Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Dreigend zonnebloemolie tekort . Wat voor olie gebruiken jullie in de keuken ?

wild-flower

wild-flower

19-03-2022 om 15:29 Topicstarter

Bij de Appie stond ook helemaal niets meer .

photo-2022-03-19-15-28-08.jpg

Bij onze ah net ook lege schappen. Bloem was ook op zag ik.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-03-2022 om 15:40

Dolfje schreef op 19-03-2022 om 15:32:

Bij onze ah net ook lege schappen. Bloem was ook op zag ik.

Nu de pasta nog, dat wordt ook een ding. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-03-2022 om 15:42

Ik mocht vandaag na 5 dagen quarantaine eindelijk weer naar buiten. Olie, bloem en pasta inderdaad uitverkocht. Gelukkig heb ik altijd een redelijke voorraad houdbare spullen in huis. Dat was de afgelopen week ook wel zo prettig.

Coreopsis schreef op 19-03-2022 om 15:42:

Ik mocht vandaag na 5 dagen quarantaine eindelijk weer naar buiten. Olie, bloem en pasta inderdaad uitverkocht. Gelukkig heb ik altijd een redelijke voorraad houdbare spullen in huis. Dat was de afgelopen week ook wel zo prettig.

Ik heb gelukkig ook altijd voldoende voorraad van deze artikelen en zo niet, voldoende alternatieven. Wij Nederlanders hebben geen klagen en zullen niet zo snel verhongeren.

merk dat dit topic mij enorm irriteert door sommige opmerkingen. Vele mensen zijn gevlucht doordat er een oorlog gaande is en hebben werkelijk alles moeten achterlaten, zelfs dierbaren, en hier maakt men elkaar al uit voor egoïstisch om tijdelijk een paar flesjes minder zonnebloemolie en pakken meel! Serieus, wat een armoe 

Helemaal met je eens, Kersje.

Kersje schreef op 19-03-2022 om 16:22:

[..]

Ik heb gelukkig ook altijd voldoende voorraad van deze artikelen en zo niet, voldoende alternatieven. Wij Nederlanders hebben geen klagen en zullen niet zo snel verhongeren.

merk dat dit topic mij enorm irriteert door sommige opmerkingen. Vele mensen zijn gevlucht doordat er een oorlog gaande is en hebben werkelijk alles moeten achterlaten, zelfs dierbaren, en hier maakt men elkaar al uit voor egoïstisch om tijdelijk een paar flesjes minder zonnebloemolie en pakken meel! Serieus, wat een armoe

Ik vind het ook aso om een heel schap leeg te kopen terwijl je weet dat er schaarste is. Ja, oorlog is erger maar dat wil toch niet zeggen dat je er niet van mag balen als je net je laatste zonnebloemolie hebt opgemaakt en graag 1 flesje had kunnen kopen?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

19-03-2022 om 22:12

*laat maar

Poezie schreef op 19-03-2022 om 21:49:

[..]

Ik vind het ook aso om een heel schap leeg te kopen terwijl je weet dat er schaarste is. Ja, oorlog is erger maar dat wil toch niet zeggen dat je er niet van mag balen als je net je laatste zonnebloemolie hebt opgemaakt en graag 1 flesje had kunnen kopen?

maar er zijn toch genoeg alternatieven? Koop je arachide-olie of olijfolie. En anders maar vloeibare boter

Friezinnetje schreef op 19-03-2022 om 22:13:

[..]

maar er zijn toch genoeg alternatieven? Koop je arachide-olie of olijfolie. En anders maar vloeibare boter

Waarom moet de 1 10 flessen in huis hebben dan, en de ander niet 1?

Wij gebruiken meestal olijfolie maar voor heet wokken afwisselend zonnebloemolie, arachideolie of rijstolie. Gezien de zonnebloemolie opgaat zullen het voor wokken wel die twee alternatieven worden.

Poezie schreef op 19-03-2022 om 23:37:

[..]

Waarom moet de 1 10 flessen in huis hebben dan, en de ander niet 1?

Sorry, maar er is hier niemand die gezegd heeft 10 flessen gekocht te hebben. Overdrijven is ook een vak

Bij veel supermarkten mag je er ook maar één kopen. Bij mijn super staan ook niet extreem veel flessen als op één ochtend 1op de 4 klanten een fles meeneemt is de voorraad snel op. 

Kersje schreef op 19-03-2022 om 16:22:

[..]

Mensen voelen voor het eerst een dreiging. Behalve twee jaar terug, Corona, hebben ze die nooit gekend dus het is iets erg ongewoons. Dus het komt veel harder binnen. Ze vragen zich af wat ze kunnen doen om rustiger te worden en dat is dan eten. Een voorraad van hun lievelingseten.

Je moet je niet ergeren. Volkomen zinloos.

Uiteraard heb ik ook mijn ergernisdrempel en dat is dat ondanks alle energietekorten mensen toch niet af willen zien van hun vliegvakanties en andere energieslurpende activiteiten. Dus ik luister er maar niet meer naar; dat is beter voor mijn stressniveau.

Friezinnetje schreef op 20-03-2022 om 08:09:

[..]

Sorry, maar er is hier niemand die gezegd heeft 10 flessen gekocht te hebben. Overdrijven is ook een vak

Je snapt best wat ik bedoel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.