Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Gemeente Amsterdam beticht van discriminatie

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1353689263/moskee-hekelt-oproep-tegen-lhbt-geweld-van-gemeente-amsterdam

Aangezien niet iedereen het kan lezen: een van de grootste moskeeën van Nederland is uitgenodigd bij de burgemeester en die wil dat ze een verklaring ondertekenen tegen LGBTQ geweld. De moskee vindt het discriminerend en weigert te komen (en dus ook de verklaring te ondertekenen).

Mijn mening: eerst en vooral een pluim voor het zeer linkse bestuur van de gemeente die eindelijk eens een keer ook durft op te komen voor de LGBTQ gemeenschap als het gaat om de vele bedreigingen uit de hoek van religie (en dan met name de islam, laten we elkaar geen mietje noemen, pun intended).

Dat verdient navolging!

En het verdient ook dat de gemeente de rug recht houdt en gevolgen gaat verbinden als dit soort organisaties onderdeel blijven zijn van het probleem. Als je met je denkbeelden niet past binnen een democratische rechtsstaat, dan hoor je hier niet thuis!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eerlijk gezegd, wordt ik hier wel een beetje simpel van. Refo-kerk heeft ook zo een anti-verklaring laten rondgaan, zonder dat wie dan ook daar op bezoek ging. Symboolpolitiek daar is links goed in. "Dat hele dan hoor je hier niet thuis' riekt net zo goed naar discriminatie. Als je het respect en begrip voor elkaar wil vergroten dan ga je samen in gesprek om elkaar te leren kennen en niet zwaaien met verklaringen die ondertekend moeten worden. 

"Een woordvoerder van Halsema laat weten dat ook aan joodse en christelijke organisaties wordt gevraagd om eenzelfde soort verklaring te tekenen. Religieuze organisaties spelen volgens de gemeente een belangrijke rol als het gaat om het tegengaan van discriminatie en geweld tegen lhbt-personen, vanwege de directe contacten met de gelovigen die zij vertegenwoordigen. „We vragen ook weer niet zoveel van ze”, aldus de woordvoerder."

Wat moet je hier nog aan toe voegen
Prima initiatief van de gemeente. 

DS1971

DS1971

16-10-2022 om 16:09 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 14:13:

Eerlijk gezegd, wordt ik hier wel een beetje simpel van. Refo-kerk heeft ook zo een anti-verklaring laten rondgaan, zonder dat wie dan ook daar op bezoek ging. Symboolpolitiek daar is links goed in. "Dat hele dan hoor je hier niet thuis' riekt net zo goed naar discriminatie. Als je het respect en begrip voor elkaar wil vergroten dan ga je samen in gesprek om elkaar te leren kennen en niet zwaaien met verklaringen die ondertekend moeten worden.

Van iedere organisatie mag worden verlangd dat ze zich houden aan wet- en regelgeving. En zo niet kun je worden ontbonden. 

Hoe riekt dat toch naar discriminatie?

Daar hoef je verder niets extra's voor te tekenen, dat hoeven andere mensen ook niet. 
En met dan hoor je niet in mijn land, de regels gelden voor jou toch net zo goed? 

Het probleem is met woke is dat men altijd een andere de les wil lezen, terwijl jezelf ook discrimineert: maar dan valt het ineens onder de vrijheid van meningsuiting.

DS1971

DS1971

16-10-2022 om 16:25 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 16:19:

Daar hoef je verder niets extra's voor te tekenen, dat hoeven andere mensen ook niet.
En met dan hoor je niet in mijn land, de regels gelden voor jou toch net zo goed?

Je bent best op de hoogte van het feit dat religies nogal discriminerende denkbeelden hebben aangaande de LGBTQ community. En dat geweld jegens deze groep vooral vanuit de religieuze hoek komt en meer in het bijzonder de Islamitische hoek. Waar diverse geestelijken nog altijd oreren dat homoseksualiteit voor god erger is dan moord.

Je houdt je nu van de domme lijkt mij zo.

Het hypocriete van zulke organisaties is dat ze het van de daken schreeuwen bij "discriminatie" van moslims, maar als het door moslims gebeurt bij andere gaan ze krijsen dat ze zelf gediscrimineerd worden (???) ik vind Nederland maar een raar land soms.

Als je dat allemaal zo belangrijk vindt, dan zou ik zelf eens stoppen met opmerkingen als: dan hoor je niet in mijn land. Het maakt je betoog niet sterker en zegt vooral iets over je eigen vooroordelen. Net zoals je laatste post. Tav geweld hoor je dader aan te spreken en niet een hele gemeenschap. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-10-2022 om 16:35

Bij deze dan maar weer eens: ik (moslim) verafschuw en veroordeel geweld, aanslagen, discriminatie van wie dan ook. En zo heb ik mijn kinderen ook opgevoed.

Mag ik nu blijven?

Ik vind het bijzonder dat iemand die links en woke continu afkraakt, nu het zo uitkomt opeens wel lof zingt over een "woke" actie.

Coreopsis schreef op 16-10-2022 om 16:35:

Bij deze dan maar weer eens: ik (moslim) verafschuw en veroordeel geweld, aanslagen, discriminatie van wie dan ook. En zo heb ik mijn kinderen ook opgevoed.

Mag ik nu blijven?

Niet zo in de slachtofferhoek gaan zitten hoor

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-10-2022 om 16:42

Muurbloem1985 schreef op 16-10-2022 om 16:38:

[..]

Niet zo in de slachtofferhoek gaan zitten hoor

Ik heb niet de indruk dat jij en TO op een serieuze inhoudelijke reactie zitten te wachten. Want dan moet je gaan nuanceren en zo.

DS1971

DS1971

16-10-2022 om 16:44 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 16:28:

Als je dat allemaal zo belangrijk vindt, dan zou ik zelf eens stoppen met opmerkingen als: dan hoor je niet in mijn land. Het maakt je betoog niet sterker en zegt vooral iets over je eigen vooroordelen. Net zoals je laatste post. Tav geweld hoor je dader aan te spreken en niet een hele gemeenschap.

Mijn opmerking ziet zeer duidelijk op de organisatie die op dit gebied al sedert de oprichting veelpleger is.

De aanvoerder van Feyenoord wenst vandaag ook niet met een regenboog aanvoerdersband te spelen uit religieuze overwegingen.

Zou even lekker worden wanneer je een ander kan dwingen om dingen te dragen. 

DS1971

DS1971

16-10-2022 om 16:47 Topicstarter

Mag ik nu blijven?

Ik vind het bijzonder dat iemand die links en woke continu afkraakt, nu het zo uitkomt opeens wel lof zingt over een "woke" actie.

Ik spreek moslims niet erop aan. Dit is gewoon een stropop.

En is nu echt serieus de klacht dat ik niet altijd links afkraak, maar het ook zeg als ik vind dat ze het juiste doen?

Verder is dit niet woke. Het is immers heel woke om discriminatie door gemarginaliseerde groepen ok te vinden, want anders is dat alleen maar stigmatiserend.

Mag ik nu blijven?

Wat vind jij van de actie Coreopsis? Of het effect zal hebben weet ik niet, maar ik vind het een prima signaal. Als we willen dat de houding jegens de lhbt gemeenschap verandert zal dat van binnenuit moeten komen, en dit is een aansporing voor de moskeeën om hierin hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen.

DS1971

DS1971

16-10-2022 om 16:49 Topicstarter

Coreopsis schreef op 16-10-2022 om 16:42:

[..]

Ik heb niet de indruk dat jij en TO op een serieuze inhoudelijke reactie zitten te wachten. Want dan moet je gaan nuanceren en zo.

Het is in ieder geval mooi om te zien wie het allemaal wel ok vinden dat nog altijd vele mensen in Nederland zich onveilig voelen om met een partner van gelijke sekse hand in hand te lopen en die daar absoluut niet bij willen benoemen uit welke hoek die dreiging primair komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.