Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jongens echt, dit wordt een niveautje heksenjacht omdat Friezinnetje heeft gezegd dat ze op HvN hoorde dat 73% van de Nederlanders nog steeds achter de boeren staat. Dit is echt niet normaal.

Thursday schreef op 27-07-2022 om 21:57:

Ik geloof dat onderzoek van HvN wel. Het is een representatief onderzoek onder 3500 mensen. Ik geloof ook de onderzoeken die andere percentages laten zien. Ook bij peilingen voor de Tweede Kamer zie je dat die heel erg kunnen verschillen.

HvN doet peilingen in hun eigen panel, net zoals Eenvandaag een opiniepanel heeft. Dat vind ik zelf toch van een ander niveau als een onderzoek van een onderzoeksbureau als I&O.

Moxxie schreef op 27-07-2022 om 22:06:

Jongens echt, dit wordt een niveautje heksenjacht omdat Friezinnetje heeft gezegd dat ze op HvN hoorde dat 73% van de Nederlanders nog steeds achter de boeren staat. Dit is echt niet normaal.

-knip-

Hoe ver de boeren ook gaan, er wordt niet ingegrepen. Bedreigingen, brandstichting, vervuiling, levensgevaarlijke situaties... Wat maakt het uit? Grof geweld loont, zoveel is duidelijk, zo lang je maar met genoeg bent en met zwaar materieel. De autoriteiten staan erbij en kijken ernaar. Kennelijk is dit normaal of niet erg genoeg. Ik begin het onderhand op te geven, blijkbaar is Nederland niet tot meer in staat om dit te stoppen. Het zij zo. Laten we dan Karolaine maar minister-president maken, alles blijft bij het oude en na ons de zonvloed. Ik weet het ook niet meer. 

Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 22:02:

[..]

nee, en dat heb ik al enkele malen gezegd, zelf vanavond nog. even goed lezen

Er is ook al vele malen uitgelegd dat boeren verantwoordelijk zijn voor zo'n 45% van de stikstofuitstoot en dat er dus in die sector drastische maatregelen moeten worden genomen.  En dat Nederlandse boeren produceren voor de export. En dat de sterke boerenlobby jarenlang de politiek heeft gedomineerd. Lezen is inderdaad moeilijk. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 22:12

Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 22:05:

[..]

als jij niet terug wilt kijken of lezen, dan kun j er ook geen mening over hebben toch?

Ik reageer op je eigen reactie, wat is daar lastig aan

Friezinnetje schreef op 27-07-2022 om 22:06:

[..]

-quote verwijderd-

Lijkt mij een verstandig besluit. Ik lees enkel boze reacties van je. Ik zou ook het topic even laten voor wat het is. 

Empowered schreef op 27-07-2022 om 22:11:

[..]

Er is ook al vele malen uitgelegd dat boeren verantwoordelijk zijn voor zo'n 45% van de stikstofuitstoot en dat er dus in die sector drastische maatregelen moeten worden genomen. En dat Nederlandse boeren produceren voor de export. En dat de sterke boerenlobby jarenlang de politiek heeft gedomineerd. Lezen is inderdaad moeilijk.

je vroeg of ik het eens was met de akties van vandaag en nu heb je het over iets heel anders. Wat wil je? 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-07-2022 om 22:15

[..]

Er is ook al vele malen uitgelegd dat boeren verantwoordelijk zijn voor zo'n 45% van de stikstofuitstoot en dat er dus in die sector drastische maatregelen moeten worden genomen. En dat Nederlandse boeren produceren voor de export. En dat de sterke boerenlobby jarenlang de politiek heeft gedomineerd. Lezen is inderdaad moeilijk.

Ik vraag mij af of boeren voor 45% verantwoordelijk zijn voor de uitstoot. Vliegtuigen worden namelijk niet meegerekend, alleen als ze op een bepaalde hoogte ( laag) vliegen. En er vertrekken / komen rond de 1500 vliegtuigen per dag. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

27-07-2022 om 22:18

Rondstruiner schreef op 27-07-2022 om 22:06:

[..]

HvN doet peilingen in hun eigen panel, net zoals Eenvandaag een opiniepanel heeft. Dat vind ik zelf toch van een ander niveau als een onderzoek van een onderzoeksbureau als I&O.

In dat geval vind ik het wel wat gek dat ze spreken van een representatief onderzoek. Dan is het hooguit representatief voor HvN-kijkers. Een groep die in een heel andere bubbel zit dan bijvoorbeeld de VPRO-kijker, om maar een ander uiterste te noemen. 

Maar ook de andere onderzoeken laten nog aanzienlijke steun zien voor de boeren. Ik denk dat niemand dat kan ontkennen. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-07-2022 om 22:19

[..]

Het is inderdaad al meermaals uitgelegd met staatjes erbij en al. Maar het is òf niet waar òf de industrie is ook heel erg. Er wordt vergeten dat de intensieve veeteelt echt onevenredig bijdraagt en daarnaast flinke subsidies ontvangt. 

Thursday schreef op 27-07-2022 om 22:18:

[..]

In dat geval vind ik het wel wat gek dat ze spreken van een representatief onderzoek. Dan is het hooguit representatief voor HvN-kijkers. Een groep die in een heel andere bubbel zit dan bijvoorbeeld de VPRO-kijker, om maar een ander uiterste te noemen.

Maar ook de andere onderzoeken laten nog aanzienlijke steun zien voor de boeren. Ik denk dat niemand dat kan ontkennen.

Zoals ik eerder aangaf: ze laten begrip zien. Dat is echt niet hetzelfde als steun.

Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 20:29:

[..]

* dan

Wij hebben hier in Nederland ook flinke heidebranden gehad bijvoorbeeld, dat was geen lolletje. Rookt ook wat meer dan houtkachels.

Gecontroleerde branden zouden het risico juist kleiner maken dat hele gebieden affikken, maar de natuurclubs van Nederland laten juist omgehakte bomen overal liggen wat bij brand levensgevaarlijk is. In Australië doen ze na de branden van de laatste jaren juist weer preventief gecontroleerd branden, zoals de Aboriginals vroeger ook deden. Het maakt de grond ook nog vruchtbaarder.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

27-07-2022 om 22:23

Hetvrijewoord schreef op 27-07-2022 om 22:19:

[..]

Er wordt vergeten dat de intensieve veeteelt echt onevenredig bijdraagt en daarnaast flinke subsidies ontvangt.

Ook dat is gewoon waar.
Zoals eerder geopperd: begin daar dan mee! Leg die bedrijven zsm stil en compenseer die veehouders daar goed voor. Daar kan toch niemand op tegen zijn, behalve de big agro die over de ruggen van deze boeren heen goud geld verdient?

Paracelsus schreef op 27-07-2022 om 22:15:

[..]

Ik vraag mij af of boeren voor 45% verantwoordelijk zijn voor de uitstoot. Vliegtuigen worden namelijk niet meegerekend, alleen als ze op een bepaalde hoogte ( laag) vliegen. En er vertrekken / komen rond de 1500 vliegtuigen per dag.

Dat klopt, vliegtuigen boven de 3000 voet en vliegtuigen die niet in ons land opstijgen of landen worden niet meegerekend.

Echter, op NOS Nieuws staat onderstaand plaatje over de vergelijking van de stikstofuitstoot tussen luchtvaart en landbouw. Het verschil is zo enorm, dat ik denk dat zelfs als je de luchtvaart een stuk ruimer mee zou nemen in de berekeningen, het nog steeds in het niet valt bij wat de landbouw produceert. 

Neemt niet weg dat, net als de landbouw, ook Schiphol in Nederland een heilig huisje is dat door de overheid altijd uit de wind is gehouden. Ik ben er zeker voor dat ook Schiphol drastisch wordt ingekrompen. Daar begint men eindelijk een beetje mee, maar nog erg onwillig. 

1024x576a.jpg

Weer brandende bermen vanavond

Hooibalen in brand op A2 en A50, A1 bij Voorst ook morgenochtend nog dicht - https://nos.nl/l/2438554

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.