Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lollypopje

Lollypopje

24-04-2022 om 13:11 Topicstarter

Lexus schreef op 24-04-2022 om 13:10:

[..]

ja precies, ook meegemaakt, meer dan 40 jaar geleden. Ik droeg een zwarte lange rok en een t-shirtje

Bij mij ruim 10 jaar geleden. Het ergste is dat ik pas tijdens metoo door een gesprek met vriendinnen besefte dat het aanranding was geweest. Toen pas drong echt tot mij door wat die ander gedaan had.

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 13:02:

[..]

Laat ik het zo zeggen, als homo heb ik er geen lustgevoelens bij, als je dat wilt impliceren. Het viel me vooral op vanwege het feit dat ik niet snapte dat je je kind zo rond laat lopen. Op de camping bij het zwembad, OK. Maar niet naar school.

ja maar je legt dan toch de link tussen hoe een meisje gekleed is en het feit dat mannen grensoverschrijdend gedrag vertonen? Kortom dat je meisjes moet leren zich te bedekken anders wordt je aangerand/verkracht? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

24-04-2022 om 13:14

Lexus schreef op 24-04-2022 om 13:07:

[..]

Nou dat 'nou eenmaal' is nogal aan discussie onderhevig. Want er zijn heel veel 'nou eenmaals': "omdat je als je 's nachts alleen loopt je het nou eenmaal op zoekt' "omdat je begint met vriendelijk terug te flirten werp je je nou eenmaal op als iemand die wel wil" "als je veel minnaars hebt gehad is het nou eenmaal logisch dat men ervan uitgaat dat je wel wil" enz enz
En dan nog Dan is het toch aan een volwassen vent om voor zich te kijken? En dan, als de dame in kwestie zo jong is niet uitgebreid haar hele garderobe gaan beschrijven? Ik word daar eng van. Dus moeten meisjes maar helemaal bedekt zijn in de zomer anders gaan oude(re) venten zich aan hen verlekkeren en grensoverschrijdend gedrag vertonen?

Kijken mag nog wel gewoon?  Of is dat tegenwoordig ook al grensoverschrijdend? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

24-04-2022 om 13:16

MidasWolf schreef op 24-04-2022 om 13:09:

[..]

Ik denk eerder dat ze meegaan met andere meiden uit de klas op die leeftijd wil je vooral niet opvallen in de groep leeftijd genoten. Je wil erbij horen.

Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Kan, maar je kunt niet iemand verbieden om naar je te kijken. 

Battle-Royale schreef op 24-04-2022 om 13:14:

[..]

Kijken mag nog wel gewoon? Of is dat tegenwoordig ook al grensoverschrijdend?

Wanneer je een meisje uitkleed met je ogen/lang staart dan gaat dat wel redelijk ver vind ik. Verboden is het niet maar oké is het ook niet. Al helemaal als oudere mannen naar jongere meiden staren.

Courage schreef op 24-04-2022 om 13:01:

[..]

Waar ligt dan de link tussen dat de maatschappij onstilbare honger heeft naar seks en een meisje van 12 in korte broek?
Het meisje zelf dus niet. De ouders? Die hebben onstilbare honger naar seks en sturen hun dochter zo op pad?

Ik begrijp oprecht niet wat een 12-jarig meisje doet in een discussie over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Kan je dat uitleggen?

Wat het ermee te maken heeft (en dan moet je het in de context van mijn totale verhaal plaatsen in plaats van er een paar termen uit te plukken) is dat we het normaal zijn gaan vinden dat seksueel gedrag, dat nu eenmaal ook in kleding meer en meer tot uitdrukking komt, tot normaal te verheffen, maar het dan weer niet normaal lijken te vinden als daarop in seksueel opzicht wordt gereageerd.

Zo'n meisje leert al als kind dat het OK is half bloot naar school te gaan. In kleding die je nog niet zo lang geleden voornamelijk zag bij dames met een bepaald beroep. De vraag die we onszelf dan kunnen stellen is: waarom vinden we dat normaal? En de vraag dringt zich zelfs op: maak je je schuldig aan seksueel grensoverschrijdend gedrag door in dergelijke kleding (en dan heb ik het niet zozeer over dat meiske, maar in zijn algemeenheid) over straat te gaan lopen en daardoor je nauwelijks bedekte lichaam aan anderen op te dringen? En dat geldt zowel voor vrouwen als mannen. 

Battle-Royale schreef op 24-04-2022 om 13:14:

[..]

Kijken mag nog wel gewoon? Of is dat tegenwoordig ook al grensoverschrijdend?

wat ik veel hoor van vrouwen is dat juist degenen die zeggen 'je mag ook niks meer tegenwoordig' veelal de mensen zijn die net te dichtbij komen staan, verkeerde seksistische grapjes maken of je uitkleden met hun ogen. Degenen die al vrouwen met respect behandelden horen ze zoiets niet zeggen

En ja kijken kan ook grensoverschrijdend zijn. Als jonge meisjes van twaalf of dertien met de ogen worden uitgekleed en aangestaard door oudere mannen (zoals ik ooit zag bij de vriendinnen van mijn zoon toen we in de tram zaten) kan dat uitermate intimiderend zijn.

Het sleutelwoord is respect. Natuurlijk is flirten en met respect even kijken leuk en gezellig en de sjeu van het leven. 

Maar velen doen dingen die ze niet zouden willen ervaren (als hetero man) van gay mannen of waar ze kwaad om zouden worden als het hun kleine zusje of moeder gebeurde

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

24-04-2022 om 13:23

MidasWolf schreef op 24-04-2022 om 13:18:

[..]

Wanneer je een meisje uitkleed met je ogen/lang staart dan gaat dat wel redelijk ver vind ik. Verboden is het niet maar oké is het ook niet. Al helemaal als oudere mannen naar jongere meiden staren.

Ja het hoort niet maar het gebeurd wel gewoon. En hoe meer bloot, hoe interessanter het is om te kijken. Ik zie trouwens ook vrouwen kijken naar schaars geklede andere vrouwen hoor. Meestal om commentaar te leveren op kleding of het gebrek daaraan.

Battle-Royale schreef op 24-04-2022 om 13:23:

[..]

Ja het hoort niet maar het gebeurd wel gewoon. En hoe meer bloot, hoe interessanter het is om te kijken. 

Ja en daar vinden we tegenwoordig wat van ja.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

24-04-2022 om 13:27

Lexus schreef op 24-04-2022 om 13:26:

[..]

Ja en daar vinden we tegenwoordig wat van ja.

Dat kan maar dat gaat het heus niet stoppen. 

Lexus schreef op 24-04-2022 om 13:20:

[..]

wat ik veel hoor van vrouwen is dat juist degenen die zeggen 'je mag ook niks meer tegenwoordig' veelal de mensen zijn die net te dichtbij komen staan, verkeerde seksistische grapjes maken of je uitkleden met hun ogen. Degenen die al vrouwen met respect behandelden horen ze zoiets niet zeggen

En ja kijken kan ook grensoverschrijdend zijn. Als jonge meisjes van twaalf of dertien met de ogen worden uitgekleed en aangestaard door oudere mannen (zoals ik ooit zag bij de vriendinnen van mijn zoon toen we in de tram zaten) kan dat uitermate intimiderend zijn.

Het sleutelwoord is respect. Natuurlijk is flirten en met respect even kijken leuk en gezellig en de sjeu van het leven.

Maar velen doen dingen die ze niet zouden willen ervaren (als hetero man) van gay mannen of waar ze kwaad om zouden worden als het hun kleine zusje of moeder gebeurde

Ik kijk gewoon naar mensen die zichzelf te kijk zetten. Sorry. Ik zal niemand "uitkleden met mijn ogen", eerder met verbazing bezien dat ze zo over straat aan, want ik snap oprecht niet wat iemand beweegt halfnaakt rond te gaan lopen. In "seksueel" opzicht kan ik meer genieten van een mooi aangeklede man die er goed verzorgd uitziet. Zo vind ik een vrouw in een verzorgde outfit ook mooier om naar te kijken dan een vrouw met nauwelijks iets om het lijf (letterlijk). 

Battle-Royale schreef op 24-04-2022 om 13:27:

[..]

Dat kan maar dat gaat het heus niet stoppen.

nee misschien niet maar er is wel een voortschrijdend inzicht bij vrouwen dat dat dus niet zulke leuke mannen zijn. Dus het wordt wel steeds zieliger eigenlijk

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 13:28:

[..]

Ik kijk gewoon naar mensen die zichzelf te kijk zetten. Sorry. Ik zal niemand "uitkleden met mijn ogen", eerder met verbazing bezien dat ze zo over straat aan, want ik snap oprecht niet wat iemand beweegt halfnaakt rond te gaan lopen. In "seksueel" opzicht kan ik meer genieten van een mooi aangeklede man die er goed verzorgd uitziet. Zo vind ik een vrouw in een verzorgde outfit ook mooier om naar te kijken dan een vrouw met nauwelijks iets om het lijf (letterlijk).

ja okay maar je legde de link met hoe iemand gekleed is en grensoverschrijdend gedrag van een ander. Dit is gewoon je persoonlijke mening en een andere kwestie

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 13:19:

[..]

Wat het ermee te maken heeft (en dan moet je het in de context van mijn totale verhaal plaatsen in plaats van er een paar termen uit te plukken) is dat we het normaal zijn gaan vinden dat seksueel gedrag, dat nu eenmaal ook in kleding meer en meer tot uitdrukking komt, tot normaal te verheffen, maar het dan weer niet normaal lijken te vinden als daarop in seksueel opzicht wordt gereageerd.

Zo'n meisje leert al als kind dat het OK is half bloot naar school te gaan. In kleding die je nog niet zo lang geleden voornamelijk zag bij dames met een bepaald beroep. De vraag die we onszelf dan kunnen stellen is: waarom vinden we dat normaal? En de vraag dringt zich zelfs op: maak je je schuldig aan seksueel grensoverschrijdend gedrag door in dergelijke kleding (en dan heb ik het niet zozeer over dat meiske, maar in zijn algemeenheid) over straat te gaan lopen en daardoor je nauwelijks bedekte lichaam aan anderen op te dringen? En dat geldt zowel voor vrouwen als mannen.

Ah toch wel.
Klassiek victim blaming dus. Nee, dan had ik je wel goed begrepen.
Wel bijzonder dat jij dat dan weer naar een volgend niveau weet te trekken. Ook 12-jarige meisjes komen nu in aanmerking voor victim blaming.
En mogelijk ook in aanmerking voor het vertonen van seksueel overschrijdend gedrag als ze zo over straat gaan.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

24-04-2022 om 13:30

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 13:28:

[..]

Ik vind het ook leuker als er nog iets te raden is. Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo bloot. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.