Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Albergen

Peiling

Kan het kabinet zomaar plekken aanwijzen zonder overleg met gemeentes
111 stemmen
58%
42%

Battle-Royale schreef op 17-08-2022 om 11:19:

[..]

Waarom kom je zelf niet met een realiseerbaar alternatief?

Oh wacht..

Battle-Royale schreef op 17-08-2022 om 11:45:

[..]

Zou je het oke vinden als de bevolking gedwongen twee of meer mensen in huis moet nemen om het probleem op te lossen? Mag het volk dan ook niet zeuren?

Nee natuurlijk niet, maar dat is toch helemaal niet aan de orde?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 11:48

Battle-Royale schreef op 17-08-2022 om 11:19:

[..]

Waarom kom je zelf niet met een realiseerbaar alternatief?

Oh wacht..

Ik accepteer dat er extra opvang nodig is. Liever niet onder de in de OP genoemde dwang, maar als gemeentes anders weigeren  tja, dan moet het maar zo.

Jij en anderen vinden dit onacceptabel. Aan jou en die anderen dus om aan te geven hoe het volgens jullie dan wel zou kunnen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 11:51

[..]

Zou je het oke vinden als de bevolking gedwongen twee of meer mensen in huis moet nemen om het probleem op te lossen? Mag het volk dan ook niet zeuren?

Drogreden. Dat schrijft ze niet.

Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 11:48:

[..]

Ik accepteer dat er extra opvang nodig is. Liever niet onder de in de OP genoemde dwang, maar als gemeentes anders weigeren tja, dan moet het maar zo.

Jij en anderen vinden dit onacceptabel. Aan jou en die anderen dus om aan te geven hoe het volgens jullie dan wel zou kunnen.

Eens! Als ze weigeren dan moet het maar zo. Belachelijk dat je als gemeente gaat weigeren om zulke mensen op te vangen. Lekker makkelijk als je zelf niet in die situatie van asielzoeker zit. Je zou maar geweigerd worden als asielzoeker zeg, nergens je welkom voelen. Ze komen hier niet omdat ze het zo leuk vinden natuurlijk. In onze gemeente zitten ook asielzoekers in het van der valk hotel. Totaal geen last van en gelukkig ook geen demonstraties. Had me kapot geschaamd als inwoner als dat wel zo was. 

[..]

Wat een drogreden.

Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 11:51:

[..]

Drogreden. Dat schrijft ze niet.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 11:54

Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 11:48:

[..]

Ik accepteer dat er extra opvang nodig is. Liever niet onder de in de OP genoemde dwang, maar als gemeentes anders weigeren tja, dan moet het maar zo.

Vooral onacceptabel omdat ze daarna nergens kunnen wonen want huizen zijn er op het moment niet. 

Zolang de toestroom niet sterk begrensd gaat worden is het een gebed zonder einde. Wanneer is het voor de voorstanders genoeg geweest? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 11:55

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 11:54:

Zolang de toestroom niet sterk begrensd gaat worden is het een gebed zonder einde. Wanneer is het voor de voorstanders genoeg geweest?

Dat vraag ik me ook af, want het droogt al tijden niet meer op. 

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 11:54:

Het is genoeg geweest als mensen hun huis niet meer zouden hoeven ontvluchten. Misschien kun je daar een steentje aan bijdragen door alles op alles te zetten om klimaatverandering tegen te gaan. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-08-2022 om 12:04

Battle-Royale schreef op 17-08-2022 om 11:54:

[..]

Vooral onacceptabel omdat ze daarna nergens kunnen wonen want huizen zijn er op het moment niet.

Misschien valt dat wel reuze mee. Voordat ze een verblijfsvergunning hebben en de inburgering hebben afgerond zijn we jaren verder. 

Hier ook een oud kantoorpand omgebouwd naar opvang locatie voor asielzoekers. Daarnaast nog verschillende locaties waar vluchtelingen uit de Oekraïne worden opgevangen, en ja, ook bij mij om de hoek.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 12:06

Ok, een poging. Ik denk dat er geen kortetermijnoplossing is. En voor een langetermijnoplossing moet je:

1 accepteren dat we het voorlopig met deze instroom moeten doen
2 bereid zijn om forse offers te doen voor die langetermijnoplossing.

Beide zie ik niet bij de critici hier, en ook niet bij de meeste van onze politici. Want tja, straks zijn er weer verkiezingen.

Hoe voorkom je instroom? Niet door de grenzen dicht te doen (muurtje bouwen?), wie wil vindt daar echt wel een weg langs. Het probleem met terugsturen mag je zelf googlen.

De beste, en m.i. uiteindelijk enige, oplossing is om te voorkómen dat mensen hierheen willen komen. Door bijvoorbeeld te zorgen dat men in land van herkomst veilig, gezond, met voldoende inkomsten kan leven. Eerlijkere verdeling van welvaart dus. Wereldwijd. Maar dat houdt ook in dat wij hier niet door kunnen gaan met grenzenloze groei. Wij wat minder, zij wat meer.

En zelfs dan zullen we een heel lange adem moeten hebben.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 12:07

RosaMontana schreef op 17-08-2022 om 11:59:

[..]

Het is genoeg geweest als mensen hun huis niet meer zouden hoeven ontvluchten. Misschien kun je daar een steentje aan bijdragen door alles op alles te zetten om klimaatverandering tegen te gaan.

Jij vat het veel bondiger samen .

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 12:16

Tickel schreef op 17-08-2022 om 12:04:

[..]

Misschien valt dat wel reuze mee. Voordat ze een verblijfsvergunning hebben en de inburgering hebben afgerond zijn we jaren verder.

Hier ook een oud kantoorpand omgebouwd naar opvang locatie voor asielzoekers. Daarnaast nog verschillende locaties waar vluchtelingen uit de Oekraïne worden opgevangen, en ja, ook bij mij om de hoek.

Ja als er nu al statushouders zitten te wachten op een huis dan blijft dat gewoon in stand met nieuwe toestroom. Dus ik stel voor dat we eerst de mensen helpen die hier al zijn en niet dit probleem in stand blijven houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.