Nieuws en actueel
Blomke82
17-08-2022 om 08:55
Albergen
Het kabinet dropt een azc in Albergen en negeert het bestemmingsplan van de lokale politiek.
Denkt het kabinet nou echt dat een oplossing is? 300 mensen. Dat ligt nu al buiten te slapen in ter Apel. Dus is dit weer korte termijn visie. Volgende week zijn ze weer een hotel nodig en een week later weer een hotel enz. enz.
En krijgen de horeca, winkeliers e.d. ook compensatie wegens gemiste inkomsten van toerisme? Want dat is nu ook afgebrokkeld.
Peiling
Kan het kabinet zomaar plekken aanwijzen zonder overleg met gemeentes
Mevrouw75
26-08-2022 om 14:09
redbulletje schreef op 26-08-2022 om 14:02:
[..]
De eigenaresse was wellicht naief, als het een dorpsgenoot betreft is het in elk geval goed dat ze tot inzicht is gekomen dat je zo niet met je omgeving omspringt. Dat verwacht je van kille zakenmensen zoals die v.d.Valks, niet van een lokaal hotelhoudertje. Ik hoop dat de zaak een kans van slagen heeft. En dat het andere gemeenten aanspoort om op tijd dit soort dealtjes te proberen voorkomen.
Ik ben geschokt door het bericht dat Nederland de knip weer trekt voor vele miljoenen en de aanzuigende werking alleen maar zal vergroten. Dit is toch niet meer uit te leggen aan de bevolking? Geen enkele toezegging over lastenverlichting, maar wél 700 miljoen voor de asielzoeker?
Volgens de asielopvangorganisatie is echter sinds het eerste contact in April duidelijk geweest wat de bedoeling was.
Ik vind dit soort volksverzet altijd Nimby eersteklas.
redbulletje
26-08-2022 om 14:10
Mevrouw75 schreef op 26-08-2022 om 14:09:
[..]
Volgens de asielopvangorganisatie is echter sinds het eerste contact in April duidelijk geweest wat de bedoeling was.
Laat dan degenen die met open armen alles binnen willen halen ze maar in hun eigen backyard nemen. Landelijke gemeenten zitten er duidelijk niet op te wachten. Misschien passen ze beter in de gemeenten waar veel D66 en GL is gestemd.
ZanyHeron88
26-08-2022 om 14:13
Mevrouw75 schreef op 26-08-2022 om 14:09:
[..]
Ik las vanmorgen nog dat een grote groep verplaatst is naar een gymzaal in een andere gemeente. Zodra ze de bus uit kwamen gooide ze gewoon al hun afval op de grond.
Wie zit hier wel op te wachten? Ik ben voor de en selectie procedure buiten de eu om te kijken of iemand überhaupt recht heeft. Al het gajes wat binnenkomt wordt niet meer uitgezet en verpest het voor de groep die het nodig heeft
DS1971
26-08-2022 om 15:32
Daglichtlamp schreef op 26-08-2022 om 13:11:
Het COA heeft Landhotel ’t Elshuys in Albergen twee weken geleden gekocht voor 1.480.000 euro, zo blijkt uit de koopovereenkomst die is gedeponeerd bij het Kadaster. De eigenaar wil echter afzien van de deal, omdat haar niet duidelijk zou zijn geweest dat het hotel onderdak zou gaan bieden aan 150 tot 300 asielzoekers.
Waarom zou het COA anders vastgoed kopen? Dan voor het onderbrengen van asielzoekers? Ik denk niet dat de eigenaar een sterke zaak heeft.
Ik denk een opzetje. Iedereen weet wat de uitspraak gaat zijn, maar zo kan de eigenaar in ieder geval nog 1 oog dichtdoen met het slapen.
Daglichtlamp
26-08-2022 om 15:49
Mug schreef op 26-08-2022 om 13:22:
[..]
Welja, mijn kinderen wachten nog wel weer langer hoor. Ze staan pas 10 jaar op de wachtlijst.... wie kan t wat schelen? Den Haag zeker niet 😠
In Utrecht waar ze dit al gedaan hebben betekende dit 4 tot 6 weken langer wachten voor de andere woningzoekenden. Dat valt toch best mee? Zeker op tien jaar.
Ook denk ik dat kinderen die nog bij hun ouders onder dak zijn het een stuk beter hebben dan vluchtelingen in een asielzoekerscentrum waar je als je alleenstaand bent gewoon een kamer deelt met een stuk of wat vreemden.
ZanyHeron88
26-08-2022 om 15:52
Daglichtlamp schreef op 26-08-2022 om 15:49:
[..]
In Utrecht waar ze dit al gedaan hebben betekende dit 4 tot 6 weken langer wachten voor de andere woningzoekenden. Dat valt toch best mee? Zeker op tien jaar.
Ook denk ik dat kinderen die nog bij hun ouders onder dak zijn het een stuk beter hebben dan vluchtelingen in een asielzoekerscentrum waar je als je alleenstaand bent gewoon een kamer deelt met een stuk of wat vreemden.
Ze weten het leuk te brengen. 6 weken extra wachten is niets. Nee niet als het maar 4 tot 6 weken is. Probleem is dat mensen al jaren en jaren op z’n wachtlijst staan. Die 6 weken komt er nog bovenop. En het zou mij niets verbazen als ze dit verlengen en in andere gemeentes toepassen. Want ja wat is nou 6 weken/
Poezie
26-08-2022 om 15:56
Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 15:52:
[..]
Ze weten het leuk te brengen. 6 weken extra wachten is niets. Nee niet als het maar 4 tot 6 weken is. Probleem is dat mensen al jaren en jaren op z’n wachtlijst staan. Die 6 weken komt er nog bovenop. En het zou mij niets verbazen als ze dit verlengen en in andere gemeentes toepassen. Want ja wat is nou 6 weken/
4 tot 6 weken extra wachten in een jaar is niet zoveel, maar als dat voor ieder jaar geldt, dan komt er na 10 jaar wachten 10x 4 tot 6 weken wachten bij. Dat komt neer op zeker een jaar tot 1,5 jaar extra wachten.
Daglichtlamp
26-08-2022 om 15:57
Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 15:52:
[..]
Daarom combineert Utrecht dit ook met het realiseren van extra flexwoningen. Zodat ook meer reguliere woningzoekenden geholpen kunnen worden. Want inderdaad we hebben een woningprobleem.
https://www.duic.nl/algemeen/bijna-alle-vrijgekomen-sociale-huurwoningen-in-utrecht-gaan-tijdelijk-naar-statushouders/
Vanwege deze maatregel loopt de wachttijd voor reguliere woningzoekenden nog verder op. Om ook aan deze groep perspectief te bieden worden er, samen met het Rijk, de provincie en corporaties, versneld tijdelijke woningen in de stad gebouwd. De ambitie is om in 2023 1.000 van deze flexwoningen te realiseren. Een deel hiervan wordt gebouwd aan de Pagelaan en op het BEFU-terrein. In het jaar daarna moeten er 1.000 tot 1.500 tijdelijke woning bijkomen en dat geldt ook voor 2025.
MidasWolf
26-08-2022 om 16:31
[..]
De eigenaresse was wellicht naief, als het een dorpsgenoot betreft is het in elk geval goed dat ze tot inzicht is gekomen dat je zo niet met je omgeving omspringt. Dat verwacht je van kille zakenmensen zoals die v.d.Valks, niet van een lokaal hotelhoudertje. Ik hoop dat de zaak een kans van slagen heeft. En dat het andere gemeenten aanspoort om op tijd dit soort dealtjes te proberen voorkomen.
Ik ben geschokt door het bericht dat Nederland de knip weer trekt voor vele miljoenen en de aanzuigende werking alleen maar zal vergroten. Dit is toch niet meer uit te leggen aan de bevolking? Geen enkele toezegging over lastenverlichting, maar wél 700 miljoen voor de asielzoeker?
Het kan goed dat het coa niet onder eigen naam vastgoed beheert en koopt, ik zie ze er zo voor aan om daar een b.v voor te hebben die dat voor ze doet .Ze kopen dan onder andere naam zodat er geen eventuele onrust kan ontstaan. Misschien wist zij wel niet dat het coa er achter zat.
Mevrouw75
26-08-2022 om 16:41
MidasWolf schreef op 26-08-2022 om 16:31:
[..]
Het kan goed dat het coa niet onder eigen naam vastgoed beheert en koopt, ik zie ze er zo voor aan om daar een b.v voor te hebben die het vastgoed die dat doen. Ze kopen dan onder anderen naam zodat er geen eventuele onrust kan ontstaan. Misschien wist zij wel niet dat het coa er achter zat.
"Volgens de asielopvangorganisatie van de overheid is echter sinds het
eerste contact in april duidelijk geweest wat de bedoeling was."
ZanyHeron88
26-08-2022 om 16:44
Mevrouw75 schreef op 26-08-2022 om 16:41:
[..]
"Volgens de asielopvangorganisatie van de overheid is echter sinds het
eerste contact in april duidelijk geweest wat de bedoeling was."
Zou goed kunnen. Ik vermoed dat de buurt boos is of dat ze zich misschien toch ergens onder druk gezet voelde.
Ik vind het zorgelijk dat een grote groep in mijn omgeving die voor opvang waren nu kijken te kantelen. Nog meer boze burgers kunnen we ook niet echt gebruiken nu. Straks raakt ons complete land ontwricht.
EnchantedDragonfly18
26-08-2022 om 16:52
[..]
Inzicht? Het kunnen net zo goed bedreigingen zijn geweest van dorpelingen. Ik kijk nergens meer van op als je de acties ziet van mensen die boos zijn en hun zin niet krijgen.
Mevrouw75
26-08-2022 om 16:54
Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 16:44:
[..]
Zou goed kunnen. Ik vermoed dat de buurt boos is of dat ze zich misschien toch ergens onder druk gezet voelde.
Ik vind het zorgelijk dat een grote groep in mijn omgeving die voor opvang waren nu kijken te kantelen. Nog meer boze burgers kunnen we ook niet echt gebruiken nu. Straks raakt ons complete land ontwricht.
Die kanteling vind ik ook zorgelijk.
ZanyHeron88
26-08-2022 om 16:54
Mevrouw75 schreef op 26-08-2022 om 16:54:
[..]
Die kanteling vind ik ook zorgelijk.
Zeer zorgelijk.
redbulletje
26-08-2022 om 16:58
MidasWolf schreef op 26-08-2022 om 16:31:
[..]
Het kan goed dat het coa niet onder eigen naam vastgoed beheert en koopt, ik zie ze er zo voor aan om daar een b.v voor te hebben die dat voor ze doet .Ze kopen dan onder anderen naam zodat er geen eventuele onrust kan ontstaan. Misschien wist zij wel niet dat het coa er achter zat.
Dat zou best kunnen. Ik verbaas me nergens meer over. Misschien standaard in koopcontracten laten opnemen dat een pand niet gebruikt mag worden voor asielzoekers.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.