Regendrup.
28-07-2022 om 11:57
Echt iedereen die meewerkt aan deze idiote, levensgevaarlijke acties of het toejuicht: Ik wens ze allemaal eeuwige jeuk en te korte armen. Serieus, wat een leeghoofden allemaal. Kan er zo boos om worden.