Nieuws en actueel
Blomke82
17-08-2022 om 08:55
Albergen
Het kabinet dropt een azc in Albergen en negeert het bestemmingsplan van de lokale politiek.
Denkt het kabinet nou echt dat een oplossing is? 300 mensen. Dat ligt nu al buiten te slapen in ter Apel. Dus is dit weer korte termijn visie. Volgende week zijn ze weer een hotel nodig en een week later weer een hotel enz. enz.
En krijgen de horeca, winkeliers e.d. ook compensatie wegens gemiste inkomsten van toerisme? Want dat is nu ook afgebrokkeld.
Peiling
Kan het kabinet zomaar plekken aanwijzen zonder overleg met gemeentes
redbulletje
26-08-2022 om 10:43
Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 10:31:
[..]
ik snapte er compleet niets van. Hij op1 bleven ze maar herhalen. Het gaat maar om 700 mensen. Het gaat maar om 700 mensen, dat is niets. Het zijn maar 700 mensen enz.
het ging waarschijnlijk gister inderdaad om 700 mensen, maar volgende week zijn het er weer 700.
Want alleen 700 mensen kunnen inderdaad nooit het probleem zijn.
Ja precies. Wat willen ze met die indoctrinatie bereiken? Dat we over ons hart strijken en deze weer binnen halen, maar hoe meer je dat doet hoe meer er deze kant op blijven komen. Het heeft alleen maar een aanzuigende werking.
ZanyHeron88
26-08-2022 om 10:46
redbulletje schreef op 26-08-2022 om 10:43:
[..]
Ja precies. Wat willen ze met die indoctrinatie bereiken? Dat we over ons hart strijken en deze weer binnen halen, maar hoe meer je dat doet hoe meer er deze kant op blijven komen. Het heeft alleen maar een aanzuigende werking.
Ja, maar mensen zijn toch niet dom? Iedereen snapt toch dat het niet om maar 700 mensen gaat.
ZanyHeron88
26-08-2022 om 10:46
ik las vandaag ook dat ze nu 10 jarige bij ter Apel droppen om asiel aan te vragen. Het kind vraagt vervolgens gezinshereniging aan.
ik vind dit echt heftig hoor. Dit is gewoon kindermishandeling
Mick87
26-08-2022 om 11:20
Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 10:46:
ik las vandaag ook dat ze nu 10 jarige bij ter Apel droppen om asiel aan te vragen. Het kind vraagt vervolgens gezinshereniging aan.
ik vind dit echt heftig hoor. Dit is gewoon kindermishandeling
Onze regels voor gezinshereniging zijn soepeler dan in andere landen. Dan krijg je dat soort dingen.
Mick87
26-08-2022 om 11:22
redbulletje schreef op 26-08-2022 om 10:43:
[..]
Juist. En het is dus niet alleen noodopvang hè. ? Een deel krijgt straks een status en daar komen dan weer nareizigers achteraan en daar moet dan weer met voorrang een sociale huurwoning naar toe. En er is al woningschaarste en er kan niet zomaar bijgebouwd worden vanwege stikstofproblematiek. Dus. Gebed zonder end dit en totaal geen langetermijnvisie.
We zijn alleen maar problemen aan het importeren. En als we nu niet al genoeg crisissen hadden...
ZanyHeron88
26-08-2022 om 11:24
Mick87 schreef op 26-08-2022 om 11:20:
[..]
Onze regels voor gezinshereniging zijn soepeler dan in andere landen. Dan krijg je dat soort dingen.
We werken mensensmokkel en kindermishandeling in de hand.. top beleid
LostJellyfish83
26-08-2022 om 11:30
Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 11:24:
[..]
We werken mensensmokkel en kindermishandeling in de hand.. top beleid
Maar wat een gaaf land hebben we toch he..... volgens Rutte 🤕
Bananenrepubliek kun je het inmiddels beter gaan noemen. Elke vorm van beleid ontbreekt en op elk gebied is het crisis. Om moedeloos van te worden.
willem1959
26-08-2022 om 12:25
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5329209/asielakkoord-meer-geld-meer-woningen-geen-asielstop
Naast de crisisopvang moeten gemeenten veel meer woningen beschikbaar stellen voor asielzoekers die een verblijfsvergunning krijgen, zogenaamde 'statushouders'. Voor dit najaar is het streven om 20.000 statushouders een huis te geven.
Daglichtlamp
26-08-2022 om 13:11
Het COA heeft Landhotel ’t Elshuys in Albergen twee weken geleden gekocht voor 1.480.000 euro, zo blijkt uit de koopovereenkomst die is gedeponeerd bij het Kadaster. De eigenaar wil echter afzien van de deal, omdat haar niet duidelijk zou zijn geweest dat het hotel onderdak zou gaan bieden aan 150 tot 300 asielzoekers.
Waarom zou het COA anders vastgoed kopen? Dan voor het onderbrengen van asielzoekers? Ik denk niet dat de eigenaar een sterke zaak heeft.
ShowyHummingbird30
26-08-2022 om 13:21
Daglichtlamp schreef op 26-08-2022 om 13:11:
Het COA heeft Landhotel ’t Elshuys in Albergen twee weken geleden gekocht voor 1.480.000 euro, zo blijkt uit de koopovereenkomst die is gedeponeerd bij het Kadaster. De eigenaar wil echter afzien van de deal, omdat haar niet duidelijk zou zijn geweest dat het hotel onderdak zou gaan bieden aan 150 tot 300 asielzoekers.
Waarom zou het COA anders vastgoed kopen? Dan voor het onderbrengen van asielzoekers? Ik denk niet dat de eigenaar een sterke zaak heeft.
Ik vermoed dat de eigenaar wil terugkrabbelen vanwege boze buurtgenoten. Jammer.
LostJellyfish83
26-08-2022 om 13:22
willem1959 schreef op 26-08-2022 om 12:25:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5329209/asielakkoord-meer-geld-meer-woningen-geen-asielstop
Naast de crisisopvang moeten gemeenten veel meer woningen beschikbaar stellen voor asielzoekers die een verblijfsvergunning krijgen, zogenaamde 'statushouders'. Voor dit najaar is het streven om 20.000 statushouders een huis te geven.
Welja, mijn kinderen wachten nog wel weer langer hoor. Ze staan pas 10 jaar op de wachtlijst.... wie kan t wat schelen? Den Haag zeker niet 😠
ZanyHeron88
26-08-2022 om 13:26
Mug schreef op 26-08-2022 om 13:22:
[..]
Welja, mijn kinderen wachten nog wel weer langer hoor. Ze staan pas 10 jaar op de wachtlijst.... wie kan t wat schelen? Den Haag zeker niet 😠
Dit kan toch niet
LostJellyfish83
26-08-2022 om 13:28
Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 13:26:
[..]
Dit kan toch niet
Nee, ik word hier echt boos om!
redbulletje
26-08-2022 om 14:02
Daglichtlamp schreef op 26-08-2022 om 13:11:
De eigenaresse was wellicht naief, als het een dorpsgenoot betreft is het in elk geval goed dat ze tot inzicht is gekomen dat je zo niet met je omgeving omspringt. Dat verwacht je van kille zakenmensen zoals die v.d.Valks, niet van een lokaal hotelhoudertje. Ik hoop dat de zaak een kans van slagen heeft. En dat het andere gemeenten aanspoort om op tijd dit soort dealtjes te proberen voorkomen.
Ik ben geschokt door het bericht dat Nederland de knip weer trekt voor vele miljoenen en de aanzuigende werking alleen maar zal vergroten. Dit is toch niet meer uit te leggen aan de bevolking? Geen enkele toezegging over lastenverlichting, maar wél 700 miljoen voor de asielzoeker?
ZanyHeron88
26-08-2022 om 14:05
redbulletje schreef op 26-08-2022 om 14:02:
[..]
De eigenaresse was wellicht naief, als het een dorpsgenoot betreft is het in elk geval goed dat ze tot inzicht is gekomen dat je zo niet met je omgeving omspringt. Dat verwacht je van kille zakenmensen zoals die v.d.Valks, niet van een lokaal hotelhoudertje. Ik hoop dat de zaak een kans van slagen heeft. En dat het andere gemeenten aanspoort om op tijd dit soort dealtjes te proberen voorkomen.
Ik ben geschokt door het bericht dat Nederland de knip weer trekt voor vele miljoenen en de aanzuigende werking alleen maar zal vergroten. Dit is toch niet meer uit te leggen aan de bevolking? Geen enkele toezegging over lastenverlichting, maar wél 700 miljoen voor de asielzoeker?
Ja en een woning en gezinshereniging.
Kunnen ze niet eerst zorgen voor de kinderen die nu onder de armoede grens leven. Geef eerst eens de burgers die je hebt een goed bestaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.