Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

digitbeten in de regering?

Ginevra schreef op 18-05-2022 om 20:03:

[..]

Dat is helemaal het issue niet. De regering heeft de plicht om zonodig inzichtelijk te maken wat er gecommuniceerd is met wie. Natuurlijk met inachtneming van staatsgeheimen en nationale veiligheid etc etc etc. Maar de basis is: als jij regeert, moet dat inzichtelijk zijn. Dan kun je niet 90% van je communicatie weggooien.

Want dan krijg je dit:

“Had ik op de hoogte moeten zijn van toeslagenschandaal? Goh, geen idee, die mails zijn weg”

“Had Macron mij geïnformeerd dat er nu meteen sancties van kracht werden? Geen idee, dat heeft hij mij misschien ge-sms’t maar dat is weg”.

“Ja nee, Shell heeft me nooit gevraagd iets aan die dividendbelasting te doen hoor, zeker niet. Controle? Nee, dat is niet te controleren, dat is allemaal weg”

En ja natuurlijk gebeurt er ook al veel via oncontroleerbare kanalen en kunnen we nooit alles overzien en dat hoeft ook niet. Maar NL is heel goed in zwartlakken, vergeten en wegmaken. Rutte voorop.

Precies, echt belachelijke actie van die onbetrouwbare vent.

Sorry, maar ik snap echt niks van dit gezeik!
Belangrijke werk gerelateerde dingen doe je toch niet per sms/whatsapp. Gebruik gewoon je mail.

Zeg ik als 29 jarige..

LostJellyfish83

LostJellyfish83

19-05-2022 om 09:46

ach ja, zometeen een debat waar iedereen zich vreselijk druk gaat lopen maken en vervolgens verandert er weer niks. Teflon Mark komt overal mee weg tenslotte. 

Hij zal er zeker wel weer mee weg komen. Ik vind hem een smerig mannetje.
Ik denk namelijk dat hij precies op de hoogte is van de archiefwet en hij ook prima snapt hoe een telefoon werkt. Ik denk helemaal niet dat het een gewoontedier is, ik denk dat het een slim spelletje is.
Als je niet meer op kunt slaan dan houdt het op en moet je wel dingen weggooien. Geen keus.
En dus kan niemand je controleren, nalezen of ergens op aanspreken nadien.  Ik wist het niet..

Daglichtlamp

Daglichtlamp

19-05-2022 om 10:19 Topicstarter

noas_1993 schreef op 19-05-2022 om 09:38:

Belangrijke werk gerelateerde dingen doe je toch niet per sms/whatsapp. Gebruik gewoon je mail.

Zeg ik als 29 jarige..

Rutte schijnt volgens eigen zeggen helemaal geen mail te gebruiken.

Zeg ik als 29 jarige..

Ik snap er ook helemaal niks van. Worden er werkelijk belangrijke dingen geregeld per SMS? Er gaat een hele wereld voor me open. 

Zeg ik als 29 jarige..

Ah ja en daarom wist Rutte zijn smsjes? Ik geloof er niks van dat er alleen suggesties voor het avond eten in die smsjes stond.

Regendrup. schreef op 19-05-2022 om 10:23:

[..]

Ik snap er ook helemaal niks van. Worden er werkelijk belangrijke dingen geregeld per SMS? Er gaat een hele wereld voor me open.

Misschien niet. Maar als je op enig moment aan moet tonen dat je iets niet wist, of iets niet hebt gezegd dan kan je dat alleen doen als je archief compleet is. Dat is geen hogere wiskunde en een minister president snapt dat best.

Moxxie schreef op 19-05-2022 om 10:52:

[..]

Misschien niet. Maar als je op enig moment aan moet tonen dat je iets niet wist, of iets niet hebt gezegd dan kan je dat alleen doen als je archief compleet is. Dat is geen hogere wiskunde en een minister president snapt dat best.

Duidelijk. Nog steeds vind ik het gek, al deze ophef, maar gelukkig ben ik dan ook geen minister president. 

Regendrup. schreef op 19-05-2022 om 11:18:

[..]

Duidelijk. Nog steeds vind ik het gek, al deze ophef, maar gelukkig ben ik dan ook geen minister president.

Als je van gedachten verandert en besluit voor een baan als mp te gaan dan stem ik op jou hoor!

Moxxie schreef op 19-05-2022 om 12:31:

[..]

Als je van gedachten verandert en besluit voor een baan als mp te gaan dan stem ik op jou hoor!

Hahaha nee bedankt, zou het echt vreselijk vinden. 

Voor jou geen optie? 

Rockstar schreef op 19-05-2022 om 10:31:

[..]

Ah ja en daarom wist Rutte zijn smsjes? Ik geloof er niks van dat er alleen suggesties voor het avond eten in die smsjes stond.

Wat heeft het voor nut om alle niet werkgerelateerde sms-jes te laten staan?

noas_1993 schreef op 19-05-2022 om 13:55:

[..]

Wat heeft het voor nut om alle niet werkgerelateerde sms-jes te laten staan?

Ja en dat is dus de vraag of hij alleen de niet werkgerelateerde sms-jes wiste. 

Ik geloof het ook niet. 

Natuurlijk heeft hij bewust dingen gewist die belastend voor hem konden zijn. Onbetrouwbare hond is t! 

Heb het debat opstaan, tenenkrommend! Rutte wentelt zich in de slachtofferrol. "Er is sprake van een patroon? Neeeeee. Waarom al die ouwe koeien steeds uit de sloot halen en het een patroon noemen? Zo oneerlijk. 
De oppositie is zo wantrouwend. Waarom toch? Hij heeft zich gewoon aan de regels gehouden. Als de oppositie zo wantrouwend is de hele tijd, dan winnen we het vertrouwen van de burger nooit terug natuurlijk  "

Niet om aan te zien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.