Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-04-2022 om 17:02

Ik begin steeds beter het nut te begrijpen van zo'n Zweeds wet(svoorstel) dat alles verkrachting is tenzij er expliciet 'ja, ik wil' is gezegd. 

niet_rechts schreef op 23-04-2022 om 17:02:

Ik begin steeds beter het nut te begrijpen van zo'n Zweeds wet(svoorstel) dat alles verkrachting is tenzij er expliciet 'ja, ik wil' is gezegd.

Het probleem is dat je daar niks aan hebt, tenzij je elke keer weer van de gegeven toestemming een (geluids)opname maakt, zodat het achteraf ook te bewijzen is dat men "ja, ik wil" heeft gezegd voorafgaande aan seksuele activiteiten.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-04-2022 om 09:20

Excuses voor het licht off-topic gaan, want met TVOH heeft dit niets te maken.
Leider anti-vaccinatiepartij Japan maakt kind zwanger, vervolging niet zeker - https://nos.nl/l/2426256

niet_rechts schreef op 24-04-2022 om 09:20:

Leider anti-vaccinatiepartij Japan maakt kind zwanger, vervolging niet zeker - https://nos.nl/l/2426256

Ik zat dit vanmorgen ook met verbazing te lezen ja? Ik vind Japan toch zo'n gek land. Wat een rare wet. En dit dan :

"In 2019 achtte een Japanse rechter het niet bewezen dat een vader zijn dochter tussen haar 14e en 19e meerdere malen had verkracht, omdat het onduidelijk was of ze had ingestemd."

Rondstruiner schreef op 24-04-2022 om 10:59:

[..]

Ik zat dit vanmorgen ook met verbazing te lezen ja? Ik vind Japan toch zo'n gek land. Wat een rare wet. En dit dan :

"In 2019 achtte een Japanse rechter het niet bewezen dat een vader zijn dochter tussen haar 14e en 19e meerdere malen had verkracht, omdat het onduidelijk was of ze had ingestemd."

Hoe is het mogelijk!

Wat erg dit.

niet_rechts schreef op 24-04-2022 om 09:20:

Nou ik vind het geen off topic want het gaat toch over grensoverschrijdend gedrag in het algemeen inmiddels?

Ja zo'n raar land Japan. Ook dit dan uit het artikel: 

De politie moet zien te bewijzen dat Hiratsuka niet de "oprechte intentie" heeft om met het minderjarige meisje te trouwen. Als de politie daar niet in slaagt, is de relatie geen overtreding van de Wet voor Kinderwelzijn en kan de partijleider niet worden vervolgd. Strafrechtelijke vervolging voor verkrachting is vrijwel uitgesloten.

Is daar wel ooit zoiets als een vrouwenbeweging geweest? Klinkt zo middeleeuws

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 07:56:

[..]

Het probleem is dat je daar niks aan hebt, tenzij je elke keer weer van de gegeven toestemming een (geluids)opname maakt, zodat het achteraf ook te bewijzen is dat men "ja, ik wil" heeft gezegd voorafgaande aan seksuele activiteiten.

ja dat is zo, daarom is een algehele mentaliteitsverandering misschien nog wel belangrijker dan maar in paniek wetten afkondigen. Alhoewel wetgeving natuurlijk ook weer een positief effect kan hebben op de mentaliteit. Maar er moet veel meer gebeuren dan dat

Lexus schreef op 24-04-2022 om 12:08:

[..]

Nou ik vind het geen off topic want het gaat toch over grensoverschrijdend gedrag in het algemeen inmiddels?

Ja zo'n raar land Japan. Ook dit dan uit het artikel:

De politie moet zien te bewijzen dat Hiratsuka niet de "oprechte intentie" heeft om met het minderjarige meisje te trouwen. Als de politie daar niet in slaagt, is de relatie geen overtreding van de Wet voor Kinderwelzijn en kan de partijleider niet worden vervolgd. Strafrechtelijke vervolging voor verkrachting is vrijwel uitgesloten.

Is daar wel ooit zoiets als een vrouwenbeweging geweest? Klinkt zo middeleeuws

Er is nog wat werk te verzetten daar ja! Werkgevers verplichten vrouwen om hoge hakken te dragen bijvoorbeeld en toen er een actie was van vrouwen om daar tegen te protesteren :

"Hoge hakken zijn ‘noodzakelijk en geschikt voor de werkvloer’, liet de minister van Volksgezondheid, Takumi Nemoto, woensdag weten."

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/japanse-vrouwen-verzetten-zich-tegen-hoge-hakken-op-de-werkvloer-dit-is-genderdiscriminatie~b1a9aa65/

Lexus schreef op 24-04-2022 om 12:09:

[..]

ja dat is zo, daarom is een algehele mentaliteitsverandering misschien nog wel belangrijker dan maar in paniek wetten afkondigen. Alhoewel wetgeving natuurlijk ook weer een positief effect kan hebben op de mentaliteit. Maar er moet veel meer gebeuren dan dat

Het zal wel weer een keer omdraaien, maar ik denk wel eens dat we best in een oversekste maatschappij leven, waarin (honger naar) seks en lichamelijkheid onstilbaar lijkt. Van de week nog zag ik met het mooie weer een meiske van 12 op de fiets naar school, een kort broekje aan dat nauwelijks haar billen bedekte, een topje dat haar halve buik bloot liet en dusdanig diep ingesneden dat haar borsten er net niet uit vielen. Dan denk ik: waarom? En begrijp me goed, de manier waarop iemand zich kleedt is geen vrijbrief om dan maar over de schreef te gaan.

Op TV ook. Temptation Island, Bachelor, noem al die shows maar op waar het voornamelijk lijkt te zijn gericht op versieren, zoenen, seks. Liefst de mensen zo bloot mogelijk gefilmd.

Maar ook in het werkelijke leven. Allerlei sites om als single of náást je bestaande relatie iemand op te duiken, en als het plaatje je bevalt, ga je er een paar keer mee naar bed en hop, op naar de volgende. Swipe links, swipe rechts. Vorig weekend was Janneke of Johan nog leuk, komend weekend duiken we de kroeg en het bed in met Leonie of Lars.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

24-04-2022 om 12:34

Ik denk dat het meer met (misbruik van) macht te maken heeft dan met laag uitgesneden truitjes.

Elaine68 schreef op 24-04-2022 om 12:34:

Ik denk dat het meer met (misbruik van) macht te maken heeft dan met laag uitgesneden truitjes.

Ik denk dat het een combinatie van factoren is en ik denk dat de dingen die ik in mijn post noemde, ook meespelen.

Ik denk dat de kledingkeuze er zeker mee te maken heeft. Waarom accentueren en etaleren vrouwen anders op zo'n manier hun lichaam? Mannen op de werkvloer weten zich toch ook op niet uitdagende manier te kleden? Zelfs een beschaafde bermuda zul je in Nederland niet snel op kantoor zien bij mannen, terwijl dat naar mijn mening prima kan.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

24-04-2022 om 12:46

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 12:36:

[..]

Ik denk dat het een combinatie van factoren is en ik denk dat de dingen die ik in mijn post noemde, ook meespelen.

Verkrachten doen ze in landen waar vrouwen in burka lopen ook als ze de kans krijgen. En daar kijken ze niet naar Temptation Island.

Ook in oorlog een populair instrument, verkrachting.

Het is een kwestie van macht en nu wordt alle verantwoordelijkheid bij de mannen (of vrouwelijke daders) gelegd, maar als ik kinderen had zou ik ze ook leren dat macht erotiseert en dat ze regelmatig op hun eigen gevoelens moeten reflecteren. Zodat ze niet een gemakkelijk slachtoffer worden van dit soort mensen.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

24-04-2022 om 12:47

redbulletje schreef op 24-04-2022 om 12:39:

Ik denk dat de kledingkeuze er zeker mee te maken heeft. Waarom accentueren en etaleren vrouwen anders op zo'n manier hun lichaam? Mannen op de werkvloer weten zich toch ook op niet uitdagende manier te kleden? Zelfs een beschaafde bermuda zul je in Nederland niet snel op kantoor zien bij mannen, terwijl dat naar mijn mening prima kan.

Een man in een mooi pak is ook aantrekkelijk.

Pejeka1 schreef op 24-04-2022 om 12:24:

[..]

Het zal wel weer een keer omdraaien, maar ik denk wel eens dat we best in een oversekste maatschappij leven, waarin (honger naar) seks en lichamelijkheid onstilbaar lijkt. Van de week nog zag ik met het mooie weer een meiske van 12 op de fiets naar school, een kort broekje aan dat nauwelijks haar billen bedekte, een topje dat haar halve buik bloot liet en dusdanig diep ingesneden dat haar borsten er net niet uit vielen. Dan denk ik: waarom? En begrijp me goed, de manier waarop iemand zich kleedt is geen vrijbrief om dan maar over de schreef te gaan.

Wacht even hoor, wat zeg jij hier nu eigenlijk?
Dat dat meisje met korte broek en naveltruitje op de fiets zat omdat ze een onstilbare honger naar seks had?
Of wat wil je eigenlijk zéggen dan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.